al
door albot1963 Apr 4, 2019 om 13:18
Garantie & verzekeringen

Xbox one game bug

Ik speel graag op de xbox one games. Op dit moment is dat the division 2.
Helaas blijkt er een bug (fout) in de game te zitten waar diverse spelers tegen aan lopen.
Het gevolg is dat je het spel niet verder kan spelen. Dit na nog 10% van het spel.

Op verschillende forums staan hier klachten over. Ik zelf heb contact gezocht met ubisoft (de ontwikkelaar).

Het is al enige tijd bekend bij ubisoft en zij werken aan een oplossing. De bug is al een aantal weken bekend en we hebben geen idee wanneer en of er een oplossing komt.

Mijn vraag is het volgende.
* Heb ik het recht om dit spel terug te sturen omdat het niet goed werkt?
* Wat is een redelijke tijd waarin je een oplossing kan verwachten?
* Als het spel niet terug kan heb je dan recht op compesatie?

Vriendelijke groeten,

Bert

2238 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2019 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hebt recht op een goed werkend product.
Ga terug naar de verkoper en vraag je geld terug.

Info: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/koopovereenkomst-beeindigen

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 19:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe je de aankoop van software kan ontbinden is heel moeilijk. Hoe bewijs je als kope, dat je de software van nec (spel)computer hebt verwijderd. Het terugsturen van het fysiek medium is geen bewijs daarvan.

Ge
door Genee - Apr 4, 2019 om 14:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien nog even geduld hebben, verwacht wel dat Ubisoft het gaat oplossen.

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 19:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaringen met Ubisoft, dat ze de boel zo snel mogelijk patchen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2019 om 16:59
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies: even afwachten. Op zich heeft u wel recht op een deugdelijk product maar hier is sprake van software waarvoor regels afwijkend kunnen zijn.
En ubisoft zal echt wel met een oplossing komen, wil men geen klantenn verliezen.;

costnix
door costnix - Apr 4, 2019 om 19:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Eenmaal geopende software kan niet geruild worden.
(Dat kon vroeger wel, maar daar werd zo veel misbruik van gemaakt, dat de verkoopvoorwaarden zijn veranderd)
Pas uitgebrachte software bevat altijd nog fouten. Deze worden na melding zo snel mogelijk gerepareerd (gepatched)
Het wordt bananensoftware genoemd (het moet rijpen bij de klant)
Er wordt weleens compensatie door het bedrijf gegeven, maar dat wordt uit coulance gedaan. Het gaat vaak in de vorm van korting op de volgende aankoop.

al
door albot1963 - Apr 4, 2019 om 20:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik ga ervoor om te wachten tot ubisoft een oplossing hiervoor heeft.

Vriendelijke groet,

Bert

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 22:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan en bedankt voor het terugbelden.

mo
door mof - Apr 5, 2019 om 13:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, je hebt een niet naar behoren functionerend product gekocht. De leverancier moet het probleem oplossen binnen redelijke termijn. Dat is iets van 30 dagen of zo. Danwel u het aankoopbedrag retourneren, danwel een gelijkwaardig artikel leveren, wat lastig aangezien het een computerspel betreft.

audb
door audb - Apr 5, 2019 om 16:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zit idd een bug in de server van het spel maar als alles goed is dan zou die juist vandaag er uit moeten zijn.

En nee je kan geen spel terug sturen of geld terug krijgen, in software zit gewoon altijd wel grotere of kleinnere foutjes en die mogen ze gewoon herstellen.

Alleen als een spel helemaal niet werkt dan heb je pas recht op geld terug maar dat komt zeer zelden voor.

Maar 10% kunnen spelen? dat klopt helaas dus niet of je heb nog geen update gehad voor het spel.

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 16:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen
al
door albot1963 Apr 5, 2019 om 17:47
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Allemaal.

Nogmaal allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Er is inderdaad vandaag een patch beschikbaar die dit probleem oplost. Het spel werkt weer heelemaal.

Groetjes,

Bert

marita5
door marita5 - Apr 6, 2019 om 09:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Albot1963 ,

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

DOOR ALBOT1963 5 APR. 2019 OM 17:47
3 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Hoi Allemaal.

Nogmaal allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Er is inderdaad vandaag een patch beschikbaar die dit probleem oplost. Het spel werkt weer heelemaal.

Groetjes,

Bert