pa
door paultjuh1980 Feb 8, 2006 om 23:20
Garantie & verzekeringen

Vraagjes zorgvezekering

Ik wil overstappen naar een andere verzekeraar, maar die zegt eerst dat ik mijn oude verzekering moet stopzetten. Maar wat nou als deze nieuwe verzekeraar de aanvullende verzekeringen die ik bij hun wil afsluiten weigert?? Tenslotte heb ik dan de oude verzekering met de daarbij behorende aanvullende verzekeringen stopgezet en vanaf dit jaar kijkt ook mijn oude verzekeraar grondig naar hoe gezond ik ben en die kan me dan afwijzen omdat ik me eerst heb afgemeld en dan weer terug kom.

Ik heb ook een vraag die meer de professionele kant opgaat.
Op de aanvraagformulier staat: heeft u meer dan twee wortelkanaalbehandelingen gehad zonder dat daarop een kroon is geplaatst?? Ik moet daar ja op antwoorden. Zou dat een positieve of een negatieve uitwerking hebben op de aanvraag??

542 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 8, 2006 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het is beter om niet over te stappen naar die andere, ik heb er een slechte kijk op zoals je het beschrijft. Maar dat heb je zelf ook, anders zou je hier deze vraag niet stellen. Zolang je twijfelt niet overstappen.

De vraag over de wortelkanaalbehandeling vind ik te ver gaan en dat zegt al genoeg over deze verzekeraar.

Waarom wil je overstappen? Dit mis ik in je vraag.

Groetjes Ineke

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak verzorgt de nieuwe verzekeraar de opzegging van de oude, in ieder geval ban je niet verplicht eerst de oude op te zeggen. Tandartskosten kunnen de pan uitrijzn, ik vind het dus begrijpelijk dat een verzekeraar wilt weten of u een aanvaardbaar risico bent. Misschien kunt u aangeven wie die nieuwe verzekeraar is?

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, vergaat op de hoogte blijven aan te vinken!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze kunnen inderdaad over de aanvulling struikelen en als ze dit soort vragen stellen, dan hebben ze niet zoveel belang bij een aanvulling van een nieuwe klant die in hun ogen te duur gaat worden.
Je zal financiele of andere redenen hebben om over te stappen, maar weet wat je doet met die aanvulling, want basis mogen ze niet weigeren, maar AV kan moeilijker worden en hoe dan ?

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zilveren kruis Achmea.

Maar wat ik belangrijk vind is het volgende:

De basisverzeking wordt altijd aangenomen. Dus wat nou als die wordt aangenomen, maar de aanvullende verzekering wordt geweigerd. Kan ik dan gewoon heel de verzekering stopzetten en blijven waar ik nu ben.

Ik stap idd over vanwege financiele voordelen, de verzekering die ik  nu heb, vergoedt maximaal 6 gaatjes per jaar, terwijl ik er nu al 8 heb in 2006.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bij uw huidige tevreden bent dan zou ik niet overstappen. Als uw financiële situatie goed is zou het erg dom zijn om alleen naar de financiële kanten te kijken. Het is verstandiger om naar de inhoud van het aanvullend pakket te kijken. Eventueel kunt u zich via de VVZ (Verbond van Verzekeraars) collectief verzekeren. Voor informatie kunt u terecht op www.vvz.nl Ook kunt u kijken op de site van UnitedConsumers, www.unitedconsumers.com

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Financieel gezien bedoel ik dan kwa vergoeding zoals ook boven beschreven staat. De verzekering die ik nu heb, vergoed maximaal 6 vullingen per jaar, terwijl ik dit jaar al 8 vullingen heb gekregen. Dat is 150 euro zelf betalen plus de eventuele vullingen die ik nog dit jaar ga krijgen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zilveren kruis Achmea.

Maar wat ik belangrijk vind is het volgende:

De basisverzeking wordt altijd aangenomen. Dus wat nou als die wordt aangenomen, maar de aanvullende verzekering wordt geweigerd. Kan ik dan gewoon heel de verzekering stopzetten en blijven waar ik nu ben.

Ik stap idd over vanwege financiele voordelen, de verzekering die ik  nu heb, vergoedt maximaal 6 gaatjes per jaar, terwijl ik er nu al 8 heb in 2006.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bekende spreekwoord nooit oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt gaat hier wel op.Vraag eerst de nieuwe verzekering aan. Ben je hier naar wens op geaccepteerd zeg dan de oude verzekering op.Ik heb nog nooit gehoord van een verzekeraar die je verplicht eerst de oude verzekering op te zeggen en dit is ook een onterecht advies.Let wel op dat je de oude polis voor 01-03-2006 moet opzeggen.Misschien moet je eens bij een tussenpersoon langsgaan, die neemt dat soort handelingen ook van je over en geeft advies.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp da gang van zaken niet helemaal. Ik ben nl. ook overgestapt naar Zilveren Kruis Achmea maar mij is absoluut niet gevraagd of ik mijn oude verzekering al had opgezegd. Sterker nog, ik had mij voor de collectiviteits polis van mijn werkgever aangemeld (via internet) en zag tot mijn verbazing via telebankieren dat de premie voor de maanden jan. en febr. al waren geïnd voor ik mijn oude verzekeraar had opgezegd. Uit jou bericht maak ik op dat je kiest voor de duurste aanvullende tandarts verzekering. Ik heb de twee sterren en mij werd alleen gevraagd of ik de laatste twee jaar bij een tandarts was geweest. De regels zijn overigens volgens mij als volgt: iedere verzekeraar moet je accepteren, ongeacht je gezondheid. Alleen bij de duurste aanvullende tandartsverzekering kunnen/mogen uitzonderingen gemaakt worden. Sommige verzekeraars stellen bv. dat je voor bepaalde handelingen pas na een jaar verzekert te zijn in aanmerking komt. De premie van mijn oude verzekeraar stond na opzegging overigens binnen een week weer op mijn rekening. Alsnog een pluim voor Agis!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

je mag gewoon overstappen hoor ik heb alles geregeld bij www.veltman.nl zij hebben een mooi schema welke zorgverzekeraar je het beste kunt kiezen en zij zeggen alles voor je op.

op de vraag van de tandarts is het zo dat als je een t-xtra wilt hebben je zowiezo door de molen gaat of je wel of niet geaccepteerd wordt ja of nee bij een t-1000 wordt iedereen geaccepteerd

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan gewoon overstappen naar een andere zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar mag je niet weigeren. Dat is algemeen bekend

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb via internet en United Consumers me aangemeld bij VGZ. Had allereerst wel bij VGZ via mail nagevraagd of zij mij voor de aanvullende verzekeringen wel zou accepteren, het antwoord was ja , op inderdaad de plus tandarts polis na, hier moest een bitewing foto en gegevens worden verstrekt alvorens zij tot acceptatie over konden gaan. Over het opzeggen van de oude verzekeraar werd door VGZ niets gesteld. Op de site van United Consumers kun je dan een opzegbrief uitprinten die je vervolgens, na aanmelding bij de nieuwe, op de bus doet om de oude op te zeggen. De premie die de oude verzekeraar logischer wijs al geïnd heeft, wordt vanzelf wel weer teruggestort. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Paultje en veel anderen die niet weten wat internet is, misschien overdreven maar ...

Vanaf 1 januari 2006 is er één zorgverzekering voor alle Nederlanders. Dit betekent dat mensen niet langer particulier of ziekenfondsverzekerd zijn.

Ook de publiekrechtelijke regeling voor ambtenaren vervalt. Dit staat geregeld in de Zorgverzekeringswet. De zorgverzekering wordt door zorgverzekeraars ook vaak 'basisverzekering' of 'standaardverzekering' genoemd. Op www.denieuwezorgverzekering.nl staat uitgebreide informatie.

De overheid heeft een wettelijk standaardpakket samengesteld. De dekking hiervan komt grotendeels overeen met het voormalige ziekenfondspakket. Daarnaast kunt u zich aanvullend verzekeren voor de behandelingen die buiten de zorgverzekering vallen.

Verplicht
Alle inwoners van Nederland zijn verplicht zich te verzekeren door bij een zorgverzekeraar een zorgverzekering af te sluiten. Verzekeraars zijn op hun beurt verplicht om iedereen die zich voor de verzekering aanmeldt, te accepteren. Kinderen onder de 18 jaar betalen geen premie.

Zorgtoeslag
De meeste premies voor de zorgverzekering liggen, afhankelijk van de verzekeraar, tussen de 1000 en 1100 euro per jaar per persoon. Om deze premie voor iedereen betaalbaar te houden, is er de zorgtoeslag. Deze kan worden aangevraagd bij de Belastingdienst. De hoogte van de zorgtoeslag is afhankelijk van het inkomen.

.

Via de zoekmachine van deze site zijn meer documenten (zoals kamerstukken en nieuwsberichten) over Zorgverzekering te vinden.

De rest zelf zoeken!!

ve
door verwijderd - Feb 11, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ geachte tohunga

een heel mooi artikel wat u neer schrijft !

Maar er klopt niets van. dat elke nederlander wettelijk veplicht is zich voor de zorgverzekering te verzekeren.

Ook u maakt net als zovele dat er een hele grote groep is die dat namelijk niet hoeft.

En dat is namelijk de GEMOEDSBEZWAARDEN ! die groep waarvan nog niet onderzocht is om hoeveel mensen dit gaat . Maar als de nood aan de man komt ? wat dan ! worden deze mensen niet aan hun lot overgelaten , maar worden wel geholpen . En daarom vindt ik dat deze groep dan ook volledig GEEN medische zorg mogen krijgen . Wat dat aan gaat zijn er al zwartrijders genoeg.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2006 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry ! ben vergeten   GROTE FOUT NEER TE SCHRIJVEN

ve
door verwijderd - Feb 11, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Heer de Klein. U denkt toch niet dat ik dit hele verhaal zelf heb getypt ?? Dit is knippen en plakken .De intentie er achter is om een groot aantal vraagstellers (sters ) te bewegen om meer gebruik te maken van internet !!. Verder ben ik het niet eens met uw opmerking onverzekerde bewoners van dit land te laten zakken .Het is hier gelukkig niet de USA . groet fred.