jolande29
door jolande29 Jan 30, 2008 om 08:10
Geldzaken & recht

Airmilesshop? Airmilesflop!

In de loop der jaren hadden wij een heleboel airmiles gespaard en 20 oktober 2007 hebben wij in de airmilesshop de volgende bestelling geplaatst:
1 4seizoenendekbed
1 dekbedovertrek
1 handdoekenset

14 november onvingen wij het dekbedovertrek en een brief dat het dekbed en de handdoekenset tijdelijk niet leverbaar waren. Ok dat kan gebeuren. Het zou binnen enkele weken toegestuurd worden.

Half december maar eens gebeld waar de bestelling bleef. Kosten kwartje per minuut en je bent algauw 10 minuten kwijt met bellen en uitleggen.
Er was iets fout gegaan want het pakket was 29 november verstuurd. Waar naar toe weet ik niet want ik heb niks ontvangen. De order werd opnieuw geplaatst en zou direct opgestuurd worden.

Na de kerst weer gebeld, tja er was iets fout de order was niet geplaatst maar geannuleerd. Dus weer geplaatst en door de feestdagen zou het vertraagd kunnen worden.

10 Januari 2008: nog steeds niets ontvangen en weer gebeld, ze konden niet na gaan waar de fout lag maar het zou in orde worden gemaakt en het pakket ging de volgende dag op de post (select vracht)

21 januari 2008: Weer gebeld waar mijn dekbed bleef, er was iets fout gegaan bij de vervoerder en dat ging ze uitzoeken en dan zou ze terugbellen.

28 januari 2008: Zelf maar weer gebeld waar het bleef. "Tja dat is vervelend voor U, wilt U het dekbed nog wel?" Ik kon me inhouden maar het kostte moeite. Het dekbed en de handdoeken worden weer opgestuurd.

Help, wat moet ik tegen deze bureaucratie doen om toch mijn spullen te krijgen plus de inmiddels oplopende telefoonkosten.

824 2 Rapporteer

door 4711 - Jan 30, 2008 om 10:31
885 Antwoorden / 2 Vragen

U weet nu ook waarom ik deze meestal duurdere firma 's zelden bezoek!

Naast AH, Shell en zo zijn ze duurder en de vliegreizen waren jaren terug ook in Kassa en Radar op TV....

Als iemand Airmails aanbied kom ik daarom daar al minder graag!   Als U achter mij in de rij sta vraag is soms of ik Uw kaart mag lenen want ik geef deze graag cadeau!

Zo kom je aan gratis Airmiles en als ze ooit weigeren, mag niet, loop ik zonder producten weg zonder te betalen en mag het plotseling wel!

De enige die er voordeel bij hebben is de Winkel die het aanbied en de Airmiles organisatie, niet de klanten!

bo
door boosje - Jan 30, 2008 om 13:56
80 Antwoorden / 2 Vragen

Om te beginnen met het bellen: kijk eens op www.vraagalex.nl of er een alternatief is voor dat veel te dure telefoonnummer. Je kunt heel veel van die nummers hiermee omzeilen. Dat is het eerste verdiend: wat je in je zak houdt hoef je niet terug te vragen.

Heb je bijgehouden wanneer en hoe lang je gebeld hebt? Mooi! Heb je ook de namen van de personen waarmee je gesproken hebt? Nog beter! Die kun je gebruiken in de brief die je gaat schrijven naar Airmiles.

In die brief geef je ze één laatste kans om de spullen binnen twee kalenderweken op te sturen, kunnen ze dat niet garanderen, dan is de order geannuleerd.

Je moet een bedrijf altijd een eerlijke kans geven, maar dat lijkt me hier wel genoeg geweest, eens raakt je geduld op. Om die eerlijk gegeven kans aan te tonen is het handig als je alle telefoongesprekken met datum, tijdstip, duur en de naam van de persoon die je gesrpoken hebt in een lijstje in de brief kunt verwerken. Brief aangetekend verzenden met handtekening retour, kost 7,80 euro, ook terugeisen.

Je hebt toch hopelijk nog geen geld overgemaakt, zeker? En zijn je Airmiles al afgeboekt? Dan moet je zowel je geld, de gemaakte telefoonkosten en de Airmiles terugvragen.

Het feit dat ze vroegen of je het dekbed nog wel wilde zou voor mij direct aanleiding geweest zijn om de hele zaak te annuleren, want het ruikt ernaar dat ze dat niet op korte termijn kunnen leveren.

Het is ieder zijn keuze, maar al die spaarsytemen zijn er toch tot eer en glorie van de winkelier/handelaar/benzinepomp/bank. Mijn persoonlijjke mening is dat de spullen die ze aanbieden, ondanks de gigantische aantallen punten/zegels die je moet bijvoegen, toch altijd nog behoorlijk duur zijn. Zo gaf ik koffiepunten altijd weg, ik koop al jaren goedkope koffie die minstens even goed smaakt, dat is het eerste verdiend. Ik ging laatst eens kijken in de wnikel van de Rentepunten van de Postbank, sjonge-jonge-jonge wat een nep! Soortgelijke dingen haal ik in elke willekeurige winkel zonder punten voor véél minder geld!

BTW: ze hebben nu dekbedden bij de Aldi, vast ook goedkoper en altijd goed!

Sterkte en succes met het vinden van een oplossing.