h1
door h1e2l3e4n5a6 Nov 1, 2007 om 12:40
Garantie & verzekeringen

Wajong

de wajong uitkering is van 70 naar 75% gebracht

daarbij werd het toeslagenkopje lager

de uitkomst :normaliter in juli de prijscompensatie

nu 6 euro netto rijker

alleen de gevolgen zijn wel , dat de huursubsidie en waarschijnlijk andere zaken lager komen voor de uitkeringgerechtigde  door deze geste van de regering

heeft iemand daarover uitsluitsel?

810 6 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 1, 2007 om 12:55
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is door verschillende partijen al onderkent  en er zal nog wel meer kritiek komen van uit de tweede kamer.

5% meer waardoor toeslagen komen te vervallen betekend voor wao ers dat ze per saldo fors achteruittgaan in koop kracht diie toch al in de min stond.

mijn uitkerind steeg 30 euro maar 89 euro aan toeslagen verviel.

birdies
door birdies - Nov 1, 2007 om 15:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dat huurtoeslag e.d. lager worden als het inkomen stijgt, telt voor iedereen. Wel of geen uitkering. Ook voor werkenden is het niet leuk als je opslag krijgt en het meteen aan de andere kant weer in kan leveren. Niet leuk, maar wel logisch dat het zo gaat.

johanpc
door johanpc - Nov 1, 2007 om 15:38
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Die 5 % was niet bedoeld om het inkomen nog verder omlaag te halen maar als koopkracht verbetering voor diegenen die die onder het minimum zitten.

mijn  inkomen ging van 634,24 naar 674,03 euro per maand

 kom  nog net niet om van de honger maar als je dan je zorg toeslag van 89 euro moet inleveren gaat het toch wel nijpen.

birdies
door birdies - Nov 1, 2007 om 16:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@johanpc: dat inleveren van die zorgtoeslag begrijp ik niet, aangezien je inkomen toch nog steeds op het minimum ligt?

johanpc
door johanpc - Nov 1, 2007 om 16:28
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ook niet de belasting dienst zou mij in oktober nader informeren maar tot opheden nog niets gehoord of gezien.

stacey
door stacey - Nov 1, 2007 om 18:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-------Tweede Kamerlid Ton Heerts van de PvdA is blij met de maatregelen. "We spreken nu eindelijk niet meer over uitkeringsverlaging, maar over verhoging en verbetering." Zo krijgen volgens hem circa 600.000 mensen in de WAO, Wajong en WAZ deze zomer een hogere uitkering.

Rijke' WAO'ers          Maar zijn collega Paul Ulenbelt van de SP betwijfeld dat. "Die 5 procent wordt direct teniet gedaan, omdat deze mensen minder recht hebben op bijvoorbeeld de huur- en zorgtoeslag. Alleen 'rijke' WAO'ers met een jaarinkomen boven de 20.000 euro die niet voor dit soort ondersteuning in aanmerking komen, gaan erop vooruit."  ---------   nu.nl/economie- 5 april 2007| Volledige WAO-uitkering omhoog

Je kunt bij de belasting even kijken wat je nu zal ontvangen met je huidige inkomen aan huur-en zorgtoeslag ;

Hoeveel zorgtoeslag krijg ik?

Hoeveel huurtoeslag krijg ik?

Succes,