jh
door jhkremer Jun 26, 2006 om 16:22
Geldzaken & recht

Afbladderende leren bank

ik heb 2 jaar geleden bij Popeliers een leren bankstel gekocht waar ik 3 jaar garantie op heb

nu is er een plek op mijn bank verschenen waar de bovenlaag van het leer afbladderd.   Na contact met Popeliers te hebben opgenomen willen ze wel komem kijkken en eventueel repareren maar dan moet ik tweederde van de kosten voor mijn rekening nemen.

Het staat inderdaad in het koopcontract maar dat krijg je pas als je al gekocht hebt en de plek is geen slijtageplek want hij zit op een plek aan de binnenkant van de leuning en het bankstel is mij verkocht als de allerbeste kwaliteit leer.

Ikben hier zeer teleurgesteld over en vraag me af of dit nou de rechten van de consument zijn wie weet hier meer over

groetjes fam. kremer

7095 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zon GOEDE leren stof zou zijn zou het niet gelijk kapot gaan het is dus duidelijk miskoop ze bedriegen van goede leer maar is eignlijk minder van kwaliteit je zou het kunnen aanklagen en vragen bij de belbus

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal ik doen ,alvast bedankt voor uw snelle reactie

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

graag gedaan

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste familie Kremer,

Poppeliers kent wel vreemde voorwaarden in hun contracten. Kort gezegd:

3 jaar garantie is doorgaans ook 3 jaar volledige garantie! Geen beperkingen ten aanzien van een bijdrage voor u. Sterker nog, wettelijk is een en ander beter voor u geregeld dan wat Poppeliers u biedt.

Stel dat het leer van uw bankstel een economische levensduur heeft van 10 jaar en het gaat na 2 jaar kapot, dan is Poppeliers in gebreke gebleven voor 8 van de 10 jaar en kunt u van hen eisen dat zij 80% van de herstelkosten voor hun rekening nemen.

Ik zou hier graag lezen hoe de bepaling in hun voorwaarden eruit ziet. Wellicht is die bepaling onevenredig bezwarend voor u, nu u wettelijk recht heeft op een hogere schadevergoeding (=lagere bijbetaling van herstel). Overigens sluit het ook niet uit dat 3 jaar garantie ook echt 3 jaar garantie is, zonder beperkingen.

Ik lees het graag.

groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie is garantie en dus dient Poppeliers de klacht te onderzoeken en te laten herstellen voor hun rekening. Na afloop van de garantie kunt u tergvallen op de wetgeving voor consumentenaankopen en zult u dus een pro rata eigen bijdrage moeten leveren bij herstelwerk afhankelijk van de levensduur.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2006 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

allereerst bedankt voor je reactie

in de garantiebepalingen staat dat ,

als er in het eerste jaar schade mocht optreden ,de totale kosten voor hun rekening komen

in het tweede jaar eenderde voor mijn rekening is

ihet derde jaar tweederde van de kosten voor mijn rekening komen

maar ik vindt dat dit soort schade de eerste jaren bij normaal gebruik niet mag voorkomen.

groet fam, kremer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fam. Kremer,

Ook wij hebben dezelfde problemen met een bankstel van Poppeliers, men wil niet eens komen kijken maar bieden een complete herstoffering aan wat neerkomt op € 1.140,-!! ( 2/3 van de totale kosten.

De aankoop was in augustus 2004 dus vallen we in het derde jaar van de "garantie".

Zijn jullie al verder in deze zaak?

Groeten, fam. van Benten

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste fam. v. benten

ik moet u helaas meedelen dat ik niet meer verder ben gegaan met mijn bezwaar.

wel had ik nog een bericht naar de belbus en naar de consumentenbond gestuurd maar van beiden heb ik niets meer gehoord

verder wil ik bij deze iedereen bedanken voor hun reactie en wens ik u fam. Benting veel sucses en doorzettingsvermogen

ve
door verwijderd - Sep 2, 2007 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste familie Kremer,

We hebben inderdaad doorgezet naar Poppeliers omdat we geen vrede hadden met hun houding en klantonvriendelijk aanbod. Deze week heb ik een compromis gesloten met hulp van de geschillencommissie. Dit houdt in dat wij voor € 475,- andere meubelen mogen uitkiezen ten hoogte van het oorspronkelijke aankoopbedrag van € 1.655,-

Ondanks dat de termijn van drie maanden overschreden was nadat wij het geschil bij Poppeliers aanhangig hadden gemaakt nam de geschillencommissie onze klacht zeer serieus. Dankzij hen hebben we dit nu bereikt. Wij raden jullie aan om hetzelfde te doen omdat Poppeliers onze klacht onmiddelijk erkende.

Mochten jullie meer willen weten reageer dan nog even.

Groeten,

William van Benten

ve
door verwijderd - Sep 3, 2007 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank u wel voor uw bericht .

toch fijn dat dit er bij u uit is gekomen, dat geeft de consument weer moed.

ik denk  dat wij nu toch ook contact met de geschillencommissie gaan opnemen

nogmaals dank

groetjes fam. kremer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn al vanaf 2002 bezig met Poppeliers.
Hetzelfde euvel. Bovenlaag laat los.
Verschillende kussens zijn al vervangen, met bijbetaling.
En dit gaat maar door. Ook de nieuwe kussens beginnen weer met afbladderen.
Wij hebben heel veel contact gehad met poppeliers hierover en zijn blijven zeuren.
Vorige week krgen we een brief dat we een nieuw bankstel mochten uitzoeken, waar weook aan bij moeten dragen. Maar ze willen niet zeggen wat we mogen besteden.
aankoopkosten en bijbetalingen kussens  hebben ons bij elkaar meer dan 3000 euro gekost.
Wat is na 6 jaar leed redcelijk om bij te betalen.
Het begon al na aankoop. 1 bank zakten we doorheen, moest terug naar de fabriek.
Kregen een leenbank.
Na ruim een jaar begonnen 2 kussens af te bladderen.
Zijn vernieuwd. Na een tijdje begonnen meer kussens.
1 bank is weggeweest om opnieuw te bekleden. Echter deze zijn ze kwijt geraakt. We kregen er na meer dan een half jaar een andere bank voor terug, niet de juiste kleur. Al die tijd zonder bank gezeten. Deze bank is dus niet van ons.
Bij de andere bank begon het zelfde. Kussens kapot.
Kussens meegenomen,zou met 6v weken weer terug zijn.
Niet dus.
Bijna een jaar met een halve bank gezeten. Ze gaven de fabriekant de schuld, zou ziek zijn.....?
We kregen uiteindelijk weer kussens terug, maar weer in een andere kleur. Inmiddels hebben we een 3 kleuren bank.

Wat moeten wij hiermee en welke rechten hebben wij nog na 6 jaar gezeur????

Men heeft de kussen meegenomen.