hackmann
door hackmann Aug 2, 2005 om 21:12
Garantie & verzekeringen

Vrij gekomen inversteringsplan

Goedendag beste lezer,

17 jaar geleden sloten wij een investerings plan af t.b.v. de studie van onze zoon.Nu de einddatum is bereikt en er uitgekeerd moet worden gaat de maatschappij vertragen. Op het verzekeringcertificaat staat "het verzekerd kapitaal wordt uitgekeerd op de einddatum of bij eerder overlijden". De einddatum is 01-08-2005. De maatschappij zegt eerst het Saldo te moeten ontvangen van ABN-Amro dan storten zij naar een rekening het netto bedrag  dan ontvangen wij een uitkeringskwitantie. Verwachting is eind augustus.Volgens de maatschappij hebben wij recht op rente tot 31-07-05.

Mag een maatschappij( in dit geval Happy Service) zomaar een maand ( of een week of een dag) later storten dan op het verzekeringscertificaat staat, en dan ook nog eens geen rente vergoeden?

Alvast bedankt voor de reakties

704 2 Rapporteer

al
door alexiusworld - Aug 10, 2005 om 12:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het niet vergoeden van rente mogen ze inderdaad eigenlijk niet doen. U kan hen middels een brief aansprakelijk stellen voor de gemiste rente-inkomsten. Of ze dat ook echt gaan doen is overigens dan nog wel de vraag. Bovendien zou de gemiste rente dan wel op z'n minst een paar honderd euro moeten zijn. Een rechtbank zal namelijk een dergelijke zaak niet in behandeling nemen als het gaat over gemiste rente van 10  of 20 euro.

Het verrichten van de uiteindelijke betaling kan doorgaans inderdaad wel zo'n 3 weken in beslag nemen. Zij hebben waarschijnlijk aandelen van uw inleg gekocht om zo de eindwaarde te kunnen realiseren. Deze aandelen moeten eerst verkocht worden, vervolgens moet dat bedrag dan door de maatschappij worden verwerkt en naar u overgemaakt worden.  De verkoop van de aandelen wordt pas opgestart als de einddatum van de polis is bereikt. De reden daarvan is dat de waarde natuurlijk nog kan veranderen, vandaar dat ze niet bijvoorbeeld in juli de aandelen al zijn gaan verkopen, misschien loopt u dan namelijk wel geld mis.

Ik zou overigens andere mensen die Happy Service overwegen wel willen aanraden eerst eens goed de eindkaptialen te vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen (AMEV, AEGON, Avero Achmea, Delta Lloyd etc.) want de kans is groot dat die meer uitbetalen.

hackmann
door hackmann - Aug 10, 2005 om 16:14
38 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor het duidelijke antwoord.

De rente die wij ontvangen is gekoppeld aan de hypotheekrente van de ABN-Amro 5 jaar vast met gemeente garantie (dat werd toen zo genoemt) Inmiddels heeft Happy Service, na sterk aandringen van ons, een uitkeringskwitantie van het verzekerde kapitaal gestuurd.Nog niet die van de rente. Hiermee zijn wij er nog niet: nog terug te sturen voordat er wordt uitgekeerd, originele polis, bewijs van in leven zijn en  copy rijbewijs. Voordat wij alles hebben ontvangen zijn we zeker een maand later dan Happy Service schriftelijk heeft beloofd. Op de vraag om te reageren op de tekst in hun folder en polis, direct uit te keren op einddatum, is in het geheel niet gereageerd. Al met al een matige maatschappij.