Verzekeringsmaatschappij opzettelijk erg traag?
Op 22 november 2015 heb ik wat schade geleden. Buiten mijn schuld om.
Gelukkig was de tegenpartij het daar helemaal mee eens en heeft hij zijn verzekeringsmaatschappij ingeschakeld om één en ander snel af te handelen.
Inmiddels is het ruim een half jaar geleden en is de schade nog altijd niet vergoed.
Ik vraag me bijna af of deze verzekeringsmaatschappij er baat bij heeft zo langzaam te handelen.
mvg Henri
Ik vraag me bijna af of deze verzekeringsmaatschappij er baat bij heeft zo langzaam te handelen.
Stuur ze een brief en een gelijke e mail met een betalingverzoek binnen 14 dagen.
Soms is het niet (100%) duidelijk hoe een claim beoordeeld moet worden en kan het inderdaad voor een onderzoek langer gaan duren. De opmerking op voorhand, dat de claim snel afgehandeld zou worden is daarom niet professioneel. Heeft de verzekeraar contact met u gehad? Kent u de verzekeringsgeschiedenis van de tegenpartij? Is hij/zij betrouwbaar?
Belang bij een vertraging? Gaat het om meerdere honderdduizende Euro's? Daar zou ik me dan wèl iets bij kunnen voorstellen. Maar dan niet m.b.t. de snelheid van de overmaking, maar met het beoordelen van de nog steeds open case.
@henri v v,
Weet u wel zeker dat de tegenpartij de schade heeft gemeld bij haar/zijn verzekeraar.
Heeft u de schade bij uw eigen verzekeraar gemeld en wat zegt die over het verloop van de schade afhandeling.
Is de schade reeds hersteld en door wie is die reparatie betaald.
Heeft u al contact gehad met de verzekeraar van de tegenpartij en zo ja, welke verklaring geven zij voor de vertraagde afwikkeling.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft dan kunt u hun hulp inschakelen.
Schade bij uw eigen maatschappij melden en alle gegevens van de tegenpartij doorgeven. In uw geval zou ik vragen om bemiddeling.
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik wacht het nog even af en zet dan stappen om de zaak snel af te handelen.
mvg Henri
Dat u en de andere partij het kennelijk eens zijn wil niet zeggen dat de verzekeraar dus direct moet gaan vergoeden. De verzekeraar zal op basis van zijn eigen bevindingen besluiten wel of nier tot vergoeding over te gaan.
Wat was de situatie waarbij de schade is ontstaan? Wellicht is het niet zo eenvoudig als jij en tegenpartij denken/dachten.
Ik heb een soortgelijk geval meegemaakt; schade buiten mijn schuld om. Ik meldde het bij mijn verzekeraar in de veronderstelling dat zij zich met de tegenpartij in contact zouden stellen. Na wéken niets gehoord te hebben, belde ik. Het antwoord: omdat de tegenpartij volledig schuldig is, doen wij niets met uw zaak en moet u zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen. Lekker klantvriendelijk ook, om dat even te laten weten (NIET DUS). Daarna was het snel gepiept.
Succes!
Nogal wat verzekeraars nemen iedere kans waar, om uitbetaling van claims te frustreren.
De Amersfoortse legde zelfs de verklaring van zowel mijn behandelend medisch specialist als de door hen ingehuurde specialist aan de kant en ging uit van hun eigen arbeidskundige. Dan dus maar advocaat inschakelen via de clausule: vrije advocaatkeuze van de rechtsbijstandverzekering.
Bij VGZ kon men zelfs de facturen ( ca € 3500) in het Thais + Engels niet lezen, was de factuur, waarin zelfs tot een naald a € 1,25 gedeclareerd werd niet gespecificeerd genoeg, en een medisch specialist, die demo's van Sydney tot Chicago en Duitsland gaf over niewe ontwikkelingen op zijn vakgebied niet kundig genoeg (ondoelmatige zorg). Wel werd enkele maanden later met de gegevens van die arts in Brasschaat een dubbele rugoperatie uitgevoerd.
Tussen twee operaties in Brasschaat thius geparkeerd, doch.. MOCHT NIET ZITTEN ! Declaratie liggend vervoer ( 2 x € 183,60), ondanks geheel vlg de voorwaarden van VGZ, werd afgekeurd, want.. specialist had maar roelSTOELvervoer aan moeten vragen. dat je in een stoel ZIT, iets wat ik niet mocht, was duidelijk een intellectuele stap te hoog voor VGZ.
Na dik één jaar discussieren heeft mijn zoon, en advocaat, het maar opgelost: concept dagvaarding naar VGZ met de opmerking: binnen 72 uur opgelost of u krijgt via de rechtbank het origineel. Dat hielp.
En wat heeft TS hier aan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer