br
door brillenkoordje Jan 2, 2016 om 19:57
Geldzaken & recht

Als je een bestelling doet en je haalt hem niet op, ben je dan verplicht om wel

Een bestelling gedaan ivm een 2de bril, zelfde glazen als de 1ste.
later ontdekt dat het wel erg veel geld wordt bij elkaar, 2de 700,- euro. 1ste 1400,- euro.
ik heb niets ondernomen. Krijg nu een 2de herinnering met eis binnen 5 dagen betalen anders incassokosten.
vraag moet ik betalen als ik het niet meer af wil nemen?
opticien woont ver weg.

12749 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2016 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat die opticien ver weg woont, is natuurlijk helemaal niet relevant. Het is dezelfde afstand als toen u ze ging bestellen.

En ja, u bent verplicht te betalen en die tweede bril af te nemen. Dat u het nu te begrotelijk vindt, geeft u geen recht om de bestelling te cancelen.

U hebt besteld, dus u moet betalen.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2016 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk moet u betalen.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2016 om 20:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om de rekening te betalen, hoef je niet een eind te rijden, kan gewoon via internetbankieren. Bril mag je na betaling rustig in de winkel laten liggen.

Zou maar betalen anders kost je 2e bril straks ook 1400,- euro.

me
door mein33 - Jan 3, 2016 om 13:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@brillenkoordje,

U heeft een brilmontuur inclusief, speciaal voor u op strekte gemaakte, glazen besteld.
Nu vraagt u of u die bestelling alsnog moet afnemen.
Waarschijnlijk steld u deze vraag tegen beter weten in, maar het antwoord is kort en duidelijk :  afnemen en betalen.

alfatrion
door alfatrion - Jan 3, 2016 om 22:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja. De incassokosten zouden in dit geval waarscheinlijk onterecht zijn, maar dat is eenvoudig te verhelpen.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2016 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....vraag moet ik betalen als ik het niet meer af wil nemen?......
Ja, uiteraard.
De glazen zijn speciaal voor jou geslepen.

ma
door marleenvanh - Jan 4, 2016 om 12:10
452 Antwoorden / 1 Vragen

Later ontdekt? Hoezo? Dan heb ik maar één ding te zeggen: Gewoon betalen want besteld is besteld!! Zeker nu u  ook nog eens geen enkel contact opgenomen heeft met de leverancier om eventueel een betalingsregeling te treffen. Die man/vrouw staat VOLLEDIG in zijn/haar recht. [edit-redactie]

sw
door swerkman - Jan 4, 2016 om 12:10
29 Antwoorden / 10 Vragen

Natuurlijk moet u betalen .
u hebt de bestelling uit laten voeren .

ta
door tanteTerry - Jan 4, 2016 om 12:31
1 Antwoorden / Vragen

De glazen zijn speciaal voor uw ogen geslepen en dus onverkoopbaar voor uw opticien. U heeft wel een dure opticien uitgekozen moet ik zeggen.

corpe
door corpe - Jan 4, 2016 om 12:32
13 Antwoorden / 0 Vragen

Was nou maar naar ********** gegaan !

di
door diversion - Jan 4, 2016 om 12:48
103 Antwoorden / 7 Vragen

Beetje vreemd dat u er pas later achterkomt dat de rekening voor u te hoog gaat uitvallen. Had u waarschijnlijk ook van tevoren kunnen weten. U hebt de bestelling gedaan, dus u komt er niet onderuit om te betalen. En als u dat nu niet doet komen er ook nog incassokosten bovenop. Volgende keer beter opletten (en een goedkopere opticien kiezen)...

il
door iljaha - Jan 4, 2016 om 13:49
179 Antwoorden / 3 Vragen

Dat je deze vraag durft te stellen begrijp ik niet.

di
door difograaf - Jan 4, 2016 om 14:35
32 Antwoorden / 2 Vragen

Weer zo'n ASO-vraag waarvan er de laatste tijd steeds meer voorbij komen op dit forum.

ma
door manwijf Jan 5, 2016 om 13:22
574 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal eens! Tips en trucs om onder betaling uit te komen horen sowieso niet gegeven te worden. Daar is dit forum ook niet voor bedoeld. Trollen kun je verder beter negeren, dan los te gaan op een onzinnige 'vraag'.

mo
door mof - Jan 4, 2016 om 14:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. U heeft besteld de opticien heeft kosten gemaakt. Zeker bij een bril. Die is persoonlijk en
kan niet zo worden doorverkocht.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 4, 2016 om 14:46
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ga dan in het vervolg naar Specsavers,dat scheelt veel geld,heel veel geld,maar persoonlijke bestellingen zul je toch moeten betalen,het is niet anders.

dr
door dragstar - Jan 4, 2016 om 16:24
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Brillenkoordje,
U bent gewoon verplicht om de bestelling af te nemen, de glazen worden speciaal voor u gemaakt.
Dat u later ontdekte dat het bij elkaar wel erg veel geld ging kosten nl. €2100,= doet niet ter zake, u hebt het besteld en daarmee bent u een overeenkomst aangegaan met de opticien.
Als u goedkoper had willen uitkomen dan had u naar een andere opticien moeten gaan.
U zou zich trouwens moeten afvragen hoe zou u het zelf vinden als iemand bij u iets zou bestellen dat op maat moeten worden gemaakt
en dit niet zou op komen halen?

cantate
door cantate - Jan 4, 2016 om 16:49
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als alleen de afstand een bezwaar is, zou u hem vermoedelijk ook kunnen laten opsturen. Aangezien het dezelfde glazen zijn, hoeft er immers niets te worden aangepast.
Maar de prijs heeft u toch zeker ook bij bestelling gehoord? Dan had u toen meteen die tweede bril moeten cancelen, later gaat dat niet meer.

ro
door roelfien 65 - Jan 4, 2016 om 23:17
29 Antwoorden / 0 Vragen

Dacht het wel,glazen moeten geslepen worden op sterkte,dus daar zit werk en kosten in.
Niet netjes dat je niets van je hebt laten horen als je tijdig had afgezegt,was het misschien met een sisser afgelopen.

sira
door sira - Jan 8, 2016 om 13:04
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Beetje domme vraag. Wat denkt u nou zelf? Advies: zo snel mogelijk betalen om incassokosten te voorkomen!!!! Of u de bril alsnog gaat ophalen is aan u.

Waarschijnlijk had u de hoop dat er iemand op het forum zou zeggen "al is de tweede bril door u besteld en zijn de glazen speciaal voor u geslepen, toch hoeft u in dit geval niet te betalen, want u kwam er per slot van rekening pas later achter dat u de prijs te hoog vond."