pe
door peterj998 Jan 11, 2015 om 11:40
Geldzaken & recht

AOW en werken in buitenland

Ik heb van 1985 tot 1994 in Nederland gewerkt en daarna tot 2013 in Frankrijk. Vanaf 2013 werk in weer in Nederland. Ik heb in Frankrijk dus bijgedragen aan de "Franse" AOW (dit werd ingehouden van mijn salaris. Daar ik nu niet meer in Frankrijk woon en werk, wilde ik graag weten of dat wat ik daar heb bijgedragen meetelt voor de AOW welke ik later in Nederland krijg of dat ik daar actie voor moet ondernemen (en hoe?). Ik ben nu 52 jaar (voor het geval dat dat een rol speelt)

3028 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2015 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Als ik het goed lees hebt U dus 19 jaar in het buitenland gewerkt........

Je leest niet goed, het gaat om 9 jaar.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2015 om 17:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier de informatie van de SVB over o.a. pensioen uit een ander land.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 11, 2015 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=malhy2 schreef op zondag 11 jan 2015, 12:00]Als ik het goed lees hebt U dus 19 jaar in het buitenland gewerkt. Omdat U niet vrijwillig premie heeft betaald voor de AOW in nederland toen u in het buitenland werkte mist U straks 19 * 2% is 38 % van uw AOW uitkering.

Zie : http://www.moneymagazine.nl/aow_en_pensioen/aow_buitenland

U krijgt wel AOW uit frankrijk na het bereiken van de AOW leeftijd aldaar.
Hoe hoog die is weet ik niet.

Gr Ed

robert11
door robert11 - Jan 12, 2015 om 12:07
310 Antwoorden / 25 Vragen

Peter!.....op tijd uw pensioenvan het buitenland aanvragen bij de svb! Ik wacht al 2 en 1/2 jaar op mijnBelgische pensioen, die de svb officieel vergeten heeft aan te vragen bij de RVP( Rijkdienst voor pension inBrussel! Svb kan u informeeren waar en welke bureau toestandig is!, maar wel op tijd achteraan gaan!

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robert11

De Ts is 52 jaar.!;-)

ma
door malhy2 - Jan 12, 2015 om 13:51
309 Antwoorden / 13 Vragen

Als ik het goed lees hebt U dus 19 jaar in het buitenland gewerkt. Omdat U niet vrijwillig premie heeft betaald voor de AOW in nederland toen u in het buitenland werkte mist U straks 19 * 2% is 38 % van uw AOW uitkering.

Zie : http://www.moneymagazine.nl/aow_en_pensioen/aow_buitenland

U krijgt wel AOW uit frankrijk na het bereiken van de AOW leeftijd aldaar.
Hoe hoog die is weet ik niet.

Gr Ed

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 11 jan 2015, 12:04].......Als ik het goed lees hebt U dus 19 jaar in het buitenland gewerkt........

Je leest niet goed, het gaat om 9 jaar.

Van 1994 tot 2013 in Frankrijk. Is echt 19 jaar.

@peter

Tegen de tijd dat u AOW kunt aanvragen, staan er op dat formulier allerlei vragen over werken en wonen in het buitenland. Als het goed is regelt de SVB dan tzt ook een eventueel staatspensioen van Frankrijk.

Bewaar wel zorgvuldig uw gegevens uit Frankrijk.