ba
door bartbo Mar 19, 2014 om 13:32
Garantie & verzekeringen

Vlug Euro's binnenhalen

Tja,is dit een vraag? Nu het volgende,mijn moeder die afgelopen jaar het eigen risico van €350 in tien termijnen bij het Menzis betaalde kreeg nu een schrijven van deze"zorgverzekeraar".Met de volgende tekst,dat zij al een bedrag van bijna €180 in 2014 verbruikt had en dat zij van plan waren dit bedrag binnen veertien dagen van haar rekening af te schrijven.Na telefonisch contact van mijn kant,en aandringen kon dit in 6 termijnen afgeschreven worden.Bij verdere navraag blijkt dit de nieuwe methode van Menzis te zijn,alles onder de €200 wordt meteen afgeschreven.Dus laat dit een waarschuwing zijn voor ieder die een rekening van hen krijgt,en niet teveel op de bankrekening heeft staan.Kan in problemen komen als blijkt dat deze ZORGVERZEKERAAR zijn vingers reeds in de door u gemachtigde bankrekening heeft gestoken.Zou de tien termijnen van vorig jaar te weinig rente opgebracht hebben?

1078 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2014 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bartbo,

Vraag? Nee.
Wellicht iets voor Tips (als mededeling) of voor Discussies.

Trouwens: niets nieuws onder de zon.
De (meeste) verzekeraars hebben een soortgelijke regeling in hun voorwaarden staan.
Ze zijn geen bankinstelling en hoeven dus niets 'voor te schieten'.
Uit coulance hebben ze dan de regeling dat je boven de € 200 wél in termijnen kunt betalen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw moeder had nu niet van tevoren geregeld dat het eigen risico in 10 termijnen betaald werd?

De zorgverzekeraar kon de oude regeling uiteraard niet zelf doorvoeren.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier de regeling van Menzis.

Klik hier

Toch niets mis mee?

zoekster
door zoekster - Mar 19, 2014 om 13:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom moest u aandringen, dat begrijp ik niet. Als ik de link van tijger1 bekijk is de 6 maanden termijn een normale gang van zaken bij een bedrag van 180 euro.

kr
door krieno - Mar 19, 2014 om 14:32
60 Antwoorden / 1 Vragen

Ben zelf bij een onderdeel van menzis , namelijk anderzorg, en dar kun je zelf een termijn bedrag afspreken via internet, had een rekening eigen risico van 125 euro, kon gewoon in drie termijnen.
Zou toch ook bij menzis mogelijk moeten zijn, maar vaak wel even zelf afspreken en inderdaad normaal halen ze het bedrag ook van je rekening daarom betaal ik ook nog steeds via accept giro zolang het nog kan

ba
door bartbo - Mar 19, 2014 om 14:53
37 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn moeder heeft in 2013 steeds een tussenstand van het eigen risico gekregen,ook toen die nog net niet €200 bedroegen.Toen het uiteindelijke bedrag van €350 bereikt werd,kreeg ze de mogelijkheid van eenmalig betalen of in termijnen.Zou iemand de paniek voor kunnen stellen van mensen die elke cent moeten omdraaien en zo ineens voor het blok gezet worden? De zorgverzekeraar zou hier hun zorgplicht beter naam kunnen geven door hun klanten in het begin van het jaar schriftelijk te informeren,want niet ieder is in staat om de complete voorwaarden begrijpelijk te lezen.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bartbo schreef op woensdag 19 mrt 2014, 14:53]Mijn moeder heeft in 2013 steeds een tussenstand van het eigen risico gekregen,ook toen die nog net niet €200 bedroegen.Toen het uiteindelijke bedrag van €350 bereikt werd,kreeg ze de mogelijkheid van eenmalig betalen of in termijnen.Zou iemand de paniek voor kunnen stellen van mensen die elke cent moeten omdraaien en zo ineens voor het blok gezet worden? De zorgverzekeraar zou hier hun zorgplicht beter naam kunnen geven door hun klanten in het begin van het jaar schriftelijk te informeren,want niet ieder is in staat om de complete voorwaarden begrijpelijk te lezen.

Maar u zou uw moeder toch ook kunnen informeren? En zo gecompliceerd is het velletje over de voorwaarden van termijnbetaling niet. Iemand die veel medicijnen gebruikt, weet dat hij gauw aan zijn eigen risico zit. En iedereen weet toch ook van het eigen risico? Dus die paniek zie ik niet zo, en niemand wordt voor het blok gezet. Er wordt een nota voor het eigen risico verstuurd en dan kan men om een regeling vragen, die heel netjes is.

ba
door bartbo - Mar 19, 2014 om 19:59
37 Antwoorden / 36 Vragen

tijger1
Hierbij had ik het niet over mijn moeder maar over mensen die plotseling een nota afgeschreven krijgen zonder dat ze dat in de gaten hebben(ja te laat) Want die is verpakt in een bijgevoegd velletje.Niet ieder is behept in het lezen van"verborgen"nota's.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bartbo

U hebt blijkbaar niet zo'n hoge pet op van andere mensen. Als die post krijgen van hun zorgverzekeraar, mag men toch aannemen dat men die leest? Zeker als men al zorg gehad heeft, weet men dat men een nota voor het eigen risico kan verwachten.

Over dat eigen risico is elk jaar een heleboel te doen, dus algemeen bekend.

ba
door bartbo - Mar 20, 2014 om 11:29
37 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1
Het schijnt niet tot u door te dringen dat er mensen op deze aardkloot bestaan aan wie een hele wereld voorbijtrekt zonder dat ze in de gaten wat er zich werkelijk afpeelt.Vooral bij de laaggeletterde,en dat heeft niets te maken met een hoge pet op hebben.Nog nooit mee in contact geweest?

worst
door worst - Mar 20, 2014 om 11:42
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bartbo schreef op woensdag 19 mrt 2014, 14:53]De zorgverzekeraar zou hier hun zorgplicht beter naam kunnen geven door hun klanten in het begin van het jaar schriftelijk te informeren,want niet ieder is in staat om de complete voorwaarden begrijpelijk te lezen.

Prima advies. Het zou nog beter zijn als mensen dit dan ook lezen, want dit is precies wat ze aan het begin van het jaar gedaan hebben. Niet Menzis is hier dus diegene die de mist igaat, maar U!

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2014 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bartbo schreef op donderdag 20 mrt 2014, 11:29]Tijger1
Het schijnt niet tot u door te dringen dat er mensen op deze aardkloot bestaan aan wie een hele wereld voorbijtrekt zonder dat ze in de gaten wat er zich werkelijk afpeelt.Vooral bij de laaggeletterde,en dat heeft niets te maken met een hoge pet op hebben.Nog nooit mee in contact geweest?

Eerst hebt u het over uw moeder, die verleden jaar ook al met het bijltje van het eigen risico heeft gehakt en nu sleept u de rest van de laag geletterde mensheid erbij. De meeste mensen die een eigen risico te betalen krijgen en dat niet een twee drie kunnen missen, weten de telefoon te vinden en de zorgverzekeraar te bellen om een regeling te treffen. Wellicht hebben zij zelfs een kind die dat voor hen regelt.

En zelfs voor een laag geletterde is dat geen probleem.

ba
door bartbo - Mar 20, 2014 om 12:28
37 Antwoorden / 36 Vragen

tijger1
Als u goed gelezen had,dan stond er dat mijn moeder in tien termijnen het eigen risico betaald heeft.Maar dat ze nu overvallen is door een rekening van bijna €180,en zonder reactie was dat ook gebeurd.Zoals de medewerker mij mededeelde doen ze dat tegenwoordig zo,alles onder €200 wordt binnen twee weken afgeschreven van de rekening.Zucht,vorig jaar werd bij de stand van €350 gevraagd alles in een keer afschrijven of in termijnen.Mij gaat het over de moeilijkheden die kunnen ontstaan zonder de vraag,of men in een keer wil voldoen of in termijnen.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2014 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kan zij nu "overvallen" zijn? Zij heeft toch zorg genoten die onder het eigen risico valt, of medicijnen gehad?

En afgezien daarvan in heel veel tv programma's en andere media is aan de orde geweest dat op verzoek het eigen risico in termijnen betaald kan worden.

En als de verzekeraar dat pas uit zichzelf gaat aanbieden bij een stand van € 360,00 kan dat wel pas in december bereikt zijn en dan gaat het over het jaar heen. Helemaal niet verstandig.

Wellicht had uw moeder dat bedrag door bepaalde oorzaken al in het begin van het jaar bereikt, dat de verzekeraar dat meteen voorstelde.