Welke verzekering moet ik bellen als ik plotseling naar van vakantie naar huis moet.
Goedenavond
Wij zitten met een vraag, mijn zwager broer, is ernstig ziek, nu gaan wij woensdag op vakantie voor 4 weken.
Wij hebben gevraagd of wij deze reis moeten anuleren, maar niemand kan zeggen hoe en wat het verloop op termijn is..
Wij zelf hebben het er erg moeilijk mee,en willen dus eigenlijk niet weg, maar zo als het nu is kan je niet anuleren,en onze zwager broer wil dat wij gewoon weg gaan,aangezien wij zelf ook een heel slecht jaar hebben gehad.
Maar stel dat het plotseling zo erg slecht gaat dat wij naar huis moeten, welke verzekering moeten wij dan bellen.
De anuleringsverzekering of de reisvezekering, en hoe word dat dan afgehandeld, b.v moeten wij dan zelf de terugreis regelen en betalen, of doet de verzekering dit.
Wij hopen dit zeker niet mee te maken, maar willen wel graag op alles voorbereid zijn.
Bijvoorbaat onze hartelijke dank.
Hoi,
De reisverzekering moet je bellen als je al op reis bent...........
Annuleren doe vooraf, dus Als je Niet kunt vertrekken.
Ben je al op reis en moet je onverhoopt terug dan bel je de reisverzekering want dan breek je de reis tussentijds af.
Je moet even de voorwaarden nakijken of informeren of zij de terugreis regelen en of dat je zelf moet voorschieten en aan welke voorwaarden ! je moet voldoen om voor vergoeding van kosten in aanmerking te komen.
Sterkte.
Dag plopje,
Vervelend dilemma.
Je moet, zoals Stacey al aangeeft, de reisverzekering inschakelen wanneer je onverhoopt teruggeroepen wordt. Dat gevoel ken ik.
Doch zekerheidshalve zou ik voldoende geld voor de terugreis meenemen of op de bank direct opvraagbaar zetten. Wanneer je vóór kunt schieten dan ben je niet volledig van de verzekering afhankelijk wanneer je acuut terug moet. Vertraging geeft onnodig veel stress.
Later kun je wel terug claimen. Ook extra telefoonkosten. Alle gegevens goed bewaren. Let wel op dat je aan alle voorwaarden voor repatriëring voldoet!
Hardware ERror MAN.
Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.
[quote=frau_antje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 03:31]Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.
@Frau Antje; klinkt als een hele vreemde uitspraak. Iedereen sterft, dat is voorspelbaar. Ik weet dus dat iemand kan overlijden en het kan dan ook nog zo zijn dat ik toevallig op vakantie ben. Daarvoor sluit je juist een verzekering! Een toekomstige, onzekere gebeurtenis......
Wij hebben deze verzekeringen al jaren, het zijn doorlopenden.
En wij hebben de reis geboekt in oktober, en weten sinds februari dat hij ziek is.
Maar als de dokter zelf nog geen idèè van het verloop heeft, dan weten wij het toch ook niet, het kan volgende week, maar ook over een paar maanden.
Kan de dokter dan toch een verklaring af geven!
[quote=plopje2 schreef op vrijdag 18 jun 2010, 09:43]Wij hebben deze verzekeringen al jaren, het zijn doorlopenden.
En wij hebben de reis geboekt in oktober, en weten sinds februari dat hij ziek is.
Maar als de dokter zelf nog geen idèè van het verloop heeft, dan weten wij het toch ook niet, het kan volgende week, maar ook over een paar maanden.
Kan de dokter dan toch een verklaring af geven!
Op het leven wordt geen garantietermijn afgegeven....
Ik heb net gebeld met de oncoloogverpleegkundigge en die vertelde dat er op DIT moment geen reden is om te annuleren.
[quote=vladja schreef op vrijdag 18 jun 2010, 10:21][quote=frau_antje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 03:31]Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.
Art 251 Wetboek van Koophandel (verzwijging) bestaat sinds 01.01.2006 niet meer.
Sinds 01.01.2006 is de gehele Titel 9: "Van assurantie of verzekering in het algemeen", zoals dat deel van het Wetboek van Koophandel heet, vervallen.
Vladja
Bedankt voor je antwoord, dan weten wij ook weer wat meer, en hoef ik niet te zoeken naar Art. 251
Bedankt.
Wij hopen het allemaal niet nodig te hebben.
Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer