akkerdistel
door akkerdistel Jul 4, 2016 om 13:42
Geldzaken & recht

Akkoordverklaring

Is het heel vreemd wanneer iemand deze verklaring weigert te ondertekenen?

3307 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2016 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En waarom zou je die niet ondertekenen?
Staat m.i. niets bezwarends in, anders dan dat je toegang moet verlenen.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met het tweede deel van punt vier zou ik niet zomaar akkoord gaan. Verder geen bezwaar.

jo
door jorisw Jul 4, 2016 om 14:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er mis met dat deel?

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2016 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die werklui dus de woning niet kunnen betreden, draait de Ts op voor de kosten. Hoeveel? En er kan altijd iets onverwachts gebeuren, geldt het dan ook?

Zou dat dus meer gespecificeerd willen hebben.

Als voorbeeld, je wordt ineens weggeroepen omdat een naaste in het ziekenhuis is opgenomen. Je hoofd staat er dan niet naar om die aannemer te bellen. Twee werklieden voor de deur die niet verder kunnen. Kassa.

Al
door AllesWeter90 - Jul 4, 2016 om 14:30
36 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom zou je deze niet ondertekenen? Staat inderdaad niks geks in.

hutch
door hutch - Jul 4, 2016 om 15:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zou er absoluut het volgende aan toevoegen (bij punt 4):

"Het binnentreden in genoemde woning zal niet anders geschieden, dan in overleg met ondergetekende (huurder)."

Voor het geval zij op enigerlei wijze toch binnen (kunnen) komen.

me
door mein33 Jul 4, 2016 om 16:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de woning zonder toestemming wordt betreden is er sprake van huisvredebreuk en dat zullen ze wel uit hun hoofd laten aangezien dat strafbaar is.
Vandaar dat men het e.e.a. in een verklaring wil vastleggen.
Er onstaat alleen een probleem als de huurder zonder overleg of kennisgeving de gemaakte afspraken niet nakomt.

me
door mein33 - Jul 4, 2016 om 16:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niemand is verplicht iets te ondertekenen als hij/zij dat niet wil, daar is op zich niets vreemd aan.
De consequentie zou kunnen zijn dat de verhuurder niet instemd met de verhuur aan betrokkene.
Overigens is er niets mis met deze akkoordverklaring.
Verhuurder wil zich er alleen gewissen dat er geen problemen met de huurder ontstaan als er (groot)onderhoud aan het pand moet worden uitgevoerd, die na overleg en volgens afspraak zullen worden uitgevoerd.
Beide partijen dienen zich dan aan de gemaakte afspraken te houden.

ha
door halex - Jul 4, 2016 om 21:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Verhuurder is verplicht om het pand te onderhouden. U bent verplicht om verhuurder in de gelegenheid te stellen zijn verplichting na te komen.