pkonings
door pkonings Oct 26, 2012 om 09:58
Geldzaken & recht

Arbeidscontract

Als een werkgever vergeet een arbeidscontract van een half jaar te verlengen, wat gebeurd er dan? Beëindigd mijn arbeidsovereenkomst dan of wordt deze automatisch omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd? Het gaat hier om het eerst halfjaar contract. En hij valt onder de CAO van Motorvoertuigen en tweewielerbedrijf.

940 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2012 om 10:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dat gebeurde terwijl je wel gewoon hebt doorgewerkt?

pkonings
door pkonings - Oct 26, 2012 om 10:20
10 Antwoorden / 21 Vragen

Dit gaat nog gebeuren. Mijn contract loopt op 01-11-2012 af. Wat gebeurd er als ik 02-11-2012 en langer blijf werken?

stacey
door stacey - Oct 26, 2012 om 10:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Een Bepaalde tijd contract eindigt van rechtswege (automatisch) op de einddatum, wordt niet opgezegd of verlengd en werk je gewoon door dan is het daarmee verlengd met eenzelfde termijn als waar het voor stond, in jouw geval een half jaar.
Tenzij er afspraken op papier zijn dat het vast zou worden of dit niet je 1e halfjaarcontract was maar je al je 3e, 4e verlenging zou dan vast betekenen.

Uit je CAO --Artikel 20. 3. De arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt op het overeengekomen tijdstip of wanneer de taak volledig is uitgevoerd, zonder voorafgaande opzegging of toestemming van UWV-Werkbedrijf -- - Klik Hier -

getty
door getty - Oct 26, 2012 om 11:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou een gesprek met uw baas aangaan wat de bedoeling is. Ga er inderdaad zoals stacey zegt dat het contract van rechtswege eindigt. Dit betekent dat de baas niets hoeft te doen en dat u per 1-11 werkloos bent. Waarom dan nu niet even informeren wat de bedoeling is en of u 1 november door kan gaan met uw werk.

sw
door swat1500 - Oct 26, 2012 om 22:47
3794 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op 2 november 2012 nog steeds mag werken bij deze werkgever dan is het contract automatisch verlengd met een half jaar (gelijk aan het eerste contract dus).
Zet je werkgever je op 2 november 2012 direct weer buiten de deur dan heb je dus geen werk meer.