Waar kan ik onkosten verhalen die thuiszorg (wmo) heeft veroorzaakt?
Hoi, mijn thuishulp van thuiszorgorganisatie (wmo) heeft nu al x-aantal wassen.. eigenlijke iedere was tot nu toe grotendeels verpest. Let wel het gaat hier alleen om nieuwe kleding en onderkleding.Waarom ik hier niets van heb gezegd is een prive aangelegenheid. Zelfs nadat ik heb aangegeven dat sommige zaken bv. niet in de machine of droger mochten. Nu wil ik dit ergens gaan verhalen.De maat is vol. Bij wie moet ik nu terecht? Iemand ervaring mee? graag advies?
Hier zou u het eens kunnen proberen:
https://www.zorgklacht.nl/klacht-thuiszorg
Ik zou toch eerst gewoon met de thuiszorgorganisatie gaan praten voordat ik het op zo'n internetsite gooi. Wel zo netjes.
Om privé redenen heeft TS dat niet gedaan dus zal er wel bemiddeld worden tot er een andere oplossing mogelijk is.
Topantwoord
U wilde er niets van zeggen, maar nu wilt u het gaan verhalen?
Dat is nu.
Grinn.... zoals altijd de juiste vraag tijger1!
Best knap om met de huidige generatie wasmiddelen en wasmachines iets te verpesten. In de droger zou inderdaad nog wat kunnen Krimpen maar daar gaat vast de hele was niet in.
Dat ik exact wat er wel gebeurde! EN verkleurd en handwas erin.
Hallo Anoniks ,
Kijk uw contract / of overeenkomst na wat u heeft met de Thuiszorginstantie , daar staat een klachtenprocedure in .
Houd er ook rekening mee , dat de meeste Thuiszorginstanties een eigen risico hebben .
Ik vind dat heel apart een eigen risico. ????.
Dank je.
@anoniks , nogmaals lees uw leveringsovereenkomst / en voorwaarden van de thuiszorginstantie door , daar staat duidelijk in wat u moet doen bij schade .
U had die schades meteen moeten melden samen met de medewerker.
Lees bijvoorberld hier. Is wel van een andere organisatie, maar due regels zullen ook bij u van toepassing zijn,
http://www.thuiszorghetcentrum.nl/algemene-voorwaarden.html
Beetje naar beneden scrollen.
Dit is nu.
Heel hartelijk dank voor je advies. Dit heb ik zelf niet kunnen vinden. Nu heb ik een richtlijn. Dank je.
Als je de thuishulp hier niet op wilt aanspreken, dan kun je er beter maar bij blijven als de thuishulp de was in de wasmachine of droger wil gaan stoppen. Die thuishulp draagt zelf ook gevlekte en gekrompen kleding? Spreek je haar er niet op aan, dan verandert er niets. Of ben je bang voor de thuishulp?
Je kunt vragen om een andere thuishulp. Er komt nooit een leidinggevende langs van de thuiszorgorganisatie waar je problemen mee kunt bespreken?
Ik vind het wel knap van uw wasmachine dat deze onderscheid kan maken tussen nieuwe en oude kleding.
De veroorzaker is verantwoordelijk, die zal u er op moeten aanpreken. Tenzij er meer speelt en daar lijkt het, in mijn ogen, wel op.
Uh ja.. maar ik wel.. ik bedoel hiermee.. 'de was doen' ik weet als naar de was doen iets ineens 2 maten kleiner is.. dat het dus niet goed gegaan is bv! Te heet bv of droger of verkleurd of kapot.. 'de was doen. Voor het eerst in de was.. ja ik weet na 1x dragen hoe het eruit zag. Begrijp je het nu? Dus ik kan het onderscheid wel maken.
U wel, maar kan de wasmachine het ook? U impliceert dat alleen de nieuwe kleding verpest is. De oude kleding dus niet. Of is het een trucje om ergens geld los te krijgen?
Tegenwoordige thuiszorgmedewerkers zijn niet meer te vergelijken met die van 20 jaar geleden om maar eens iets te noemen. Ik hoor wekelijks verhalen van vriendinnen uit de zorg, die er niet om liegen. Van de leerlingen die je nog kunt krijgen, hebben de meeste 2 linkerhanden. Het verbaast me niets. In de zorg moet je aanpakken en dat is precies wat zij niet kunnen. Het werk zelf zien is er ook niet meer bij. De huishoudschool is in de ban gedaan, maar zou voor veel van dit soort dames DE oplossing zijn. Wed dat ze hun eigen huishouden ook niet op orde hebben.
Nu denk ik dat TS van dezelfde leeftijd is aan het taalgebruik af te lezen. Ze had het dus kunnen weten. Bij elke taak er bij blijven en goede instructies geven is de enige optie.
@manwijf , ik kreeg 3x jonge meisjes van een uitzendbureau , die nog nooit van hun leven een poetsdoek in hun handen hebben gehad . Na de derde had ik er genoeg van moest nog alles zelf doen . Dit aangegeven bij de thuiszorg dat ze moesten zoeken voor een vaste kracht , dit is ook gebeurd . In de vakantie is dit schering en inslag .
Klopt hoor! Buiten de vakantie is het hier ook al een drama. In de horeca en in winkels is het al niet anders trouwens. De lamlendigheid viert hoogtij. Ik zie die meisjes koffie neerzetten met 5 vingers aan de bovenkant van het kopje terwijl ze net het vieze geld in de kassala gedaan hebben. Links van de gast staand, schuiven ze een glas drinken voor je langs. Ik wil er al helemaal niet aan denken, hoe het er in de keuken aan toe gaat. Je ziet al aan het vasthouden van een dweiltje waar ze de tafels mee schoonmaken (nee, niet ook de vloer a.u.b.!) of ze kunnen werken. Als je er van af hankelijk bent, is het echt een gruwel!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer