Verzekeruzelf (niet)
Nadat ik een nieuw 2ehands autootje gekocht had heb ik mij verzekerd bij Verzekeruzelf. Op het eerste oog een prima verzekering qua kwaliteit/prijs verhouding. Ik was erg blij met mijn nieuwe wagen totdat er op de snelweg iets met een behoorlijke klap tegen mijn vooruit knalde, en ja hoor een flinke barst was het gevolg. Dus ik direct met mijn verzekering gechat, netjes mijn kenteken doorgegeven en informatie gevraagd over hoe te handelen.
Verzekeruzelf: Meneer we hebben het even voor u nagekeken en u kunt gewoon naar Carglass om uw ruit te laten vervangen.
Ik: Dus ik ben gewoon gedekt voor de kosten?
Verzekeruzelf: Ja u heeft alleen een eigen risico van 67,50 de rest wordt vergoed vanuit uw verzekering.
Ik: ok, dat is mooi dan ga ik z.s.m. een afspraak maken.
Ik heb na deze chatsessie een afspraak met Carglass gemaakt, toen ik bij carglass kwam vertelde de medewerker dat er een eigen risico was van €75,00, uiteraard klopte dit niet dus ik weer contact gehad met mijn verzekering om te vragen hoe dit kan, echter krijgt deze chatsessie een hele andere wending.
Verzekeruzelf: Ik begrijp dat uw ruit er al uit is meneer?
Ik: Ja dat klopt, ik heb naar aanleiding van de chatsessie met uw collega netjes een afspraak met Carglass gemaakt en mijn ruit laten vervangen.
Verzekeruzelf: Meneer uw ruit mag nog niet vervangen worden omdat er een expert van AR expertise naar moet kijken om te constateren of de schade voor de verzekeringsdatum is ontstaan of daarna.
Ik: Dat is mij nooit medegedeeld.
Verzekeruzelf: Als de ruit er al uit is kan de expert de schade niet meer beoordelen en komen alle kosten voor uw rekening.
Ik: Hoe kan dat nou volgens uw collega kon ik gewoon naar Carglass.
Ik had dus een aardig probleem met Verzekeruzelf. gelukkig heeft de medewerker van Carglass de ruit netjes vervangen en heb ik uiteraard mijn €67,50 voldaan.
Ik ben diezelfde dag benaderd door [edit-redactie] Verzekeruzelf, deze vertelde mij dat de schade niet meer vastgesteld kon worden door de expert van AR expertise omdat de ruit al was vervangen. Ik heb de desbetreffend dame gebeld en uitgelegd dat ik nooit op de hoogte ben gesteld dat er eerst een schade expert aan te pas moest komen, ook staat dit niet vermeld in de algemene voorwaarde. Ze zouden mijn dossier nogmaals bekijken en mij binnen een termijn van 2 weken informeren over de afwikkeling hieromtrent.
En inderdaad anderhalve week later kreeg ik bericht. Er zijn foto's gemaakt van de oude ruit en deze foto's zijn beoordeeld door AR expertise. Deze geeft geconcludeerd, aan de hand van foto's dat de schade is ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering.
Even alles op een rijtje.
Er ontstaat ruitschade.
ik meld dit bij mijn verzekering die mijn kenteken vraagt en ziet wanneer mijn verzekering in is gegaan. Vervolgens wordt mij verteld dat ik mijn auto gewoon naar Carglass kan brengen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik te horen dat eerst een schade-expert de ruit op locatie had moeten beoordelen, daarna krijg ik te horen dat de schade voor mijn rekening komt omdat de ruit er al uit is en de schade-expert daarom de schade niet meer vast kan stellen en als klap op de vuurpijl wordt er gezegd dat de schade is vastgesteld aan de hand van een aantal foto's. Waarom moet een schade expert op locatie komen als de schade vastgesteld kan worden aan de hand van foto's dat volgens Carglass vrijwel onmogelijk is
Ik voel mij hierdoor als klant diep beledigd, beschaamd en aangetast.
Wat een waardeloos gedoe van Verzekeruzelf. Heeft u de chatsessie nog ergens opgeslagen? Dan heeft u bewijs in handen dat u op het verkeerde been bent gezet.
Zou er dan, na een officiële schriftelijke klacht, mee naar het Kifid gaan.
Nee, bij zo'n verzekeringsmaatschappij zal ik me nooit verzekeren.
Ja het bewijs spreekt zich tegen u, het kan best zijn dat er al iets aan de hand was maar dat niet zo te zien was en door klap te voorschijn is gekomen maar daar kan u dus geen verhaal op halen.
Verzekerizelf is een hele slechte verzekeraar. Ze zullen beslist voordelig zijn, maar als er schade is, proberen ze zich er op alle mogelijke manieren onderuit te draaien.
Uiteraard kan niemand zien aan een barst in een ruit zien of die van voor het afsluiten van de verzekering is en aan de hand van foto's al helemaal niet.
Ze proberen gewoon de boel te flessen, dus u zult flink moeten optreden. Stel ze een termijn en komen ze niet over de brug, dien dan een klacht in bij het Kifid.
Er zijn hier al verscheidene topics geweest over die club, met werkelijk de raarste verhalen over hun redenen waarom ze niet uitkeren.
Kies op de vervaldatum, dus na een jaar vanaf de ingangsdatum, maar een andere verzekeraar, want bij deze wilt u echt niet blijven.
Wat een treurig vandaal van Verzekeruzelf. Nou proberen ze het dus af te schuiven op Carglass.
Die moeten een dekkingsverzoek indienen? Belachelijk.
Op naar het Kifid dus.
Carglass en AR schade expertise hoeven natuurlijk helemaal niets "toe te geven".
Uit uw polis blijkt de termijn.
Het is alleen maar van belang dat Carglass verklaart dat aan de hand van foto's het TIJDSTIP. Van de ruitschade vast te stellen.
En waarom zou Carglass " toegeven" dat op deze manier de consument een poot uitgedraaid wordt?
Carglass is geen partij in deze zaak, slechts uw eventuele getuige.
Beste meneer [edit - redactie]
We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw schade niet vergoed wordt. Via het chatgesprek is u inderdaad verteld dat u de ruit mocht vervangen bij Carglass en er een eigen risico was van € 67,50.
Omdat uw verzekering pas een paar dagen voor de schade was afgesloten, controleren wij de schade eerst voordat we uitbetalen. Carglass hoort een zogenaamd “dekkingsverzoek” bij ons neer te leggen die wij vervolgens goedkeuren.
In uw geval is uw ruit al vervangen voordat wij het dekkingsverzoek hadden goedgekeurd. Om die reden hebben wij een schade expert naar foto’s van de oude ruit laten kijken. Uit dat onderzoek blijkt dat de ruit al beschadigd was voordat u de verzekering bij ons had afgesloten. Dat betekent dat de schade niet gedekt is via uw verzekering bij ons.
Met vriendelijke groet,
Verzekeruzelf.nl
[quote=verzekeruzelf schreef op vrijdag 29 mei 2015, 09:28]Beste meneer [edit-redactie],
We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw schade niet vergoed wordt. Via het chatgesprek is u inderdaad verteld dat u de ruit mocht vervangen bij Carglass en er een eigen risico was van € 67,50.
Omdat uw verzekering pas een paar dagen voor de schade was afgesloten, controleren wij de schade eerst voordat we uitbetalen. Carglass hoort een zogenaamd “dekkingsverzoek” bij ons neer te leggen die wij vervolgens goedkeuren.
In uw geval is uw ruit al vervangen voordat wij het dekkingsverzoek hadden goedgekeurd. Om die reden hebben wij een schade expert naar foto’s van de oude ruit laten kijken. Uit dat onderzoek blijkt dat de ruit al beschadigd was voordat u de verzekering bij ons had afgesloten. Dat betekent dat de schade niet gedekt is via uw verzekering bij ons.
Met vriendelijke groet,
Verzekeruzelf.nl
Ik heb met Carglass gesproken en het telefoongesprek opgenomen. Tevens heb ik met AR schade-Expertise gesproken en ook dit gesprek opgenomen. Beide partijgen geven toe dat de schade binnen mijn verzekeringstermijn valt, met andere woorden de schade is ontstaan ten tijden van de dekking. Aan de hand van foto's is het niet mogelijk een ruitschade vast te stellen aldus Carglass. Daarnaast is het de fout van verzekeruzelf dat zij mij niet hebben medegedeeld dat er een schade expert aan te pas moest komen. Je wordt dus als consument een poot uit uitgedraaid, iets wat Carglass ook heeft toegegeven en heel vreemd vindt. Ik zal het hier dan ook niet bij laten zitten en alle bewijzen op tafel leggen mocht het tot een rechtzaak komen. gelukkig heb ik Carglass achter mij staan en het telefoongesprek van AR-expertise.
En dan vertel je op een verjaardag wat je betaald voor je autoverzekering, veel te veel, ik kan goedkoper, nou ik kan nog goedkoper hoor enz enz en later krijg je dit soort flauwekul.
Laat niet alles aan het toeval over, ga evt naar een assurantiekantoor in de buurt dan kan de tussenpersoon je ook wegwijs maken, want ons kent ons kost misschien op jaarbasis paar tientjes meer, maar scheelt vaak een hoop gezeur, niet alleen de prijs is heilig!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer