We zijn uit de verzekering van Nationale Nederlanden gegooid. Mag dat zomaar?
We zijn door een computerreparateur opgelicht en we hebben onze kosten ingediend bij Nationale Nederlanden. Door dit voorval zijn we uit de verzekering gegooid en we hebben hiervoor ons verzekerd bij Rialto waar we 3 maal zoveel premie betalen. De computer was stuk gegaan door een val tijdens een epileptische aanval. Hoe komen we uit de verzekering van Rialto en kunnen we bij een andere verkeringsmaatschappy ons verzekeren?
Kan mij nauwelijks voorstellen dat, omdat u door een computer reparateur bent opgelicht, U daardoor door Nationale Nederlanden uit de verzekering bent gegooit. Daar moet echt wel iets meer gebeurd zijn dan wat u ons hier verteld.
U wordt alleen maar uit een verzekering gegooid als u niet betaalt, of als u fraude hebt gepleegd. En soms kunt u dan tegen een aanzienlijk hogere premie, en/of slechtere voorwaarden terecht bij Rialto.
Maar ik zie niet direct het verband tussen een computerreparateur die u heeft opgelicht , en een computer die kapot is gegaan door een epileptische aanval. En nog minder wat die reparateur met NN van doen heeft.
Als u terecht geschrapt bent door NN kunt u zich nergens anders verzekeren dan bij Rialto. En bij elke andere verzekering die u afsluit op wat voor gebied dan ook, moet u melden dat u uit ern verzekering bent gezet.
Vraagje: kan een reden voor stopzetting ook het indienen van teveel claims zijn?
31 oktober maakte ik gebruik van mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop. In de ochtend kreeg ik achter de laptop een insult van epilepsie waardoor de laptop op de grond is gevallen. Omdat ik tijdens insult niet bij kennis was, heb ik het niet zien gebeuren. Ook was er niemand bij aanwezig. Na 5 a 10 minuten was ik weer bij kennis en zag de laptop op zijn kant op de grond liggen. De laptop bleef koelen en hield er niet mee op. Ik kon nog wel gebruik blijven maken van de laptop. Omdat de ventilator maar bleef loeien deed ik de computer afsluiten. Later die dag startte ik de computer weer op en gaf de foutmelding “Fan Error”. Ik kreeg de laptop niet meer aan de praat. Met een andere laptop (Windows XP) zocht ik de betekenis “Fan Error” op, op internet. Ik gebruik deze Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop vanaf het moment dat Windows XP geen update´s meer geeft. Ook had ik de vraag gesteld op de website kassa. Iemand had mij een link gegeven waarin was te zien hoe ik het probleem kon oplossen. klik hier. Ik kon het zelf misschien wel herstellen zoals in het filmpje was aangegeven maar er waren zoveel schroefjes e.d. los te schroeven dat ik er niet om waagde vanwege mijn insulten.
Ik heb 2 november computer aangeboden bij Restart Systems te Veghel voor reparatie. Daar was geconcludeerd dat er een nieuwe "fan with heatsink" in geplaatst moest worden t.w.v. 98 euro en 50 euro uurloon. Die "fan with heatsink" moest worden besteld en zou 3 weken kunnen duren. Dit was nog eens verlengd met 2 weken. Ik ben na 3 weken zelf stappen gaan ondernemen om te zien of het allemaal klopt wat mij werd gezegd door Restart Systems te Veghel. Na wat surfen op internet en contact te hebben gehad met LENOVO Amsterdam op 7 december werd mij bij LENOVO aangeboden de Laptop gereed te maken voor 116 euro in 3 werkdagen waarbij mijn laptop gehaald en gebracht wordt door UPC.
LENOVO had mij gezegd dat vermoedelijk de geleidingspasta opgedroogd kan zijn en door val met insult van Epilepsie de geleidingspasta los en/of gebroken is en die opnieuw aangebracht moest worden en dan is mijn Laptop weer OK.
Ik heb 7 december Restart Systems te Veghel opdracht gegeven om de LENOVO dicht te schroeven met eventueel geleidingspasta tussen de onderdelen. Nu is de Fan-error inderdaad opgelost maar door dat gerommel van Restart Sytems in mijn laptop geeft mijn laptop enkele foutmeldingen wat blijkt, er is aan mijn laptop in die ruim 5 weken gerommeld.
Voor dat open en dichtschroeven van de laptop en aanbrengen van geleidingspasta moest ik 298 euro betalen waarvoor ik onderhand een nieuwe laptop heb.
Nu werkt mijn touchpad, trackpoint en numeriek toetsenbord niet meer en bij apparaatbeheer wordt bij andere apparaten een uitroepteken aangegeven bij Base-System (Moederbord defect) en HP Photosmart C6380 All-in-One. Ook zag ik dat er gerommeld was in mijn adressenbestand en wachtwoorden.
Nu is laptop slechter geworden. Na 6 weken op 11 december was het z.g. gerepareerd, alleen er waren nog wat kleine dingen die hij niet meer kon herstellen. Die zijn stuk gegaan buiten hem schuld om zei hij. Restart Systems is wat dat betreft ondeskundig en kan geen laptops of PC´s herstellen. Nu zit ik met een defecte laptop en moest daarvoor 298 euro betalen aan Restart Systems. Oplichterij dacht ik. Op de dag van 11 december dat Laptop terug werd gebracht hield hij Laptop onder zijn armen tot dat ik 298 euro cash betaalde. Er was geen rekening, Omdat dit bij mij in huis afspeelde wees ik hem de deur. Ik wou hebben dat hij laptop liet staan. In laptop staan privégegevens van mij op harde schijf. Dat deed hij niet en begon te schreeuwen en handtastelijk te worden. Schopte mij met laptop in armen. Wegens mijn handicap gaf ik het op en betaalde hem contant Hij wou hebben dat ik het uit pinautomaat haalde. Omdat ik niet meer had dan 150 euro gaf ik dat hem en wees hem de deur. Nu ben ik 150 euro kwijt, heb defecte laptop, had pijn in onderbeen, hoofd en schouder en geen betaalbewijs Touchpad, trackpoint, numeriek, toetsenbord en Moederboard waren vernield.
Ik heb na de kerstdagen 28 december 2015 mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop nog eens bij een andere laptop hersteller aangeboden en die heeft voor 35 euro de laptop in zijn geheel open gemaakt en weer dicht en kon het defect van touchpad, trackpoint, numeriek toetsenbord en moederbord niet vinden. Mij werd aangeraden de computer in zijn geheel op nieuw te installeren maar dan is het niet gegarandeerd dat het optimaal werkt. Ik heb het niet gedaan want voor al die kosten heb je onderhand een nieuwe computer. Ook mijn bestanden zitten nog op die harde schijf.
Het touchpad en trackpoint kreeg hij niet aan de praat met stuurprogramma UltraNav driver versie 15.3.16.1 of Synaptics Pointing Device versie 16.2.19.7. De aansluiting van het touchpad en trackpoint was al gecontroleerd. De laptophersteller heeft mij daarom een draadloze muis op de laptop gemaakt waarbij ik nog misschien iets van de laptop kan afhalen.
Bij het terugbrengen van de laptop door Restart Systems op 11 december was mij gevraagd of ik een externe harde schijf in bezit had. Ja die bezit ik een zei ik hem. Mij werd aangeraden de software die hij in de computer had geïnstalleerd even op de externe harde schijf te zetten. Dit is gebeurd. Nu is 23 januari 2016 door mij ontdekt dat ik die externe harde schijf niet meer kan gebruiken.
Hij geeft allemaal foutmeldingen. Nu moet ik met die foutmeldingen de externe harde schijf formateren was mij aangeraden door een deskundige en dan ben ik al mijn bestanden van zeker 32 jaar kwijt. Om het te redden heb ik 25 januari 2016 een nieuwe externe harde schijf aangeschaft bij BCC.
Omdat ik met mijn oude laptop en Desktop niets van die externe harde schijf kan lezen maar misschien wel met een nieuwe laptop formateer ik die externe harde schijf niet. Om dat te redden wat ik op de oude laptop en Desktop heb staan wil ik zo snel mogelijk op de nieuwe externe harde schijf zetten. Of die eerste externe harde schijf van mij nu defect is of een foutmelding geeft op de 1e laptop of Desktop weet ik nu ook niet meer. Met de defecte laptop kon ik toen ook niet veel meer doen. Ik probeer daar de harde schijf van te laten lezen als ik een nieuwe laptop heb.
De consumentenbond heeft mij links gegeven waarin staat dat Restart Systems een oplichter is. https://plus.google.com/117129742873935372504/reviews
Dus na een val van mijn laptop was het van het ene naar het andere mijn laptop niet meer bruikbaar. In Maart heb ik via google op internet veel wijsheden gehaald dat ik heb toegepast waardoor mijn laptop weer optimaal werkt.
Na het indienen van onkosten, die ik met deze laptop heb gehad, bij Nationale Nederlanden kreeg ik vrijdag 17 juni om 19.00 uur een aangetekende brief van Nationale Nederlanden dat ik wordt beëindigd in alle verzekeringen die ik bij Nationale Nederlanden had lopen (Brief in bijlage Nationale Nederlanden beëindiging) In deze brief werd ik beledigd dat ik zou hebben gelogen met het opgeven van de schade die ik met mijn laptop had. Deze brief stonden vol onwaarheden waarop mijn tussenpersoon een bezwaarschrift heeft ingezonden (Brief in bijlage Nationale Nederlanden bezwaarschrift) met een mailwisseling als bewijsmateriaal (Brief in bijlage Restart Systems) Hierop is door Nationale Nederlanden gereageerd en bleef bij zijn standpunt dat we tegenover Nationale Nederlanden hebben gelogen ook al hadden we bewijzen dat dit niet zo is.
Dit alles hebben we te danken aan die computerhersteller Restart Systems. Die heeft de verzekering veel onwaarheden vermeld nadat Nationale Nederlanden informatie bij hem inwon. Omdat ik Restart Systems niet dat bedrag betaalde waarnaar hij mij vroeg snapt u wel dat hij tegenover Nationale Nederlanden zoveel mogelijk onwaarheden heeft gezegd waardoor wij nu onze verzekering kwijt zijn.
Om mij nu toch te verzekeren ben ik opgegeven bij Realto (waar alle criminele zich 10 jaar kunnen verzekeren). De premie is nu wel ver vierdubbeld want je schadevrije jaren van de auto worden teruggezet op 0 en andere verzekeringen zijn 3 keer zo duur. Als ik hier 10 jaar moet blijven verzekeren ben ik in 5 jaar door al mijn spaarcenten. Ik heb ook maar een hongerloontje van de W.A.O. en mijn vrouw bij een Callcenter.
Mijn schadevergoeding van mijn laptop kan ik nu wel vergeten. Ik moet nu meer betalen als dat wat ik had kunnen ontvangen van mijn verzekering.
Nu trekt mijn tussenpersoon zich ook nog eens terug omdat zij niets meer voor ons kunnen betekenen en we kunnen zelf geen nieuwe verzekering afsluiten omdat we bij Nationale Nederlanden zijn verwijderd uit hun verzekeringen. Bij aanmelding van nieuwe verzekeringen bij een andere verzekeringsmaatschappij wordt als laatste vraag gesteld wat de reden is bij de voormalige verzekeringsmaatschappij de verzekeringen te hebben opgezegd. Dan weet u wel hoe laat het is want dan komen we bij die verzekeringsmaatschappij niet in aanmerking. We kunnen hierop wel dingen zeggen die niet waar zijn maar daar kom je ook niet verder mee.
Ik heb uit de polisvoorwaarden van Nationale Nederlanden artikel 8.4 doorgenomen. Hierin word gezegd dat een verzekering die is opgenomen in het ZekerheidsPakket Particulieren eindigt door ontbinding als u bent tekortschoten in uw verplichtingen. a) Als u of de verzekerde ons opzettelijk heeft misleid of dat heeft geprobeerd.
Niet één verzekering (Inboedelverzekering) uit het ZekerheidsPakket Particulieren is ontbonden maar ook de Autoverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en Woonhuisverzekering.
Daarnaast wordt in de polisvoorwaarden niet vermeld dat dit onmiddellijk en dan op vrijdagavond 19.00 uur moet plaatsvinden.
Ook wordt er in dit artikel niet gesproken over opname in het landelijke register zodat we geen verzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij kunnen afsluiten.
Nu zijn we met dit alles verder van huis.
Had u een verzekering tegen oplichting door computerreparateurs? Die verzekering bij RIalto heeft u toch zelf afgesloten en wat houdt die in? Die verzekering kunt u uiteraard volgens de door u aanvaarde voorwaarden opzeggen en naar een andere maatschappij gaan. Maar ik heb zo het idee dat u maar slechts een deel van het verhaal verteld.
Nee hoor, hij moest wel ergens verzekerd zijn, dat kan alleen bij Rialto; naar een andere verzekering zoeken heeft geen zin: niemand neemt @marcel43 zomaar aan. ;-)
een verplichte verzekering voor computers?
Geen enkele (zorg-)verzekeraar gooit zomaar een klant uit het systeem.......
Wanneer een verzekerde (we is dus meer dan één verzekerde) aangemerkt is voor fraude of betalingsachterstand wordt dit ook aan het CIS (Centrale Informatie Systeem gemeld). Opnieuw een verzekering willen afsluiten gaat daarna voor enige tijd uitsluitend via Rialto. Bent u zich van geen frauduleuze handelingen/betalingsachterstand bewust, kunt u de NN resp. CIS om meer achtergrondinformatie vragen HIER
Je wordt nooit 'zomaar' uit een verzekering gegooid. Ongetwijfeld heeft NN je medegedeeld wat de reden hiervan was.
Als ik het zo lees heeft de computer reparateur een factuur verstrekt waar NN meer dan alleen twijfels bij had en daarom ts heeft geroyeerd.
In dit topic lees ik dat je fan toen al kapot was. Niet zo vreemd, want die laptop is al jaren oud. Daar praat je helemaal niet over gevallen zijn. https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/mijn-computer-geeft-met-opstarten-fan-error?id=579667
Het is me niet duidelijk wat je claim was bij de verzekeraar. Een 4/5 jaar oude laptop is helemaal niks meer waard.
Goed gevonden, geeft andere kijk op topic.
Op 4 maanden na bijna 2 jaar geleden. Maar goed, hij geeft toe dat het een oudje was/is. Inderdaad, goed gevonden, Carola.
Ik heb destijds een vraag gesteld over fan-error die ik met de Lenovo laptop had. In die vraag had ik inderdaad niets vermeld over die val met epileptisch insult. Na veel onderzoek op internet werk ik weer gewoon met deze laptop. Hoe oud de laptop ook mag zijn. Ik heb nog een oudere IBM laptop uit 1999 waarmee ik soms nog mee werk. Het heeft niet meer de snelheid. Ik zit nu dus niet met die laptop maar met mijn verzekering.
Hallo Marcel43 ,
Komt mij zeer ongeloofwaardig over , dat u uit de verzekering bent gegooid, door oplichting van een computerreparateur .
Dit zijn redenen waardoor u niet meer bij een reguliere maatschappij terecht kan , en waarvoor u nu bij Rialto bent verzekerd .
- Veel schade’s hebben gereden of veroorzaakt
- Achterstand hebben met de premie betaling
- Strafrechtelijk zijn veroordeeld
- Rijontzegging hebben gehad
- Fraude hebben gepleegd
Heb dat enorme lange verhaal van 17 jan. 2017 om 16:47 half doorgelezen, en het is toch zo logisch als wat dat je een slechte reparatie / oplichting door een computerreparateur niet kan claimen bij je verzekering? Zelfs als het allemaal waar is wat u schrijft, dan kan je dat niet zomaar claimen, behalve als je erg creatief wordt. En tja, dan kunnen ze je uit de verzekering gooien.
Om 16:47 uur doet u, Marcel43, in een reactie alles uit de doeken. Begrijp nu wel waarom het topic kort en bondig is, maar iets meer had u wel mogen toelichten, uiteraard niet zo uitgebreid als uw reactie van 16:47. Hoe sneu ook, er is helemaal, in mijn opinie dan, iets meer aan te doen. En uiteraard, dat is mensen eigen, gaat die 'reparateur' geen eerlijk verhaal vertellen, als hij door NN is benaderd over de hoed en de rand.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn olijf op stam weer aan het groeien?
Boom van 15 jaar oud droeg altijd vruchte maar is verzopen in de regen van de voorbije maandne. Steeds water afgegoten maar alleen maar spinnenrag en wat groen bovenin. Vorige maand fors terug geknipt maar nu doet hij helemaal niets meer. Bij knippen bleken veel taken dood maar sommigen waren nog groen van binnen. Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer