mi
door mindgem Apr 20, 2015 om 19:53
Geldzaken & recht

Aanspraak maken op persoonlijke aanbieding van een ander?

Kun je ook aanspraak maken op een persoonlijk aanbod gericht aan een ander? Is deze vorm van gerichte marketing / consumenten onderscheid toegestaan?

2493 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2015 om 20:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat is toegestaan. En nee, het is niet altijd zo dat een aanbod gericht aan de een ook geldt voor de ander.
U zult hier moeten beschrijven wat er precies gaande is om een goed antwoord te krijgen.

mi
door mindgem - Apr 20, 2015 om 20:17
6 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat een vriend van mij lid is van een website heeft hij een aanbod gekregen voor een korting om een game release. Hij wil hem zelf ook, maar ik zou hem ook graag voor die prijs willen hebben.

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2015 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is dan kennelijk een beloning voor het lidmaatschap van die site en dat aanbod hoeven ze u dus niet te doen.

mi
door mindgem - Apr 20, 2015 om 20:21
6 Antwoorden / 4 Vragen

Zo wordt dat niet gebracht als beloning voor het lid zijn.
Lees het meer als reclame deal en dat de mailing list van die site is gebruikt.

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2015 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan toch altijd proberen of je ook voor die korting in aanmerking komt, als het inderdaad niet een echt persoonlijk aanbod is dan lukt dat misschien wel. Maar verplicht zijn ze niet.

mi
door mindgem - Apr 20, 2015 om 20:27
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat heb ik al geprobeerd en kreeg terug dat het een exclusief aanbod was. Vroeg me af of dat mocht... blijkbaar dus... :-(

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2015 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus ook maar lid worden dan. Voor de volgende persoonlijke aanbieding.

ch
door chrisantonis - Apr 22, 2015 om 12:53
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mindgem schreef op maandag 20 apr 2015, 20:27]Ja dat heb ik al geprobeerd en kreeg terug dat het een exclusief aanbod was. Vroeg me af of dat mocht... blijkbaar dus... :-(
Natuurlijk mag dat, als ik tegen mijn buurman zeg, je kunt van mij gratis een pot mayonaise krijgen, dan geldt dat toch ook niet voor jou!
Zie het als een beloning voor trouw zijn!
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Of het geld alleen voor vaste "kopende" klanten.
Zoek op internet of er een kortingscode is!!??

no
door nordhaus - Apr 22, 2015 om 12:58
25 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op woensdag 22 apr 2015, 12:53][quote=mindgem schreef op maandag 20 apr 2015, 20:27]Ja dat heb ik al geprobeerd en kreeg terug dat het een exclusief aanbod was. Vroeg me af of dat mocht... blijkbaar dus... :-(
Natuurlijk mag dat, als ik tegen mijn buurman zeg, je kunt van mij gratis een pot mayonaise krijgen, dan geldt dat toch ook niet voor jou!
Zie het als een beloning voor trouw zijn!
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Of het geld alleen voor vaste "kopende" klanten.
Zoek op internet of er een kortingscode is!!??

En geldt dat wel voor een pot pindakaas?

koekeloer
door koekeloer - Apr 22, 2015 om 15:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat denkt u wat "persoonlijk aanbod" betekent ?
Als het voor iedereen bedoeld was zou het wel een algemeen aanbod zijn.

audb
door audb - Apr 23, 2015 om 09:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan ook contact op nemen met de firma die deze aanbieding doet maar hou wel in je achterhoofd dat een nieuwe game na een paar maanden een stuk goedkoper wordt zeker als de verkopen tegen vallen.