Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Maar dit probleempje was door jullie zelf veroorzaakt, een gebruikersfout dus. Garantie is voor zaken die kapot gaan waar een gebruiker niets aan kan doen. Dus ja, het klopt dat je daarvoor een factuur hebt ontvangen.
Lijkt mij wel dat u moet betalen nu is gebleken dat die hitte is ontstaan doordat het programmeer knopje aangeraakt is.
sorry maar wat denkt u zelf?
U doet iets fout dus valt dit natuurlijk niet onder garantie.
U hebt yrouwens een verkeerde titel geplaats. Het moet zijn; geen garantie door eigen fout dus moet ik factuur betalen.
U had kunnen aanvullen: heb ik recht op coulance?
Bij de CV ketel krijg je altijd een gebruiksaanwijzing en daarbij ook van de thermostaat. En het zomaar aanraken van een knopje zal niets veranderen, u moet hem dan echt bewust ingedrukt hebben en het programma op 25 graden hebben ingesteld.
Begrijpelijk dat u een rekening krijgt, het is immers een gebruikers en geen installatie fout. De monteur werkt niet voor niets, moet komen voorrijden en vervolgens de boel nakijken en tot de conclusie komen dat er niets mis is met de CV. dus ja u moet dat gewoon betalen en in het vervolg toch echt even de gebruiksaanwijzing lezen alvorens u wat wilt veranderen aan de CV/ thermostaat instellingen.
Ja, U heeft de temperatuur (uiteindelijk) op 25 graden gezet, en daar kan de verkoper ook niks aan doen. (als u met een auto 200 km kan rijden waar max 100 toegestaan is zou u dus de bekeuringen ook kunnen claimen). De rekening lijkt mij op voorrijkosten en wat arbeid + btw.
"een rekening van maar liefst € 85,18."
Ik zie nu dat je de rekening ook aan de hoge kant vindt, maar voorrijden kost tegenwoordig al gauw € 75,-. Echt het factuurbedrag is gewoon reëel en volg het advies van @gerbera, lees de gebruiksaanwijzing.
Geachte Empee,
Waarschijnlijk verwart u service met garantie, lees daarom de link onderaan goed door.
Ik raad u aan om een service-/onderhouds-abonnement te nemen voor uw CV-ketel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Garantie
Uw glazen bol zegt dat TS dat niet zou hebben? En met een service en onderhoudsabonnement komen ze wel gratis aan huis om de zelf gedane instellingen ongedaan te maken?
Ik sta er toch iets anders in want zodra het knopje programmeren aangeraakt wordt veranderd er niets aan de temperatuur instellingen tenzij die door de gebruiker zelf ingesteld worden en na nogmaals de knop aanraken door de thermostaat opgeslagen worden.
Als de thermostaat bij aan raken op de programmeerstand gaat en zonder de temperatuur in te stellen op een hoge temperatuur stand overgaat is er wel degelijk iets met de thermostaat aan de hand dan enkel een reset van de thermostaat instellingen.
Voor alsnog raad ik u wel aan om die kosten te betalen maar als blijkt dat de thermostaat weer kuren gaat vertonen en weer op de programmeer stand gaat duidt het wel degelijk op een defect.
Aangezien Empee nergens ontkent dat hij dat gedaan heeft geloof ik wel dat dit de oorzaak is. Want dat zou logischerwijs het eerste verweer zijn.
En aangeraakt, tja misschien meer dan één keer.
Vergezocht, vooral omdat er voor dat scenario geen enkel bewijs bestaat, maar als het inderdaad zo gegaan is kan TS het inbrengen.
Garantie hen er 'ergens op', juridisch zijn er wellicht betere woorden maar ik noem het maar even 'gebreken'. Garantie is geen ontzorgen, en als er in dit geval dus niets kapot was maar de gebruiker zelf de zaak verkeerd ingesteld had blijkt er dus geen sprake van een beroep op garantie maar van gebruikersondesteuning. Niet onredelijk dat je daarvoor betaalt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
Lithium of schaliegas en kolen delven
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of
...
Lees meer
Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaa
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer