ml
door mlinde Oct 31, 2005 om 13:55
Garantie & verzekeringen

Wat te doen met aanhangende verzekeringen?

Heb via een 'adviseur' krediet lening over laten sluiten, maar nu blijkt er een levensverzekering aan te hangen van 30 jaar. Dit is niet verteld tevens is op vragen een omzeilend antwoord gegeven.

Hoe nu verder om hier af te komen?

445 4 Rapporteer

al
door alexiusworld - Nov 1, 2005 om 13:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn altijd rot kunstjes die worden uitgehaald.

Die levensverzekering is nu verpand aan de lening. Ã¨Ã¨n manier om van die levensverzekering af te komen, is die lening in z'n geheel af te kopen en die levensverzekering te stoppen. Als die lening hoog is, zit u nu dus mooi met de gebakken peren.

U kan het beste uw adviseur hierop aanspreken. Hij heeft niet gehandeld conform uw wensen en u kan van hem eisen dit te corrigeren. U kan anders uw beklag doen bij het Klachteninstituut Verzekeringen. Dan kunnen ze zelfs hun vergunning kwijtraken!  Succes!

vladja
door vladja - Nov 1, 2005 om 20:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Is de levensverzekering premie vrij? Is de premie in 1 keer voldaan met het oversluiten?

Zonder deze gegevens is het niet goed mogelijk een passend antwoord te geven.

Vladja

ml
door mlinde - Nov 1, 2005 om 20:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens contactpersoon is premie in een keer betaald en is dit onomkeerbaar ivm termijn van 30 dagen. Echter ben hier niet van op de hoogte gebracht door adviseur. Heb ook geen alg. voorwaarden ontvangen, dus dit pas naar zelf te bellen te horen gekregen. Het gaat hier om verschillende polissen in combi met doorlopend krediet.

1 = doorlopend krediet met overlijdensrisicoverz., zoals boven omschreven

2 = levensverzekering die dient als aflossing.

vladja
door vladja - Nov 1, 2005 om 20:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik zag je antwoord. Ik kom er morgen op terug.

Vladja