mu
door mutsen Nov 4, 2004 om 18:46
Geldzaken & recht

Arbeidsovereenkomst

 mijn werkgever heeft de tent verhuurd aan een ander met mij erbij mijn contract blijft hetzelde maar mijn vorige baas heeft nu mijn arbeidsovereenkomst beeindigd bij hem ,en doorlaten lopen bij nieuwe eigenaar ,hoe moet het dan als deze eigenaar het niet haalt ga ik dan weer terug naar vorige eigenaar  het pand word nu dus onderverhuurd ,wat zijn mijn rechten nu ???en wat als vorige baas mij niet meer wilt??

volgens mij gaat nieuwe eigenaar het niet lang volhouden sta ik dan op straat

585 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 5, 2004 om 14:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo,

Een werkgever kan niet zomaar een arbeidsovereenkomst beëindigen. Hij zal een ontslagvergunning moeten aanvragen. Tot die verleend is, zal hij gewoon zijn verplichtingen moeten nakomen en je in loondienst moeten houden en betalen.

Als een tijdelijk kontrakt hebt, kan hij deze beëindigen op de datum dat dat kontrakt afloopt (dus niet verlengen) of per de datum van de ontslagvergunning.

Bij een faillissement van het bedrijf, waarvoor je werkt, gelden andere regels. Maar dat is toch hier niet het geval? Als je werkgever zijn bedrijf aan de nieuwe eigenaar verkocht heeft, gelden ook weer andere regels.

Dat hij je met het meubilair "doorverkoopt" vind ik te gek voor woorden.

Ik raad je aan om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij een bureau voor rechtshulp. Deze kunnen je veel beter helpen met deze zaak.

Sterkte, Vladja

vladja
door vladja - Nov 6, 2004 om 10:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoi,

Ik heb nog even rond gevraagd. Als je niets onderneemt en de volgende eigenaar houdt het inderdaad niet lang vol, dan kan dat gevolgen hebben voor een eventuele WW-uitkering.

Dus heel gauw naar de rechtswinkel. Niets tekenen. Protesteer in de vorm van: ik vind dit een rare gang van zaken, ik moet er nog eens over nadenken of ik hiermee instem.

Succes, Vladja.

mu
door mutsen - Nov 6, 2004 om 10:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

Vladja bedankt voor je reactie ,ik heb de vakbond het voorgelegd en hun zeggen  ,er is nu nog niets aan de hand je contract loopt gewoon door met je zelfde rechten ,er wordt pas iets aan gedaan als het mis loopt ik heb alles haar fijn uitgelegd en hun zeggen dat het een normale overgang is van werk,dus van de een naar de ander ,mocht er een w,w uitkering inzitten  met de tijd dan val ik terug op de vakbond want ik heb het gemeld gr, lies

vladja
door vladja - Nov 6, 2004 om 11:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het is niet de vakbond die bepaalt of je recht hebt op een WW-uitkering. Dat doet het UWV en die hebben hele scherpe regels. Als je verwijtbaar werkeloos bent (zoals zij dat noemen) krijg je geen uitkering. En je kan verwijtbaat werkeloos zijn, als je niet alles gedaan hebt om je baan te houden ook in het verleden.

Vraag voor alle zekerheid een second opinion aan bij de rechtswinkel. Twee weten meer dan 1. Zeg dan niets over de vakbond, zodat ze niet beinvloedt worden.

user123
door user123 - Nov 6, 2004 om 20:09
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Werkgever 2 betaalt nu het salaris wat uit hoofde van de arbeidsovereenkomst door werkgever 1 moet worden betaald ?

Als het inderdaad slecht af loopt kunt u mogelijk achterstallig salaris eisen bij werkgever 1 over de periode vanaf het moment dat werkgever 2 is gestart met betalen.