Woekerpolis ASR Utrecht
Geachte, bij ASR (Fortis) heb ik een (woeker) lijfrentepolis die recent is afgelopen. Om tot uitkering te komen vragen zij mij om de officiële polis. Ik ben huiverig om deze te verstrekken, dan heb ik alleen nog maar een kopie. Ik wil wel kopieën maken. Moeten zij een kopie accepteren ?
Ik hoor het graag van u.
Met vriendelijke groet,
Rob Bakker
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag, ik snap de huivering.
er is al een soortgelijke vraag gesteld in het verleden hier.
Maar dat biedt ook geen echte oplossing voor uw huivering.
Misschien is aangetekend met ontvangstbevestiging in dit geval voldoende, al toont dat niet aan wat u precies verzendt.
normaal gesproken volstaat een bewijs van inleven zijn en een kopie van paspoort. Als echter in je polisvoorwaarden staat dat de originele polis ingeleverd moet worden heb je geen keus (of inleveren bij een eventuele tussenpersoon ? )
in Uw plaats zou ik nooit een originele polis opsturen.Ik doe dat nooit. Men moet genoegen nemen met een kopie. ASR heeft Zelf al een origineel, want ik neem aan dat U destijds hiervoor getekend heeft in duplo. Dus ze moeten niet moeilijk doen, want ook over de afwikkeling zult U, neem ik aan, de nodige bevestigingen ontvangen. Dus bewijzen van alles zijn er genoeg. En als U toch besluit het origineel te sturen, dan per aangetekende post met een vraag om bevestiging van ontvangst van ASR. Het excuus "niet ontvangen" ligt nl heel erg voor de hand, zeker bij dit soort "woeker" bedrijven. En uiteraard de nodige kopieën maken. Succes.
De TNT heeft de dienst "aantekenen met ontvangstbevestiging" niet meer in haar pakket. Wel kun je nagaan of je aangetekende brief is afgeleverd op hun site tracktrace.nl Op deze site zou je ook de handtekening voor ontvangst moeten kunnen zien, maar dat werkt niet. Om de handtekening alsnog te krijgen moet je een formulier opvragen bij TNT en dit ingevuld aan hen toesturen.... Desgevraagd geeft de TNT aan dat deze verandering is bedoeld om "de producten voor de klant eenvoudiger te maken".....
Laatst werd mij ook gevraagd mijn originele polis (Nationaal Spaarfonds - Delta Lloyd) op te sturen, heb het eerst met een kopie (met verklarende brief erbij) geprobeerd, maar men ging niet akkoord; ik zou mijn geld pas krijgen mét de originele polis.....
Brieven zijn gewoon aantekend met bericht van ontvangst te verzenden. Op http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/onefield.aspx?ofq=aangetekende+brief staan de tarieven.
Beste Traporgel,
Dat je het tarief kunt vinden klopt, maar de "handtekening retour" krijg je niet meer zoals voorheen thuisgestuurd. Daarvoor moet je nu echt naar de "tracktrace" pagina van TNT, en zoals ik hierboven al schreef, die site werkt niet goed. (je kunt er niet scrollen, schuifbalkjes ontbreken, en het veld "handtekening tonen" ontbreekt....
@a3hm. in mijn antwoord bedoel ik bevestiging van ontvangst van ASR "ZELF". !dus niet alleen van TNT post. en bovendien met een deadline van 5 dagen. Ik ken ze, die oplichters, dus het is zaak om kort maar krachtig te reageren. Dit soort woekeraars doet alles om onder verantwoordelijkheden uit te komen. ASR niet alleen, zo zijn er honderden.Erg genoeg. Door dit "soort" zijn honderdduizenden mensen in financiële problemen gekomen en daar moet heel snel een eind aan komen. In ieder geval stuur ik nooit een origineel document terug en dat was ook de vraag van Robel. voor dit document is, zoals gezegd, getekend en dus eigendom. Met mijn originele handtekening gaat niemand aan de haal.!
groet.
Ik heb al 2 keer een (woeker)polis van ASR uitbetaald gekregen en daarbij gewoon de gevraagde originele polissen opgestuurd, een 2 jaar geleden de andere vrij recent geen problemen mee gehad!
Ik had wel kopieen gemaakt.
Succes!
Een polis is een rechtsgeldig document dat tevens als soort van `waardechegue` fungeert.
Bij uitkering (bedrag ineens / afkoop / omzetting od iets dergelijks) dient de polis `ter verzilvering` te worden aangeboden, waarna de uitbetaling (of afkoop, of omzetting, etc.) kan plaatsvinden.
Stamt allemaal nog uit de oertijd. Vroeger had je dan ook nog met de hand geschreven polissen die als ´waardepapier´ werden gezien en nu nog dus.
Waardepapieren en dergelijke kun je gewoon per aangetekend (desgewenst met aangegeven waarde) opsturen of anders persoonlijk even afgeven met ontvangstbevestiging.
[quote=a3hm schreef op woensdag 18 mei 2011, 12:45]De TNT heeft de dienst "aantekenen met ontvangstbevestiging" niet meer in haar pakket. Wel kun je nagaan of je aangetekende brief is afgeleverd op hun site tracktrace.nl Op deze site zou je ook de handtekening voor ontvangst moeten kunnen zien, maar dat werkt niet. Om de handtekening alsnog te krijgen moet je een formulier opvragen bij TNT en dit ingevuld aan hen toesturen.... Desgevraagd geeft de TNT aan dat deze verandering is bedoeld om "de producten voor de klant eenvoudiger te maken".....
Laatst werd mij ook gevraagd mijn originele polis (Nationaal Spaarfonds - Delta Lloyd) op te sturen, heb het eerst met een kopie (met verklarende brief erbij) geprobeerd, maar men ging niet akkoord; ik zou mijn geld pas krijgen mét de originele polis.....
TNT heeft nog steeds deze dienst (aangetekend met ontvangstbevestiging) in haar pakket zitten. Zowel voor brieven als voor pakketten. Tevens is verzekering mogelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer