Geert Hermans
door Geert Hermans Feb 1, 2023 om 10:42
Garantie & verzekeringen
Verkeerde spouwmuurisolatie aangebracht

Begin 2021 is er door de firma Thermosolutions uit Oldenzaal na advies van hun medewerker in onze woning ThermoFoan isolatie aangebracht.
In het najaar van 2021, het was regenachtig, kwamen er allemaal schimmelplekken op de gevel. Het zag er niet uit. Na dit gemeld te hebben bij de firma kwam er iemand die met een hogedrukspuit de schimmel verwijderde. Het zag er weer mooi uit. Maar???????je kunt het al raden de schimmel kwam weer terug. Na weer contact te hebben opgenomen kwam er iemand weer de boel schoonspuiten en 2 weken later imprigneren zag het het weer acceptabel uit. Echter ja, ja, we zitten weer dik in de zwarte schimmel en inmiddels ben ik er achter  gekomen dat de door hun geadviseerde en aangebrachte islolatie niet past bij de steen waarvan onze woning is gebouwd. Met de gebruikte isolatie vul je de hele spuw op, zodat de doornatte steen zijn vocht via eerder aanwezige spouwventilatie kwijt kan. Dus verkeerde isolatie geadvieseerd en aangebracht. Ik doe nu al sinds 19 januari pogingen om in contact te komen met het bedrijf, maar geen gehoor.
Wat moet ik doen????? Iets voor de belbus??
Op de foto is het het linker huis. Het rechter huis is niet geïsoleerd

2765 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 10:48
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van Vereniging Eigen Huis, schakel die dan in en/of uw rechtsbijstandsverzekeraar indie u die heeft.

Hoe dan ook zal het hier een kwestie zijn, mits u dit ook goed kunt bewijzen met bijv. een bouwkundige oordeel om de betrokken aannemer in gebreke te stellen en zie m.b.t. info daarvoor: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Zie ook nog dit: Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

marita5
door marita5 - Feb 1, 2023 om 11:15
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Geert Hermans ,

Termosolutions is nergens bij aangesloten .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

1paul
door 1paul - Feb 1, 2023 om 11:34
3163 Antwoorden / 0 Vragen

u zult door een deskundige de zaak moeten laten beoordelen en dan met dit rapport eerst naar de aanbrenger moeten gaan om daar eventueel om herstel te vragen, doet deze dit niet dan is de enige weg nog die openstaat de rechterlijke macht!

pl
door plu - Feb 1, 2023 om 12:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken het probleem. Schoonspuiten helpt niet, schimmel moet je  met speciale schimmelreiniger verwijderen b.v. met Natriumhypochloriet.
Met impregneren sluit je het probleem op. De gevel kan het vocht niet kwijt want je hebt de poriën gedicht.
Mijn advies is schakel een echte deskundige in. Mijn projectontwikkelaar had het bedrijf Cauberg en Huygen ingeschakeld  https://cauberghuygen.nl/ gespecialiseerd in bouwfysica problemen.