jh
door jhkremer Jun 26, 2006 om 16:22
Geldzaken & recht

Afbladderende leren bank

ik heb 2 jaar geleden bij Popeliers een leren bankstel gekocht waar ik 3 jaar garantie op heb


nu is er een plek op mijn bank verschenen waar de bovenlaag van het leer afbladderd.   Na contact met Popeliers te hebben opgenomen willen ze wel komem kijkken en eventueel repareren maar dan moet ik tweederde van de kosten voor mijn rekening nemen.


Het staat inderdaad in het koopcontract maar dat krijg je pas als je al gekocht hebt en de plek is geen slijtageplek want hij zit op een plek aan de binnenkant van de leuning en het bankstel is mij verkocht als de allerbeste kwaliteit leer.


Ikben hier zeer teleurgesteld over en vraag me af of dit nou de rechten van de consument zijn wie weet hier meer over


groetjes fam. kremer


 

7095 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het zon GOEDE leren stof zou zijn zou het niet gelijk kapot gaan het is dus duidelijk miskoop ze bedriegen van goede leer maar is eignlijk minder van kwaliteit je zou het kunnen aanklagen en vragen bij de belbus

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zal ik doen ,alvast bedankt voor uw snelle reactie

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

graag gedaan

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste familie Kremer,


Poppeliers kent wel vreemde voorwaarden in hun contracten. Kort gezegd:


3 jaar garantie is doorgaans ook 3 jaar volledige garantie! Geen beperkingen ten aanzien van een bijdrage voor u. Sterker nog, wettelijk is een en ander beter voor u geregeld dan wat Poppeliers u biedt.


Stel dat het leer van uw bankstel een economische levensduur heeft van 10 jaar en het gaat na 2 jaar kapot, dan is Poppeliers in gebreke gebleven voor 8 van de 10 jaar en kunt u van hen eisen dat zij 80% van de herstelkosten voor hun rekening nemen.


Ik zou hier graag lezen hoe de bepaling in hun voorwaarden eruit ziet. Wellicht is die bepaling onevenredig bezwarend voor u, nu u wettelijk recht heeft op een hogere schadevergoeding (=lagere bijbetaling van herstel). Overigens sluit het ook niet uit dat 3 jaar garantie ook echt 3 jaar garantie is, zonder beperkingen.


Ik lees het graag.


groet, Cannacampo


 

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Garantie is garantie en dus dient Poppeliers de klacht te onderzoeken en te laten herstellen voor hun rekening. Na afloop van de garantie kunt u tergvallen op de wetgeving voor consumentenaankopen en zult u dus een pro rata eigen bijdrage moeten leveren bij herstelwerk afhankelijk van de levensduur.


ve
door verwijderd - Jul 4, 2006 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo


allereerst bedankt voor je reactie


in de garantiebepalingen staat dat ,


als er in het eerste jaar schade mocht optreden ,de totale kosten voor hun rekening komen


in het tweede jaar eenderde voor mijn rekening is


ihet derde jaar tweederde van de kosten voor mijn rekening komen


maar ik vindt dat dit soort schade de eerste jaren bij normaal gebruik niet mag voorkomen.


groet fam, kremer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste fam. Kremer,


Ook wij hebben dezelfde problemen met een bankstel van Poppeliers, men wil niet eens komen kijken maar bieden een complete herstoffering aan wat neerkomt op € 1.140,-!! ( 2/3 van de totale kosten.


De aankoop was in augustus 2004 dus vallen we in het derde jaar van de "garantie".


Zijn jullie al verder in deze zaak?


Groeten, fam. van Benten 


 

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste fam. v. benten


ik moet u helaas meedelen dat ik niet meer verder ben gegaan met mijn bezwaar.


wel had ik nog een bericht naar de belbus en naar de consumentenbond gestuurd maar van beiden heb ik niets meer gehoord


verder wil ik bij deze iedereen bedanken voor hun reactie en wens ik u fam. Benting veel sucses en doorzettingsvermogen

ve
door verwijderd - Sep 2, 2007 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste familie Kremer,


We hebben inderdaad doorgezet naar Poppeliers omdat we geen vrede hadden met hun houding en klantonvriendelijk aanbod. Deze week heb ik een compromis gesloten met hulp van de geschillencommissie. Dit houdt in dat wij voor € 475,- andere meubelen mogen uitkiezen ten hoogte van het oorspronkelijke aankoopbedrag van € 1.655,-


Ondanks dat de termijn van drie maanden overschreden was nadat wij het geschil bij Poppeliers aanhangig hadden gemaakt nam de geschillencommissie onze klacht zeer serieus. Dankzij hen hebben we dit nu bereikt. Wij raden jullie aan om hetzelfde te doen omdat Poppeliers onze klacht onmiddelijk erkende.


Mochten jullie meer willen weten reageer dan nog even.


Groeten,


William van Benten


 

ve
door verwijderd - Sep 3, 2007 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dank u wel voor uw bericht .


toch fijn dat dit er bij u uit is gekomen, dat geeft de consument weer moed.


 


ik denk  dat wij nu toch ook contact met de geschillencommissie gaan opnemen


nogmaals dank


groetjes fam. kremer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook wij zijn al vanaf 2002 bezig met Poppeliers.
Hetzelfde euvel. Bovenlaag laat los.
Verschillende kussens zijn al vervangen, met bijbetaling.
En dit gaat maar door. Ook de nieuwe kussens beginnen weer met afbladderen.
Wij hebben heel veel contact gehad met poppeliers hierover en zijn blijven zeuren.
Vorige week krgen we een brief dat we een nieuw bankstel mochten uitzoeken, waar weook aan bij moeten dragen. Maar ze willen niet zeggen wat we mogen besteden.
aankoopkosten en bijbetalingen kussens  hebben ons bij elkaar meer dan 3000 euro gekost.
Wat is na 6 jaar leed redcelijk om bij te betalen.
Het begon al na aankoop. 1 bank zakten we doorheen, moest terug naar de fabriek.
Kregen een leenbank.
Na ruim een jaar begonnen 2 kussens af te bladderen.
Zijn vernieuwd. Na een tijdje begonnen meer kussens.
1 bank is weggeweest om opnieuw te bekleden. Echter deze zijn ze kwijt geraakt. We kregen er na meer dan een half jaar een andere bank voor terug, niet de juiste kleur. Al die tijd zonder bank gezeten. Deze bank is dus niet van ons.
Bij de andere bank begon het zelfde. Kussens kapot.
Kussens meegenomen,zou met 6v weken weer terug zijn.
Niet dus.
Bijna een jaar met een halve bank gezeten. Ze gaven de fabriekant de schuld, zou ziek zijn.....?
We kregen uiteindelijk weer kussens terug, maar weer in een andere kleur. Inmiddels hebben we een 3 kleuren bank.

Wat moeten wij hiermee en welke rechten hebben wij nog na 6 jaar gezeur????

Men heeft de kussen meegenomen.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer