Tinke
door Tinke Sep 5, 2024 om 18:47
Geldzaken & recht

Account niet geven van bestelling

Bij aliexpres.com besteld zonder account,wel betaald via ideal,geen bevestigingsmail,wel screenshot bestelling,klantenservice weigerd mij de info te geven zodat ik dat account kan inzien en een geschil kan openen,bestelling niet gekregen.buyerservice ook niet behulpzaam iemand ervaring,wat kan ik nog doen

2601 10 Rapporteer

Topantwoord

sw
door swat1500 - Sep 5, 2024 om 19:03
3849 Antwoorden / 0 Vragen

Weinig tot niets AliExpress is gevestigd in China dus een geschil zult u daar bij de rechter moeten aankaarten.
De kosten van het bestelde zullen niet opwegen tegen de kosten van de rechtszaak.
U zult uw verlies moeten nemen en hopen dat het bestelde toch nog arriveert. Bestellingen út China kunnen geruime tijd onder weg zijn.

Tinke
door Tinke Sep 5, 2024 om 22:42
Antwoorden / 1 Vragen

Met geschil bedoel ik via site alie

Mabelle
door Mabelle Sep 6, 2024 om 08:19
580 Antwoorden / 1 Vragen

xxx

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 5, 2024 om 19:04
7337 Antwoorden / 3 Vragen

In de link staat met uitleg dat het wel 60 dagen kan duren voor de bestelling geleverd wordt.
Nog wat contactmogelijkheden:

https://www.aliexpressinfosite-nederland.nl/aliexpress-contact/

tenormin
door tenormin Sep 5, 2024 om 19:51
16923 Antwoorden / 108 Vragen

@sjjoppy, maar zou iedereen dat inmiddels niet moeten weten? Een geschil openen, met AliExpress nog wel. Komt toch vaker wel dan niet aan?

ju
door juliomariner Sep 5, 2024 om 20:17
1369 Antwoorden / 2 Vragen

ik koop regelmatig bij oom Ali.

Heb af en toe geschil. tot nu toe in alle gevallen zeer netjes opgelost.
Welke ervaring hebt u met Aliexpress?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 5, 2024 om 21:04
2241 Antwoorden / Vragen

Idem, laatst toen er letterlijk wat mis ging met het adres bij de lokale bezorging gewoon mijn geld terug gekregen.

sira
door sira Sep 5, 2024 om 21:22
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Een geschil verloopt bij mij ook altijd prima.

pi
door piet limburg Sep 11, 2024 om 23:46
233 Antwoorden / 15 Vragen

Sjjoppy zegt wat kan....
Ik heb begin van dit jaar 75 dagen gewacht op de levering van een kleine accu....toch geleverd.
Tinke schrijft niet hoelang ze wacht en wat ze besteld heeft.
Sommige spullen komen uit Europese magazijnen ,bv uit Spanje en Rusland.
Dat gaat meestal vrij snel.

Mabelle
door Mabelle - Sep 5, 2024 om 21:01
580 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer heb je besteld?

Tinke
door Tinke Sep 5, 2024 om 22:32
Antwoorden / 1 Vragen

26 juni

Tinke
door Tinke Sep 5, 2024 om 22:36
Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is dat ik dat account niet krijg en dus de bestelling niet kan zien,als ik het van te voren geweten had,is makkelijk,juist omdat je normaal alles via site kunt regelen,zal het niemand aanraden

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 5, 2024 om 21:03
2241 Antwoorden / Vragen

Als je hebt besteld zonder een account welk account wil je dan van ze hebben? Ik neem aan dat de enige bestaande referentie dan het ordernummer is. Heb je dat wel?

Tinke
door Tinke Sep 6, 2024 om 10:30
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb ordernr,zij hebben er een account aan gekoppeld!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 6, 2024 om 11:32
2241 Antwoorden / Vragen

Dan kunnen ze je toch vertellen wat de status van die order is. Wist je dat ze tegenwoordig telefonisch in het Nederlands bereikbaar zijn? Ik zou dat eens proberen, het communiceerde best makkelijk toen er met een pakket van mij wat verkeerd ging. Het gaat wel via de app dus ik weet niet of dat dan weer op problemen stuit.

Topantwoord

sira
door sira - Sep 5, 2024 om 21:41
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom heeft u zonder account besteld? U kunt bij AliExpress gerust een account aanmaken.

Ik heb nog nooit problemen gehad met een geschil openen, geld wordt keurig teruggestort. Ik betaal wel altijd met mijn creditcard en sinds kort betaal ik achteraf, d.w.z. het bedrag wordt gereserveerd op de creditcard en zodra de bestelling binnenkomt, bevestig je de ontvangst, waarna de betaling plaatsvindt.
Overigens had ik mijn laatste 5 à 6 bestellingen binnen 2 weken in huis.

Wanneer heeft u besteld en wat heeft u besteld?
Ik heb eens een uitschuifbare "zak"lamp besteld voor familie en die kwam keurig binnen, maar toen wilde ik diezelfde ook en heb hem toen 4x besteld en steeds werd de lamp op het vliegveld in China eruit gepikt, iedere keer wel geld terug. Na contact met de verkoper bleek dat deze lamp in Nederland verboden was en dat je gewoon geluk moest hebben dat hij er een keer doorheen glipte.

Dit was overigens de "zak"lamp

Tinke
door Tinke Sep 5, 2024 om 22:45
Antwoorden / 1 Vragen

Probleem ideal betaling,geen creditkaart,was bricks lego,niet goedkoop

sira
door sira Sep 5, 2024 om 23:02
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Wat was het aankoopbedrag?

Maak de volgende keer gewoon een account aan. U heeft dan veel meer mogelijkheden. In het berichtencentrum kunt u rechtstreeks contact opnemen met de verkoper en het is eenvoudiger een dispuut te openen.

U heeft een screenshot van de bestelling, als het goed is, ziet u ook de naam van de verkoper. Neem contact op met de verkoper.

Check ook uw adresgegevens. Ik had vorige maand ineens dat mijn huisnummer was verdwenen, ik heb geen verklaring hoe dat kan, want ik wijzig nooit iets in mijn account. Om die reden kon ik ook niet meer inloggen op mijn laptop en ook om die reden kwam er 1 bestelling niet aan, maar dat is door AliExpress rechtgezet en heb meteen nogmaals besteld.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 6, 2024 om 11:35
2241 Antwoorden / Vragen

Dat kan geen toeval zijn, bij mij gebeurde twee maanden geleden precies hetzelfde, in geen jaren wat aan mijn adres gewijzigd maar het huisnummer van mijn bestelling was weg en DHL stuurde het dan ook prompt terug naar China.

sira
door sira Sep 6, 2024 om 11:47
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, zie je, dus het was geen toeval. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Sinds 2016/2017 een account en ineens huisnummer verdwenen.
Kreeg dat huisnummer ook niet toegevoegd, kreeg steeds de melding dat ik het in English moest doen, terwijl een 4 een 4 is, ook in English. Kwam er uiteindelijk achter dat ik mijn naam moest omdraaien, dus eerst achternaam en dan voornaam of voorletters.

Had jij dat ook? Of kon je gewoon het huisnummer toevoegen? Volgens mij is dat gedoe gekomen nadat ze het inloggen hebben gewijzigd. Voorheen moest je eerst je emailaccount invoeren en dan wachtwoord. Nu hoef je alleen maar je wachtwoord in te voeren, want emailaccount staat er al.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 6, 2024 om 13:11
2241 Antwoorden / Vragen

Ik moet bekennen dat ik dat niet meer weet, toen ik erachter kwam dat het huisnummer helemaal weg was in mijn afleveradres heb ik even zitten klooien en op een gegeven moment stond alles weer goed. Opnieuw besteld en pronto, zeven dagen later had ik het in huis.

sira
door sira Sep 6, 2024 om 13:56
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kreeg mijn huisnummer wel geplaatst, maar bij opslaan was het weer verdwenen en kreeg ik die melding.

Tonny B
door Tonny B Sep 11, 2024 om 12:18
1 Antwoorden / Vragen

Al jaren klant bij Ali MET account....noit geen problemen ondervonden.

sira
door sira Sep 11, 2024 om 12:35
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Henk de Zevende en ik hebben in al die jaren ook nooit problemen gehad, toch was bij ons beiden ineens het huisnummer verdwenen. Rara hoe kan dat?

By the way: nooit geen problemen, betekent letterlijk altijd problemen. Dit is een dubbele ontkenning, de tweede ontkenning doet de eerste teniet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 11, 2024 om 13:16
2241 Antwoorden / Vragen

De dubbele ontkenning is geen fout, hij is in heel veel talen te vinden waaronder ook het Brabants.

sira
door sira Sep 11, 2024 om 13:34
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Dat kan best zo zijn, maar het is taalkundig fout. Net als "hun hebben, u of jou auto, me fiets, groter als.

vd
door vdlieuw - Sep 5, 2024 om 21:41
218 Antwoorden / 6 Vragen

Geschil openen blijft moeilijk, als je alle teksten doorgeworsteld hebt ben je (ik althans) niet veel wijzer. Ik bestel behoorlijk veel bij Aliepress en hun levering t/m douane inklaring verloopt altijd snel en cortect. Ik heb nu in 1 jaar tijd 11 pakjes die wél zijn ingeklaard en door DHL zogenaamd zijn afgeleverd maar ik heb ze nooit ontvangen. DHL doet er niets aan, is echt een cowboy koerier met corner garantie. Normaal bestel ik nooit meer iets dat door DHL afgeleverd moet worden want er valt teveel van de vrachtwagen maar daar kan Aliepress dus niets aan doen.

sira
door sira Sep 5, 2024 om 22:09
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nu in 1 jaar tijd 11 pakjes die wél zijn ingeklaard en door DHL zogenaamd zijn afgeleverd maar ik heb ze nooit ontvangen

Dat is veel, maar ook vreemd. Ik bestel sinds 2016 (bestellingen zijn ontelbaar), maar ik heb er uiteindelijk 2 of 3 niet ontvangen, waarvan 1 de enveloppe stuk was en het artikel eruit was gevallen.

wi
door witteke Sep 11, 2024 om 22:08
69 Antwoorden / 14 Vragen

Eigenlijk nog nooit problemen gehad,als iets niet aankomt krijg ik of mijn geld terug,of ze sturen het opnieuw

Mabelle
door Mabelle - Sep 6, 2024 om 08:20
580 Antwoorden / 1 Vragen

Als je in juni de bestelling hebt geplaatst, verwacht ik eigenlijk niet dat er nog iets gaat komen. Heb je ook nooit van DHL of Postnl bericht gehad dat het pakket onderweg was?

AliExpress kàn geen account voor je aanmaken. Dat is geen onwil, het is onmogelijk. Bij een volgende bestelling maar wel eerst een account maken.

ka
door kaartendraak - Sep 11, 2024 om 10:49
203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heb je als je zonder account besteld, kan je nergens inkijken, geen tracking info enz en dan dus ook geen geschil openen om je geld proberen terug te krijgen. Account maken kost niets.

agapon1951
door agapon1951 - Sep 11, 2024 om 12:06
197 Antwoorden / Vragen

Buitenlandse bedrijven nooit vooraf betalen, maar achteraf, is dit niet mogelijk NIET DOEN kans is aanwezig, zoo ook hier, dat je achter het net aan het vissen bent. Kunt proberen via IDEAL een terug boeking te verkrijgen, maar of dit door hen wordt gedaan, is waarschijnlijk onmogelijk anders kun je alle boodschappen terug gaan boeken. Niet gevraagd is altijd misgeschoten.

JMA2
door JMA2 Sep 12, 2024 om 00:12
144 Antwoorden / 3 Vragen

Ideal gaat echt voor dit soort zaken geen geld terughalen

Tonny B
door Tonny B - Sep 11, 2024 om 12:17
1 Antwoorden / Vragen

Bestel al jaren bij AliExpress.....als er zich problemen voordoen dan contact zoeken via de servicepagina...je chat met Nederlandse persoon. Nog nooit problemen gehad met terugbetaling etcetera. Als je geen account aanmaakt is het voor de klantenservice moeilijk om je problemen op te lossen.