ma
door magnolia Jun 4, 2013 om 09:57
Geldzaken & recht

Aegon koersplan

L.S.,
Ik heb jaren geleden een koersplan bij Aegon afgesloten en eindelijk is door de rechter bepaald dat gedupeerden een uitkering moeten ontvangen.
Op 10 april jl. ontving ik een brief van Aegon waarin stond vermeld dat er zou worden overgegaan tot uitbetaling van een aanvullende uitkering. Bedrag € 545,--. Dat is binnen 4 weken gebeurd.
Op 13 april 2013 ontving ik weer een brief waarin mij werd medegedeeld dat ik een aanvullende uitkering zou ontvangen van € 369,09. Omdat dit bedrag na 4 weken nog niet was overgemaakt, heb ik aan de bel getrokken.
Op 31 mei 2013 ontving ik een brief met de mededeling dat het om een 'eenmalige' uitkering ging, waarvan het hoogste bedrag werd uitgekeerd.
Ik heb moeite met deze stelling en wel om de volgende redenen:
1. in de brief van 10.4.2013 is geen sprake van een 'eenmalige' uitkering.
2. in de brief van 13.4.2013 staat geschreven (citaat):'wij hebben de eindopbrengst en de normopbrengst van deze beleggingsverzekering met elkaar vergeleken. De normopbrengst is hoger dan de eindopbrengst. Dit betekent dat de kosten van deze beleggingsverzekering hoger zijn geweest dan het afgesproken maximum. U ontvangt daarom een 'aanvullende uitkering' van € 369,09.'(einde citaat).
3. in de brief van 31.5.2013 heeft men het ineens over een 'eenmalige uitkering' terwijl dat eerder niet in de brieven vermeld stond.

Na een mail en telefoontjes over het uitblijven van het tweede bedrag heb ik ook gevraagd om de stukken waaruit moet blijken hoe men aan de bedragen is gekomen. Geen reaktie!
De enige respons die ik heb ontvangen was de laatste brief van 31.5.2013.
Mijn vraag:
Staat Aegon in zijn/haar recht door mij de aanvullende uitkering van € 369,09 te weigeren door zich te beroepen op een 'eenmalige uitkering'?
Zo niet, wat kan ik het beste doen om alsnog de aanvullende uitkering te ontvangen?

m.vr.gr.
Magnolia

908 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Korrsplan is een gecompliceerde zaak en Aegon maakt er sowieso een potje van.

Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat u recht zou hebben op twee aanvullingen.

Hebt u zich niet aangesloten bij bijvoorbeeld Koersplan de weg kwijt, of Consumentenclaim?

Die organisaties zullen u wellicht kunnen helpen met wat uw recht is.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2013 om 11:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@tijger1,

Hebt u zich niet aangesloten bij bijvoorbeeld Koersplan de weg kwijt, of Consumentenclaim?

Die organisaties zullen u wellicht kunnen helpen met wat uw recht is.


Denk het niet!
Daarbij had je je moeten aansluiten vóórdat er een rechterlijke uitspraak lag.

Info Koersplandewegkwijt: klik hier.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Klik hier

Bij Consumentenclaim kun je je nog steeds aansluiten. De uitspraak is op 14 juni as.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2013 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@tijger1,

Consumentenclaim probeert dus mee te liften op de door Koersplandewegkwijt al jaren gevoerde rechtszaak.

TS heeft al geld ontvangen, dus Aegon heeft blijkbaar in een aantal gevallen de bui al zien hangen.

Of TS recht heeft op beide bedragen zou ik niet weten.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer