jo
door jose09 Sep 1, 2010 om 13:47
Garantie & verzekeringen

Vriezer ontdooid door kortsluiting

Hallo,

In mijn vakantie is mijn volle vriezer door kortsluiting ontdooid.
De verzekering Neerlandia waar ik voor brand en alles verzekerd ben wil nu niet uitkeren,wat kan ik hiermee of waar kan ik tercht om mijn recht te krijgen?

Ik ben echt hopeloos.

6455 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Sep 1, 2010 om 13:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wie zegt dat u recht heeft?

Volgens mij is het ontdooien van een vriezer uitgesloten van elke verzekering.
Alleen als de boel, en dan nog lang genoeg achter elkaar, uitvalt door een storing van de energieboer is er [heel soms] kans op een [geringe] vergoeding.

Ik denk dus dat u het rustig kunt vergeten dat u hiervoor ooit een vergoeding gaat krijgen.
Jammer maar helaas.

Vr.gr. poltol

mastag
door mastag - Sep 1, 2010 om 13:58
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Jose
Staat in de polisvoorwaarden dat voedsel in de vriezer meeverzekerd is?
U dient meestal wel aan te tonen d.m.v. bonnetjes wat u in de vriezer heeft liggen, want heel Nederland heeft anders zalm, reeruggetjes, biefstuk en andere dure zaken in de vriezer.
U vraagt waar u terecht kan om uw recht te krijgen, heeft u weleens stilgestaan bij het feit dat u misschien dit recht helemaal niet heeft.

Mastag

mastag
door mastag - Sep 1, 2010 om 13:59
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Jose,
In de Neerlandia voorwaarden wordt gesproken over een all-risk inboedelverzekering, als je die hebt is de schade wel gedekt.

Mastag

ha
door hanneke - Sep 1, 2010 om 14:33
321 Antwoorden / 1 Vragen

Welke verzekeringsvoorwaarden zijn op uw polis van toepassing?
Als u geen all-risk-dekking heeft, zal er helaas geen sprake zijn van een "gedekt evenement" zoals dat heet, en zult u dus uw schade niet vergoed krijgen.

toolboy
door toolboy - Sep 1, 2010 om 14:53
965 Antwoorden / 40 Vragen

De uitgebreide inboedel verzekering zou dit moeten dekken(indien aanwezig)
Let wel dat het eigen risico vaak meer bedraagt dan het bedrag van de inhoud.
Kortsluiting onstaat vaak na bliksem inslag.
Dien bij uw tussenpersoon een schade raport in en het zal vast wel goedkomen.

T