ti
door tinybrink Jan 5, 2015 om 15:18
Geldzaken & recht

Adreswijsing

Mijn zoon woond al 2jaar in bij schoonouders betaald er kostgeld maar blijfd maar op mijn adres op papier wonen ,maar wil ook niet veranderen wat te doen?

834 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2015 om 15:27
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn zoon woond al 2jaar in bij schoonouders betaald er kostgeld maar blijfd maar op mijn adres op papier wonen ,maar wil ook niet veranderen wat te doen?

Wilt u dat uw zoon zich bij de schoonouders inschrijft? En weigert hij dat? Als ja op de vorige vragen: wat vinden de schoonouders daarvan? Zijn er eventueel uitkeringen in het spel?

Waar uw zoon ingeschreven staat bij de Gemeentelijke Basis Administratie bepaalt veel. O.a bepaalde belastingzaken en uitkeringen voor u als ouders.

getty
door getty - Jan 5, 2015 om 15:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als hij zich weigert zelf uit te schrijven, kunt u naar de gemeente, afdeling bevolking gaan en daar een verzoek tot een onderzoek instellen. U moet aangeven dat uw zoon niet meer bij u woont, eventueel ander adres noemen, en verzoek doen om hem uit te schrijven. De gemeente stelt dan een adresonderzoek in en zal hem na enige tijd uitschrijven.

ti
door tinybrink - Jan 5, 2015 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

zijn schoonouders willen dat niet!!Hoe kan ik dat veranderen ?hem op dat aders te krijgen.Het kost ons een hoop geld ,en hij woond hier niet.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2015 om 15:57
11590 Antwoorden / 51 Vragen

zijn schoonouders willen dat niet!! Hoe kan ik dat veranderen? hem op dat aders te krijgen

Volg per direct het advies van Getty:
Als hij zich weigert zelf uit te schrijven, kunt u naar de gemeente, afdeling bevolking gaan en daar een verzoek tot een onderzoek instellen. U moet aangeven dat uw zoon niet meer bij u woont, eventueel ander adres noemen, en verzoek doen om hem uit te schrijven. De gemeente stelt dan een adresonderzoek in en zal hem na enige tijd uitschrijven.

Dat zijn schoonopuders dat niet willen is nu dus al twee jaar hun probleem, wel kostgeld vangen, maar niet ..........

na
door namliam - Jan 5, 2015 om 15:57
99 Antwoorden / 7 Vragen

Een hoop geld, dat zal nou ook wel weer meevallen.

Oplossing lijkt me simpel....
Stel hem voor OF zorg dat je daar ook ingeschreven wordt OF zorg dat het ons niks kost

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 15:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tinybrink schreef op maandag 5 jan 2015, 15:48]zijn schoonouders willen dat niet!!Hoe kan ik dat veranderen ?hem op dat aders te krijgen.Het kost ons een hoop geld ,en hij woond hier niet.

Dat zijn schoonouders dat niet willen, kan ik begrijpen. Als het jullie veel geld kost (gemeentelijke heffingen, minder huurtoeslag enz.) zou ik hem de meerkosten laten betalen.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2015 om 15:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als het jullie veel geld kost (gemeentelijke heffingen, minder huurtoeslag enz.) zou ik hem de meerkosten laten betalen. Maar dat zal zoonlief niet willen ......... verwacht ik.

uwjurist
door uwjurist - Jan 5, 2015 om 16:00
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt de medewerking van hem/de schoonouders niet nodig. Volg het advies wat hierboven al staat om naar de gemeente te gaan en een adresonderzoek te laten starten.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

valerius-2
door valerius-2 - Jan 5, 2015 om 16:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 5 jan 2015, 15:58][quote=tinybrink schreef op maandag 5 jan 2015, 15:48]zijn schoonouders willen dat niet!!Hoe kan ik dat veranderen ?hem op dat aders te krijgen.Het kost ons een hoop geld ,en hij woond hier niet.

Dat zijn schoonouders dat niet willen, kan ik begrijpen. Als het jullie veel geld kost (gemeentelijke heffingen, minder huurtoeslag enz.) zou ik hem de meerkosten laten betalen.

Als hij dat niet wil dan kan men daar ook niet voor aanspreken via een of andere regel

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 16:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 5 jan 2015, 15:59]Als het jullie veel geld kost (gemeentelijke heffingen, minder huurtoeslag enz.) zou ik hem de meerkosten laten betalen. Maar dat zal zoonlief niet willen ......... verwacht ik.

Dan laat ze hem gewoon uitschrijven. Het is of het 1 of het ander. It's up to him.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2015 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van het feit dat het niet klopt, maar hoezo kost het u veel geld?

getty
door getty - Jan 5, 2015 om 16:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 5 jan 2015, 16:34]Afgezien van het feit dat het niet klopt, maar hoezo kost het u veel geld?

Misschien problemen tav de huurtoeslag omdat zijn inkomen wordt meegeteld?