pl
door plopje2 Sep 15, 2012 om 21:33
Geldzaken & recht

Administratie kosten verhuurder à 7.50

Hallo allemaal.
Wie kan mij antwoord geven op deze vraag.
Het is namelijk zo dat wij in nov. 2011 een afrekening servicekosten kregen van Ymere, dit ging om stroom verbruik algemene ruimten van 01-01-2010 t/m 31-12-2010 (bij ons de laan naar de tuinen) Het totaal verbruik was volgens Ymere 541.68
Daar hadden wij een voorschot van 8.88 aan voorschot aan betaald dat gaat bij de huur per jaar,
maar op de eindafrekening staat dat de kosten 5.64 waren dus hebben wij 3.24 teveel betaald.
Maar wat is de uitkomst van Ymere!totaal 96gsfactor 1.00 evenredig per uurobject.
Ik heb het niet betaald, want wij hadden recht op 3.24 terug!

Er stond ook bij dat de rekening hoger kon zijn in verband met leegstand! die staan te koop.

Nu kregen wij weer een nieuwe afrekening van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 hier was het verbruik volgens Ymere 854.55 waar wij weer 8.88 voorschot hebben betaald ditmaal werden er geen wooneenheden opgegeven daar staat nu 0.
Maar waar het het op aan komt, wij moeten nu 9.61 dat is 0.73 cent die wij dan te weinig hebben betaald + 7.50 administratie kosten = 8.23 maar nu staat er berekeningsfactor kosten 854.55 totaal 0 eenheden uw kosten 9.61!
Uw berekeningsfactor 0.00 evenredig per huurobject.
Deze heb ik ook niet betaald want als ik alles vergelijk heb ik volgens mij nog recht op 3.24 van 2010 - 0.73 van 2011= volgens mij 2.48.
Ik hoef toch geen administratiekosten te betalen als ik recht heb op geld terug, ook al is het weinig.
Ik denk dat veel mensen denken oke een kleine rekening niet kijken wat het is en betalen.
Maar nu heb ik een bericht gehad van de huurincasso van 12.49 dus die

751 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

plopje2 schreef op zaterdag 15 sep 2012, 21:33: Hallo allemaal.
Wie kan mij antwoord geven op deze vraag.
Het is namelijk zo dat wij in nov. 2011 een afrekening servicekosten kregen van Ymere, dit ging om stroom verbruik algemene ruimten van 01-01-2010 t/m 31-12-2010 (bij ons de laan naar de tuinen) Het totaal verbruik was volgens Ymere 541.68
Daar hadden wij een voorschot van 8.88 aan voorschot aan betaald dat gaat bij de huur per jaar,
maar op de eindafrekening staat dat de kosten 5.64 waren dus hebben wij 3.24 teveel betaald.
Maar wat is de uitkomst van Ymere!totaal 96gsfactor 1.00 evenredig per uurobject.
Ik heb het niet betaald, want wij hadden recht op 3.24 terug!

Er stond ook bij dat de rekening hoger kon zijn in verband met leegstand! die staan te koop.

Nu kregen wij weer een nieuwe afrekening van 01-01-2011 t/m 31-12-2011 hier was het verbruik volgens Ymere 854.55 waar wij weer 8.88 voorschot hebben betaald ditmaal werden er geen wooneenheden opgegeven daar staat nu 0.
Maar waar het het op aan komt, wij moeten nu 9.61 dat is 0.73 cent die wij dan te weinig hebben betaald + 7.50 administratie kosten = 8.23 maar nu staat er berekeningsfactor kosten 854.55 totaal 0 eenheden uw kosten 9.61!
Uw berekeningsfactor 0.00 evenredig per huurobject.
Deze heb ik ook niet betaald want als ik alles vergelijk heb ik volgens mij nog recht op 3.24 van 2010 - 0.73 van 2011= volgens mij 2.48.
Ik hoef toch geen administratiekosten te betalen als ik recht heb op geld terug, ook al is het weinig.
Ik denk dat veel mensen denken oke een kleine rekening niet kijken wat het is en betalen.
Maar nu heb ik een bericht gehad van de huurincasso van 12.49 dus die

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap er eerlijk gezegd geen biet van. Heb je al bij Ymere geïnformeerd?

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 15 sep 2012, 22:20: Ik snap er eerlijk gezegd geen biet van. Heb je al bij Ymere geïnformeerd?

Dat begrijp ik volkomen, maar er ging iets fout, en hij werd verzonden voor ik klaar was.
Ik heb het nu onder administratiekosten servicekosten gezet.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat maakt het nog steeds niet te begrijpen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja als er veel leegstand is dan zullen de kosten gemiddeld stijgen en van een leeg huis kan je dus geen geld ontvangen. Maar de algemene kosten moet toch door de huurders betaald worden.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

*je moet deze 2 zaken scheiden*

*eerst gewoon de rekening(en) betalen*

*daarna een verzoek tot teruggave van het teveel betaalde indienen*

*dus: nooit zelf gaan verrekenen, dat is voor een zaak technisch niet te verwerken*