door 19marijke80 Aug 19, 2013 om 14:20
Geldzaken & recht

Afschrijving bij bereiken limiet

Ik heb een betaalrekening bij ING en heb bij het openen van deze rekening gekozen om geen 'roodstand' te kunnen opbouwen. Als het geld op is, is het op.
M'n limiet is bereikt dus er kan geen geld meer afgeschreven worden/opgenomen worden. Tot mijn schrik zie ik echter dat de bank wél geld heeft afgeschreven ivm kosten van het betaalpakket! Hoe kan dit en kan ik hier wat tegen doen?

1252 11 Rapporteer

ti
door tip - Aug 19, 2013 om 14:42
12 Antwoorden / 0 Vragen

U moet kijken bij de algemene voorwaarden,daar staat dat dwingende boekingen gewoon kunnen worden afgeschreven waaronder de rekeningen voor het betaalpakket.
Groet Theo

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2013 om 14:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Daar kun je niks tegen doen.
Je bent een overeenkomst aangegaan met de ING, daaraan zijn kosten verbonden.
Nu kun je wel eigen regels gaan verzinnen maar de ING wil een betaling hebben voor die overeenkomst en schrijft het gewoon af. Je hebt nu een debet (schuld) en daar ga je debetrente over betalen, simpel toch?

me
door mein33 - Aug 19, 2013 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft een overeenkomst met de ING betreffende de betaalrekening.
Per kwartaal worden hiervoor kosten in rekening gebracht en die schrijft de ING af, ook als er geen positief saldo meer op de rekening staat.
Afschrijvingen aan derden worden op het moment dat er onvoldoende saldo op de rekening staat niet meer uitgevoerd omdat u daarvoor, middels een kredietvorm, geen toestemming heeft gegeven en bent u zelf verantwoordelijk voor deze afschrijvingen.
Uw "grote schrik" komt voort uit een tekort van maximaal € 4.35 voor het tarief v.h. basispakket.
De enige remedie hier tegen is om altijd voor voldoende saldo op uw rekening te hebben.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 19, 2013 om 15:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft nog niet gekeken naar de algemene vorwaarden van een betaalrekening. Als er iets volgens u niet klopt bij wie dan ook, gaeerst eens naar de algemenvoorwaarden en hoet het is beschreven als u dat eerst doet dan weet u waar u aan toe bent.

zwemmer
door zwemmer - Aug 19, 2013 om 16:51
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Afschrijvingen in het (eigen)belang van de bank gaan natuurlijk wel door en zijn dus technisch gezien ook mogelijk.

Zwemmer

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2013 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n schrik kan dat toch niet geweest zijn? In het vervolg voor voldoende saldo zorgen, of een (kleine) roodstand afspreken, als de bankrekening zo leeggetrokken wordt.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2013 om 17:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 19 aug 2013, 16:51]Afschrijvingen in het (eigen)belang van de bank gaan natuurlijk wel door en zijn dus technisch gezien ook mogelijk.

Volgens mij telt dit ook voor Belastingen.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2013 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 19 aug 2013, 17:16][quote=zwemmer schreef op maandag 19 aug 2013, 16:51]Afschrijvingen in het (eigen)belang van de bank gaan natuurlijk wel door en zijn dus technisch gezien ook mogelijk.

Volgens mij telt dit ook voor Belastingen.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat zo zou zijn.

dearagain
door dearagain - Aug 19, 2013 om 17:21
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 19 aug 2013, 17:16][quote=zwemmer schreef op maandag 19 aug 2013, 16:51]Afschrijvingen in het (eigen)belang van de bank gaan natuurlijk wel door en zijn dus technisch gezien ook mogelijk.

Volgens mij telt dit ook voor Belastingen.

*voor zover ik weet is dat niet zo!

zwemmer
door zwemmer - Aug 19, 2013 om 18:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Carola83, leuke ingeving, maar ik geloof niet dat dat zo is. Valt na te trekken, maar zo dwalen we af. Het gaat om het beleid van de bank in deze en dat was de TS niet bekend, doch het is zoals deze nu misschien wel begrijpt logisch.

door 19marijke80 - Aug 19, 2013 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
@Gompy2: Je schrijft dat ik 'nu wel m'n eigen regels kan verzinnen'. Hoe kom je daarbij?! Je neemt iets aan waar totaal niet over gesproken wordt...

Nogmaals bedankt!