elenay
door elenay Nov 20, 2010 om 20:28
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekerings-TIP!

TIP:

Beste collegae,

Ik maak mij zorgen over de ouderen en de mensen die gewoon maar bij hun zorgverzekering blijven, omdat ze denken dat dit het beste is.

Dit is mij overkomen.

Ik ben bij De Friesland verzekerd voor een basisverzekering.

Die was € 95,- en wordt in 2011 € 104,-

Ik dacht van, ik stap over op de FBTO met mijn basisverzekering, want zij vragen € 95,- in 2011.

Ik belde De Friesland om dit te melden en toen werd mij het volgende aangeboden:

"Mevrouw, u kunt bij ons ook blijven voor € 95,-.
Wij maken u dan lid van de Waddenvereniging, betalen die contributie en dan krijgt u 8% korting, dus bent u hetzelfde kwijt als bij de FBTO."
Anders krijgt vergelijkingssite Independer deze korting.

Om dit hele gesprek samen te vatten:

Zou ik net als veel mensen niet hebben gebeld, dan had ik nu € 10,- per maand meer betaald. Ook op aanvullende verzekeringen wordt een korting verstrekt, maar die heb ik niet genomen.

Mijn tip is dus.....bel ze!......Of stap over, want alle basisverzekering zijn gelijk. Let op een goed bereikbare klantenservice en welke zorgaanbbieders ze hebben gecontracteerd. Naast de Friesland komt FBTO na onderzoek ook goed tevoorschijn.

Het kan u heel wat geld besparen.

Collegiale groet, Elenay

1786 19 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 20, 2010 om 20:35
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Of ga naar Anderzorg, goedkoper is er niet.
90,25 per volwassene.

invalide
door invalide - Nov 21, 2010 om 11:18
787 Antwoorden / 5 Vragen

Anderzorg was enkele jaren terug niet zo positief hier op het forum wegens niet of te laat betalen en zelf rekeningen krijgen omdat ze niet tijdig betaald waren!

ba
door bachanaal - Nov 21, 2010 om 11:59
248 Antwoorden / 7 Vragen

als er weinig kosten worden gemaakt is een hoger eigen risico ook een optie, kan veel schelen in premie. verreweg de goedkoopste is internet verzekeraar CZ direct, omdat die alleen via internet werkt. als ik bij mijn huidige verzekeraar Interpolis (korting via Rabobank) een andere dekking kies die voor mij voldoende is kan ik 17 euro per maand besparen.

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 12:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Als lid van de Waddenvereniging kunt u in 2011 profiteren van maar liefst 8% korting op de basis- en aanvullende verzekering van De Friesland Zorgverzekeraar. Daarmee bespaart u al snel zo’n 100 euro op jaarbasis. Deze korting geldt ook voor thuiswonende gezinsleden. Als u overstapt naar De Friesland doen zij bovendien een donatie ter hoogte van het lidmaatschapsgeld aan De Waddenvereniging.---

Zou maar even controleren of je Ook niet nog zelf lidmaatschap betaald.........
want zo begrijp ik het uit deze tekst wel.
En dan zul je het volgend jaar wellicht op moeten zeggen want het wordt verlengd als je niet opzegd.

--minimum contributie: € 23,00 per jaar voor leden 18-65-jaar--

Dan ben je per saldo nog wel goedkoper uit, maar zit je wellicht ook weer ergens aan vast.......

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 12:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......verreweg de goedkoopste is internet verzekeraar CZ direct.....

Nee, Anderzorg is goedkoper. Of hij goed is, weet ik niet, ook niet van CZ Direct trouwens.

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 12:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Link vergeten ;-(

Info

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 12:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Had even gekeken bij CZ,
wel goedkoop maar bij gecontracteerde zorgverleners! stond mijn tandarts niet...........
wat zal inhouden dat ik van tandarts zal moeten veranderen om (volledige) vergoeding te krijgen.......
Dus doe mij maar ff niet ;-)
Maak zelf wel uit waar ik heen ga.

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 12:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

off-topic@stacey:

Ben voor iemand op zoek voor goedkopere, andere zorgverzekeraar en inderdaad struikelblok was ook hier de tandarts, die niet gecontracteerd is bij CZ! Als je dan bij ieder bezoek, 25% moet bijbetalen, ben je je winst al weer kwijt!

Probeer nu Anderzorg, maar zowel de link naar zorgvinder als de AV 2011 zijn onbereikbaar. Echt goed geregeld, maar niet heus.

Bovendien vind ik nogal tegenstrijdigheden, zoals:
Als je bij AnderZorg verzekerd bent, ga je naar gecontracteerde zorgaanbieders. We hebben afspraken met ongeveer 35.000 zorgaanbieders.
• Sowieso naar je eigen huisarts.
• Sowieso naar je eigen apotheek.
• Sowieso naar je eigen ziekenhuis.
• Sowieso naar je eigen fysiotherapeut.

Even verder:
Als je naar een zorgaanbieder wilt, met wie wij geen afspraken hebben gemaakt dan betaal je waarschijnlijk een deel van de rekening zelf. Overleg daarom van tevoren altijdmet ons. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Let op: voor zorg die vergoed wordt uit een aanvullende verzekering kun je het beste sowieso naar een zorgaanbieder gaan met wie we afspraken hebben gemaakt. Anders betaal je in veel gevallen de hele rekening zelf.

Heb hierover een vraag gesteld, krijg je alleen een link naar de AV! Dat is n.m.m. GEEN vraag beantwoorden. Bovendien werkt de link niet!

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 12:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......dan betaal je waarschijnlijk een deel van de rekening zelf. ....

Bovendien is dit natuurlijk lekker vaag!

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 21, 2010 om 12:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=invalide schreef op zondag 21 nov 2010, 11:18]Anderzorg was enkele jaren terug niet zo positief hier op het forum wegens niet of te laat betalen en zelf rekeningen krijgen omdat ze niet tijdig betaald waren!

Ik zit al vanaf het begin bij Anderzorg, heb nog nooit een klacht gehad. Ze betalen snel uit, je kunt alles regelen via internet, en stuur je een mail dan krijg je vrij snel antwoord.
Kortom een aanrader (en nee ik heb geen aandelen daar :-)

Als je je nu aanmeldt via iemand die daar al verzekerd is krijg je in April 20 euro op je rekening gestort en de persoon die er al zit ook.
Ik heb de eerste 20 euro al binnen :-)

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 12:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....en stuur je een mail dan krijg je vrij snel antwoord......

Ja, wel snel, maar het moet ook nog een goed antwoord zijn! Een link vind ik GEEN goed antwoord.

stacey
door stacey - Nov 21, 2010 om 12:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kreeg dezelfde uitkomst bij Anderzorg Zorgvinder als bij Menzis Zorgvinder
(waar ik zit) en ik krijg wel gewoon alles vergoed,
Anderzorg is ook een onderdeel van Menzis las ik net.

--Tandheelkunde
U kunt naar de tandarts van uw keuze, wel vragen wij u goed in uw verzekeringsvoorwaarden te kijken betreffende de vergoeding--

Maar dat soort tegenstrijdige teksten maakt het wel vaag ja ;-(

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 12:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Anderzorg is ook een onderdeel van Menzis las ik net.....

Ja, dat klopt, maar de zorgvinder van Menzis deed het gisteren (en eerder) ook niet. Zal het zo nog even proberen.

.....U kunt naar de tandarts van uw keuze, wel vragen wij u goed in uw verzekeringsvoorwaarden te kijken betreffende de vergoeding--.....

Precies ja! Natuurlijk mag je gaan en staan waar je wilt, maar wordt het dan vergoed? En daar zijn ze vaag over.
Tot 2x toe gemaild hierover, maar ze vertikken het (of ze hebben er de ballen verstand van) om een duidelijk antwoord te geven.

elenay
door elenay - Nov 21, 2010 om 12:49
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Bedankt allemaal weer.

En helemaal stacey weer, want je hebt gelijk, ik ga ze daar toch even over bellen.

Maar de FBTO schijnt ook een prima alternatief te zijn, dus dan kan dat nog.

Misschien moet ik dat sowieso maar doen, hoef ik ook niet aan dat lidmaatschap te denken dan. Ben je ook een kanjer stacey.....zo kom ik tenminste weer ergens.

Er is hier momenteel zoveel gaande, die zaak om die Langdurigheidstoeslag bij de gemeente en overheid, dan heb ik nog een zaak tegen de verhuurder vanwege een tikkende CV waardoor je geen oog dicht doet 's nachts en dan die Pretium weer die mensen ongevraagd abonneert....mijn agenda staat vol.

Vandaar dat ik zo blij ben met jouw alertheid in deze.

Ik ga ze maandag gelijk bellen, smile......maar overstappen naar Anderzorg, nee echt niet, dat heb ik al eens gedaan. Heb je al eens gezien wat het kost per minuut om ze daar te bereiken? Nee, is mij niet bevallen.

Basisverzekeringen zijn allemaal gelijk, dus dan maar de FBTO. Goede bereikbaarheid, zonder duur 0900 nummer en uiterst klantvriendelijk en een goede overzichtelijke website en ik ken al mensen die daarbij zitten en uiterst tevreden zijn.

Maar één ding is zeker, als je niet gaat shoppen, wat hier in mijn omgeving veel mensen niet doen helaas, dan ben je een dief van je eigen portemonnee en veel mensen hebben het al zo moeilijk.

elenay
door elenay - Nov 21, 2010 om 12:54
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 21 nov 2010, 12:28].....en stuur je een mail dan krijg je vrij snel antwoord......

Ja, wel snel, maar het moet ook nog een goed antwoord zijn! Een link vind ik GEEN goed antwoord.

Ja Birdies, dit is een hele goede.

Ik had ze gemaild destijds met wel zo'n simpele vraag en kreeg drie verschillende antwoorden. Dus ik werd wel gedwongen om ze met dat dure nummer te bellen. Nou daar ging mijn winst. Ergerlijk vond ik dat.

Ik vind sowieso De Friesland heel klantvriendelijk, ben er mijn hele leven al, op een korte overstap van Anderzorg na.

Maar dat lidmaatschap zoals stacey me dat nu beschrijft zet me toch wel aan het twijfelen. Ik heb totaal geen zin om iets op te zeggen, terwijl ik bij de FBTO voor zelfs nog iets minder terecht kan, zonder lidmaatschappen elders.

birdies
door birdies - Nov 21, 2010 om 13:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Ik had ze gemaild destijds met wel zo'n simpele vraag en kreeg drie verschillende antwoorden......

Kijk, dat bedoel ik. Aan flutantwoorden hebben we niets! Voor mij in ieder geval een reden, naast de onduidelijkheden c.q. tegenstrijdigheden om de persoon voor wie ik op zoek ben, niet Anderzorg te adviseren.

Bovendien: hoe gaat Anderzorg om met het verstrekken van niet-preferentie geneesmiddelen. Ja, staat wat over op de site, maar theorie en praktijk verschillen nogal eens.
Voor mij persoonlijk een reden om toch maar bij de wat duurdere Ohra te blijven, die doen daar (tot nu toe in ieder geval) niet moeilijk over.

elenay
door elenay - Nov 22, 2010 om 20:18
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Stacey ik heb vandaag de Waddenvereniging aan de telefoon gehad.

Aan de hand van jouw bevindingen over de uitleg op hun website, gaan ze die dinsdag gelijk verbeteren, zodat het voor iedereen duidelijk is!

Bij De Friesland hoef je dus GEEN lidmaatschap te betalen aan de Waddenvereniging!

Ook hoef je NIET op te zeggen mocht je willen overstappen naar een andere zorgverzekering!!

Dit alles doet De Friesland.

Wel kan het zijn dat als je wilt overstappen ook bij de Waddenvereniging zou willen blijven en dat kun je dan aangeven.

Aangezien voor mij de korting al ingaat op aankomende 1 december, blijf ik bij deze bij De Friesland.

Hartelijke groetjes Elenay

iv
door ivanvliet - Nov 22, 2010 om 20:39
32 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben zeer tevreden met de fbto
altijd correct aan de telefoon
goede uitleg
snel van uitbetalen
en als je het berekend voor de premie op hun site welke verzekering dan ook krijg je een lijst te zien
als je van een van die lid bent dan moet je die aanklikken krijg je een flinke korting
oa eigen huis,anwb enz enz
kortingsbedrag word er van afgetrokken en je ziet gelijk wat je betaald per maand
heb je er diverse verzekeringen lopen
ik heb bv de auto,motor,reisverzekering,zorg verzekering
dan krijg je daar ook nog is een flinke korting op
dus kijk even en bereken op hun site
kost je niks alleen een paar minuten
www.fbto.nl

elenay
door elenay - Nov 22, 2010 om 20:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=ivanvliet schreef op maandag 22 nov 2010, 20:39]ik ben zeer tevreden met de fbto
altijd correct aan de telefoon
goede uitleg
snel van uitbetalen
en als je het berekend voor de premie op hun site welke verzekering dan ook krijg je een lijst te zien
als je van een van die lid bent dan moet je die aanklikken krijg je een flinke korting
oa eigen huis,anwb enz enz
kortingsbedrag word er van afgetrokken en je ziet gelijk wat je betaald per maand
heb je er diverse verzekeringen lopen
ik heb bv de auto,motor,reisverzekering,zorg verzekering
dan krijg je daar ook nog is een flinke korting op
dus kijk even en bereken op hun site
kost je niks alleen een paar minuten
www.fbto.nl

Dank u wel, maar ik heb op hun site gekeken en het lijkt me zeker een goede verzekering.
Alleen ik heb verder geen enkele verzekering, dus korting zit er bij mij niet in.

Ook ben ik nergens bij aangesloten, dus ook dat vervalt.

Maar de FBTO is zeker een goede optie, dat ben ik helemaal met u eens.

Hartelijke groet, Elenay