j.
door j.w. bonenkamp Dec 9, 2015 om 13:44
Geldzaken & recht

Al jaren betaal ik af voor een kalntenkaard van de Bijenkorf.

Bij navraag hoe hiermee te stoppen schijnt het zo te zijn dat in dat geval het totale ooit bepaalde maximale leen bedrag ( in mijn geval bijna 3000 euro!)

ineens betaald moet worden, dan pas kan de Bijenkorf Card gestopt worden???

Is dit wettelijk en kan dit zomaar??

MVG, J.W.Bonenkamp

1687 8 Rapporteer

traporgel
door traporgel - Dec 9, 2015 om 13:49
191 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt blijkbaar een lening bij de Bijenkorf waar nog onbetaalde aankopen op uw account staan.

En natuurlijk kunt u dan niet zeggen "ik stop er mee".

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2015 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult uw totale schuld ineens moeten betalen. Wel zo logisch. En als dat minder is dan € 3.000, dan betaalt u natuurlijk minder.

emcede
door emcede - Dec 9, 2015 om 14:33
960 Antwoorden / 4 Vragen

U hoeft natuurlijk alleen het totaalbedrag van uw lening te betalen. Als u maximaal geleend hebt, dan zult u dit maximale bedrag moeten betalen. Heeft u minder geleend, dan betaalt u ook minder.

Let er wel op dat de rente op dit soort kaarten vaak (veel) hoger is dan de rente op een reguliere lening bij uw bank. Het kan maar zo zijn dat uw 'afbetaling' alleen de rente dekt en u dus niets of weinig aflost.

Als u nog een lening open heeft staan kunt u natuurlijk niet op eigen houtje beslissen te stoppen. Wél kunt u beslissen de kaart niet meer te gebruiken om nóg meer schulden te voorkomen.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2015 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt een krediet afgesloten. Iedere kredietovereenkomst kan pas worden beëindigd als de volledige schuld is afgelost. Met een paar tientjes p.m. aflossen, schiet het niet op, dan ben je nog jaren bezig. Dus zoveel mogelijk maandelijks aflossen, des te eerder ben je er van af.

me
door mein33 - Dec 9, 2015 om 14:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mw. Bonenkamp,

Het bedrag aan krediet dat nog openstaat (het geleende bedrag) op deze "klantenkaart" zult u eerst moeten terugbetalen tot het geleende bedrag weer op "nul" staat.

Het is niet meer dan logisch dat u deze "schuld" aan de kredietverstrekker eerst moet terug betalen alvorens de overeenkomst te kunnen beëindigen.

De kaart zorgvuldig opbergen, niet meer gebruiken, uw schuld aflossen (in een tempo die voor u acceptabel is) en dan snel uw overeenkomst beëindigen.

Hoe eerder u dit doet, des te sneller bent u er vanaf.

U betaald ook nog eens een exorbitant hoge rentevergoeding over dit krediet en dat is echt zonde van het geld.

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit wettelijk en kan dit zomaar??

Ja. Je zult de openstaande schuld van het bedrag dat je geleend hebt eerst moeten afbetalen.

Dat kun je maar beter zo spoedig mogelijk doen.

freya
door freya - Dec 9, 2015 om 18:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De titel van je vraag luidt:

"Al jaren betaal ik af voor een klantenkaart van de bijenkorf"

Maar als je daar al jaren mee bezig bent (en de Bijenkorf blijkbaar het hele bedrag van de kaart opeist), vrees ik dat je helemaal niets aan het aflossen bent en alleen maar bezig bent met het betalen van rente over "een schuld". En zolang je alleen maar rente aan het betalen bent, wordt die schuld niet kleiner en blijf je betalen tot in lengte van dagen......

Op die manier zijn het wel hele dure spulletjes geworden....

En zoals al door anderen gesteld, je komt er alleen maar vanaf als je de schuld ook echt aflost. Misschien eens met een bank gaan praten en daar een fatsoenlijke lening afsluiten waarmee je die schuld in één keer aflost. Aan een bank betaal je tenminste niet zo'n schofterig hoge rente dan op zo'n kaart van de Bijenkorf. Misschien dat je dan wel nog eens van die schuld af komt.

me
door mein33 - Dec 9, 2015 om 22:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts. betaald momenteel zo'n 14% rente op deze "klantenkaart".

Dus de grootste winst is te behalen door de restschuld snel in te lossen en die "klantenkaart" op te zeggen.

Waar kan je zo snel vandaag de dag nog 14% rendement halen door alleen maar zo'n "nep klantenkaart"  in te lossen ?