mo
door monza Oct 3, 2013 om 15:12
Geldzaken & recht

Advies

7jaar geleden hebben wij op de vloer vinyl laten leggen in ons nieuwbouw appartementen complex . Na 4 jaar laat op sommige plekken de toplaag los (terwijl wij levenslange garantie hadden ) maar nu is de zaak failliet en inmiddels verhuist naar elders ,daar hebben wij de zelfde eigenaar op aan geschreven ,maar meneer wijst alles van de hand ,en zelfs als ik vraag om een expert te sturen en het dan e.v.t op onze kosten laat maken wil hij ook daar niets van weten .wat kan ik doen ????

634 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 3, 2013 om 15:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Als de zaak niet meer bestaat dan kunt u niets doen, behalve dan een nieuwe aannemer inschakelen.

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2013 om 15:46
16929 Antwoorden / 108 Vragen

@kaasbroodje: een aannemer?

@monza, ben bang dat er bij de failliet gegane en opnieuw begonnen handelaar niets meer "te halen" valt. U zou het eventueel eens kunnen voorleggen/vragen bij het Juridisch loket en horen wat zij te zeggen hebben: kijk hier, daar kunt u gratis een vraag stellen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 3, 2013 om 17:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoelang is levenslange garantie. Als men niet oud dan is de garantie dus korter. Onzin is gewoon net als bij tupper een verkoop praatje. Levenslange garantie bestaat gewoon niet.

zoekster
door zoekster - Oct 3, 2013 om 17:07
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat de verkoper failliet is, maar is de fabrikant van het vinyl ook failliet? Die zou u moeten zien te achterhalen, misschien wil die nog wat voor u doen.
En anders maar een andere expert proberen te vinden om de boel te maken, als dat mogelijk is. Informeer eens bij zaken die vinyl verkopen.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2013 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus die toplaag is al drie jaar los? En van wie hebt u levenslange garantie gekregen? Kan mij dat haast niet voorstellen. Als dat van de leverancier is, dan houdt het op, want die is failliet. Als het van de fabrikant is, die aanschrijven.

U hebt het over een appartementen complex, ligt het in de algemene ruimten of in uw woning?

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2013 om 18:40
16929 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, IN ons nieuwbouwappartement, schrijft Monza.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2013 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Bij mij staat in de vraag:

In ons nieuwbouw appartementen complex.

Kan dus ook in de algemene ruimten zijn.

Staat het bij u anders in de vraag?

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2013 om 21:48
11709 Antwoorden / 51 Vragen

Er is gekocht bij een bedrijf wat NU failliet is. Dus opgehouden heeft te bestaan. Dat de toenmalige eigenaar onder een nieuwe naam verder gegaan is, betekent dus niet dat dàt bedrijf dus garantie gaat geven, want daar heeft u niet gekocht. Triest voor u maar wel een feit.