ab
door abcdabcdabcd Nov 13, 2006 om 15:06
Geldzaken & recht

3 jaar jonger

Een beetjte laat antwoord maar toch.

De mooie museum plein acoorden  waarin iedereen die voor 1950 waaren  geboren buiten schot zouden laten(vut) blijken toch niet voor iedereen  te gelden . In 1999 ben ik van werkgever veranderd en bij het ABP pensioen fonds terecht gekomen . Dit houdt in dat ik niet voor 1997 bij het ABP was ( ondanks een waarde overdracht van 36 jaar)Het ABP heeft mij nu geplaatst bij de mensen die na 1950 zijn geboren vandaar dat ik op papier nu drie jaar jonger ben . Ook moet ik nu gewoon tot mijn 65 werken , wat dan uit komt op49 jaar en 9 dagen .( heb met mij geen medelijden ik voel mij uitstekend )

362 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

En 22 november gaan wij daar eens verandering in brengen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag abcd enz..

Je schrijft: Een beetjte laat antwoord maar toch.

Waar slaat dit op?

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn beste abcdabcdabcd,

Heeft u intussen zelf al eens opheldering bij APB gevraagd?? U heeft deze vraag namelijk intussen voor de 3e keer gesteld, maar u komt nooit terug op aanvullende vragen die door ons (experts) gesteld worden.

Als u nu eerst eens wat meer uitleg geeft over de regeling, de achtergronden van uw waardeoverdracht, en de antwoorden van het ABP op uw vragen, dan kunnen wij u wellicht beter van dienst zijn!!!

Linda

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in 1996 mijn pggm pensioenopbouw overgedragen naar het pensioenfonds socialewerkvoorziening en kon vorigjaar met  61 jaar stoppen met werken tegen 80% van het laatstverdiende loon.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je van werkgever wisseld worden oude jaren bij je vorige omgerekend naar de huidige werkgever, dus als je nu meer gaat verdienen verlies je jaren, en als je juist lager salaris krijgt, zou je dus meer jaren pensioen krijgen en boven de max van 40 jaar uitkomen...!

Meestal gaan ze naar een functie de beter betaald, en krijg je minder jaren, en nu tellen ze deze voor de pensioen drempel!

Ik ben dan wel geen echte Nederlander, maar toch... beetje logika....

en ergens nakijken... makkelijk he!

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gozik

je kletst weer uit je nek, ik heb 47 pensioenjaren opgebouwd

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gozik,

In dit geval heb je (gedeeltelijk) gelijk. Pensioenrechten worden nooit 1 op 1 overgenomen door de nieuwe pensioenverzekeraar, maar omgerekend naar pensioenrechten/jaren in de nieuwe pensioenverzekering.

Soms leidt dit echter tot een te hoge opbouw in %. Je mag namelijk niet meer opbouwen dan globaal 100% van je salaris. Zolang je dat niet bereikt is er niets aan de hand.

Je kunt ook meer dan 40 jaar opbouwen, dat hangt af van de sector en het pensioenreglement aldaar. Als de toetredingsleeftijd 25 jaar is, is de maximale opbouw in jaren 40, is de toetredingsleeftijd 18 jaar, dan kom je uit op de 47 jaar van Krook.

Voor het overige, mijn complimenten voor de heldere uitleg van het principe van de waardeoverdracht. De meeste van mijn collega's kunnen het niet beter!

Linda