pl
door plopje2 Sep 15, 2012 om 21:33
Geldzaken & recht

Administratie kosten verhuurder à 7.50

Hallo allemaal.
Wie kan mij antwoord geven op deze vraag.
Het is namelijk zo dat wij in nov. 2011 een afrekening servicekosten kregen van Ymere, dit ging om stroom verbruik algemene ruimten van 01-01-2010 t/m 31-12-2010 (bij ons de laan naar de tuinen) Het totaal verbruik was volgens Ymere 541.68
Daar hadden wij een voorschot van 8.88 aan voorschot aan betaald dat gaat bij de huur per jaar,
maar op de eindafrekening staat dat de kosten 5.64 waren dus hebben wij 3.24 teveel betaald.
Maar wat is de uitkomst van Ymere!totaal 96gsfactor 1.00 evenredig per uurobject.
Ik heb het niet betaald, want wij hadden recht op 3.24 terug!

Er stond ook bij dat de rekening hoger kon zijn in verband met leegstand! die staan te koop.

Nu kregen wij weer een nieuwe afrekening van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 hier was het verbruik volgens Ymere 854.55 waar wij weer 8.88 voorschot hebben betaald ditmaal werden er geen wooneenheden opgegeven daar staat nu 0.
Maar waar het het op aan komt, wij moeten nu 9.61 dat is 0.73 cent die wij dan te weinig hebben betaald + 7.50 administratie kosten = 8.23 maar nu staat er berekeningsfactor kosten 854.55 totaal 0 eenheden uw kosten 9.61!
Uw berekeningsfactor 0.00 evenredig per huurobject.
Deze heb ik ook niet betaald want als ik alles vergelijk heb ik volgens mij nog recht op 3.24 van 2010 - 0.73 van 2011= volgens mij 2.48.
Ik hoef toch geen administratiekosten te betalen als ik recht heb op geld terug, ook al is het weinig.
Ik denk dat veel mensen denken oke een kleine rekening niet kijken wat het is en betalen.
Maar nu heb ik een bericht gehad van de huurincasso van 12.49 dus die

751 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

plopje2 schreef op zaterdag 15 sep 2012, 21:33: Hallo allemaal.
Wie kan mij antwoord geven op deze vraag.
Het is namelijk zo dat wij in nov. 2011 een afrekening servicekosten kregen van Ymere, dit ging om stroom verbruik algemene ruimten van 01-01-2010 t/m 31-12-2010 (bij ons de laan naar de tuinen) Het totaal verbruik was volgens Ymere 541.68
Daar hadden wij een voorschot van 8.88 aan voorschot aan betaald dat gaat bij de huur per jaar,
maar op de eindafrekening staat dat de kosten 5.64 waren dus hebben wij 3.24 teveel betaald.
Maar wat is de uitkomst van Ymere!totaal 96gsfactor 1.00 evenredig per uurobject.
Ik heb het niet betaald, want wij hadden recht op 3.24 terug!

Er stond ook bij dat de rekening hoger kon zijn in verband met leegstand! die staan te koop.

Nu kregen wij weer een nieuwe afrekening van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 hier was het verbruik volgens Ymere 854.55 waar wij weer 8.88 voorschot hebben betaald ditmaal werden er geen wooneenheden opgegeven daar staat nu 0.
Maar waar het het op aan komt, wij moeten nu 9.61 dat is 0.73 cent die wij dan te weinig hebben betaald + 7.50 administratie kosten = 8.23 maar nu staat er berekeningsfactor kosten 854.55 totaal 0 eenheden uw kosten 9.61!
Uw berekeningsfactor 0.00 evenredig per huurobject.
Deze heb ik ook niet betaald want als ik alles vergelijk heb ik volgens mij nog recht op 3.24 van 2010 - 0.73 van 2011= volgens mij 2.48.
Ik hoef toch geen administratiekosten te betalen als ik recht heb op geld terug, ook al is het weinig.
Ik denk dat veel mensen denken oke een kleine rekening niet kijken wat het is en betalen.
Maar nu heb ik een bericht gehad van de huurincasso van 12.49 dus die

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik snap er eerlijk gezegd geen biet van. Heb je al bij Ymere geïnformeerd?

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op zaterdag 15 sep 2012, 22:20: Ik snap er eerlijk gezegd geen biet van. Heb je al bij Ymere geïnformeerd?


Dat begrijp ik volkomen, maar er ging iets fout, en hij werd verzonden voor ik klaar was.
Ik heb het nu onder administratiekosten servicekosten gezet.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat maakt het nog steeds niet te begrijpen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja als er veel leegstand is dan zullen de kosten gemiddeld stijgen en van een leeg huis kan je dus geen geld ontvangen. Maar de algemene kosten moet toch door de huurders betaald worden.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

*je moet deze 2 zaken scheiden*

*eerst gewoon de rekening(en) betalen*

*daarna een verzoek tot teruggave van het teveel betaalde indienen*

*dus: nooit zelf gaan verrekenen, dat is voor een zaak technisch niet te verwerken*

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer