eg
door egwel14 Feb 6, 2008 om 11:55
Geldzaken & recht

Advocaat

ik heb een vraag over het volgende onderwerp:

een buurvrouw probeert middels een advocaat ons te bewegen een boom uit de tuin te halen, terwijl zij al een aantal jaren niet met ons praat en met ons destijds alleen over snoeien heeft gehad. haar eis is dat wij de boom weghalen, wortels uit beide tuinen weghalen en bestrating in haar tuin repareren. de boom staat in de erfscheiding al vele jaren en is onlangs tot drie meter gesnoeid

Uiteraard hebben wij een intake gesprek gehad met een advocaat en deze gaf aan dat wij aan de tegenpartij moesten vragen op welke wettelijke gronden zij een rechtszaak wil aanspannen. Dit hebben wij op 21 december j.l. aangevraagd bij haar advocaat. 19 januari kregen wij een (niet aangetekende) brief retour met de opmerking dat wij binnen 8 dagen aan moesten geven welke advocaat wij in de arm hebben genomen anders zou er een dagvaarding volgen en dus geen antwoord op onze vraag. Hierop hebben wij terug geschreven met de opmerking dat zij niet hebben gereageerd op ons schrijven, of ze dat opnieuw willen doen binnen 14 dagen na dagtekening, met de opmerking dat als er opnieuw niet wordt gereageerd wij de ervan mogen uitgaan dat onze buurvrouw afziet van gerechterlijke stappen. Dit hebben wij op deze manier gedaan om voor ons advocaatskosten te besparen.

de vraag: moeten wij opnieuw reageren naar deze advocaat gezien we wederom geen reaktie hebben gekregen, moeten we opnieuw afwachten op hun reactie en daarop handelen of gezier er geen reaktie komt is alles loos alarm en heeft haar advocaat het geprobeerd?

hartelijk dank voor jullie reaktie!

489 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Feb 6, 2008 om 12:05
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Vooropgesteld dat er in uw gemeente zonder vergunning een boom mag worden omgehaald zou u ook de rijdende rechter mr.Frank Visser kunnen inschakelen.

succes ik hoop dat je je niet gek laat maken door zo''n kwade buur!

johanpc
door johanpc - Feb 6, 2008 om 12:09
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u een rechtsbijstandverzekering schakel die dan in.

vladja
door vladja - Feb 6, 2008 om 12:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe lang, hoeveel jaren staat die boom al op de erfscheiding?

Vladja

al
door aloevera - Feb 6, 2008 om 16:08
3 Antwoorden / 3 Vragen

Deze boom staat op een erfafscheiding ?  Als dat zo is dan is deze boom van alletwee (dus van de buren én van Uzelf !!).  Mag aannemen dat dit bij alle gemeenten hetzelfde is, maar in mijn woonplaats is het zo: de bomen van de gemeente die overlast geven worden door de gemeente gesnoeid, en bij hinderlijke boomwortelgroei alléén op gemeentegrond verwijderd, en alles wat niet van de gemeente(-grond) is, moeten zij (de bewoners) zelf doen ! En dit werkt ook andersom zo, bijvoorbeeld: iemand heeft een boom in zijn achter- of voortuin, en deze boom geeft hinderlijke boomwortelgroei op gemeenterond (bijvoorbeeld op de stoep), dan verwijderd de gemeente dit ook alleen op de gemeentegrond. En volgens mij werkt dit precies eender tussen twee buren. De vraag is wel, wie heeft deze boom (toendertijd) geplaatst, want hij staat op de erfafscheiding !?   Bij de gemeente hebben zij hierover informatie-materiaal, als het goed is. Maar zoals ik net gelezen heb, de rijdende rechter inschakelen, lijkt mij ook een goed idee !! Maar ik weet niet of dat gratis is ??

Hierbij wens ik U veel succes toe !