kl
door kleinebij Oct 8, 2010 om 14:44
Geldzaken & recht

Annulering vakantie woning

Ik had een optie op een vakantiewoning, de eigenaar mailde mij een overzicht van de bijkomende kosten. Daarnaast kon ik een auto via hem huren, dit wilde ik voor een bepaalde periode.

De eigenaar mailt mij dat ik alleen de auto kan huren inherent aan de huurperiode. Nog voor ik kon reageren, dat ik af zie van de auto en dit zelf zal regelen via een autoverhuurbedrijf, krijg ik een reserveringsbevestiging.

Daarin is de auto opgenomen in de totale prijs (gehele huurperiode + een borgsom van 300 euro). De borgsom moet ik vooraf betalen en kan ik niet via creditcard betalen zoals vaak wel het geval is bij een autoverhuurbedrijf. Daarnaast komt er een borgsom van 400,- (ook vooraf betalen en niet via een creditcard) en ik krijg de borgsom pas 14 dagen na thuiskomst terug?

Ik heb gevraagd waarom dit niet vermeld stond in zijn mail onder "bijkomende kosten" en dat ik de auto niet wil huren voor zijn aangegeven periode en er dus van af zie.

De eigenaar verwees mij naar zijn website en nu blijkt het wel op zijn website te staan (kleine lettertjes) maar ik ging uit van ons mail contact waarin hij alle bijkomende kosten noemt excl. de borgsommen en wijze van betaling etc.

Ik heb de eigenaar gemailt dat ik het niet eens ben met het huurcontract en dat ik deze dan ook niet onderteken en de woning niet wil reserveren. Nu mailt de eigenaar dat we een overeenkomst hebben en dat ik annuleringskosten moet betalen + de volledige huur mits hij de woning niet verhuurd.

Op de huurovereenkomst staat "De huurder gaat, door het doen van de aanbetaling, akkoord met deze huurovereenkomst alsmede met de reserveringsvoorwaarden die bij deze overeenkomst zijn gevoegd"

Nu staat er op de website: Als u wel reserveert maar de reservering vervalt door het uitblijven van uw aanbetaling, zijn de annuleringskosten € 125,-.

Heb ik gelijk om het niet te betalen omdat ik geen overeenkomst heb, ik heb niets ondertekent? Is de tekst bindend op het huurovereenkomst, dat pas de reserveringsvoorwaarden gelden als ik de aanbetaling heb gedaan? Of kan hij zich ook beroepen op de voorwaarden zoals vermeld op de website?

Advies is zeer welkom.

496 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kl
door kleinebij - Oct 8, 2010 om 14:58
11 Antwoorden / 6 Vragen
0

Kan ik mij beroepen op de informatieplicht of was het melden op de website voldoende? Ook al is het achterwege gehouden in het mailcontact?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer