sk
door skla Feb 2, 2024 om 17:56
Geldzaken & recht

Auto rijbewijs terug betalen

Ik heb via mijn werkgever de kans gehad om mijn rijbewijs te halen. De afspraak was dat hij 2500 zou inleggen en ik de rest. We hebben nergens voor getekend. Nu wilt mijn werkgever alleen de btw kosten vergoeden.

ik ben werkzaam in de albert heijn en had mijn rijbewijs niet zozeer nodig voor mijn werk. Ik dacht een goede band te hebben met mijn werkgever.

4399 11 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2024 om 18:04
16860 Antwoorden / 202 Vragen

'Wie eist bewijst' en het lijkt mij dat u de afspraak niet kunt 'hard maken'. Daarbij kan ik mij ook nauwelijks voorstellen dat een werkgever zal meebetalen aan iets wat voor de werkgever niet noodzakelijk is. Sterker nog, het zou dan moeten worden opgegeven als extra beloning resp. als gift.

Dat m.b.t. het wel willen betalen van BTW kosten begrijp ik (ook) niet. Is degene die u noemt als werkgever wel de werkgever? Anders gezegd, zou degene die u bedoelt wel afdoende volmacht hebben om een dergelijke toezegging te doen? Op zich, weli waar, dient een belofte te worden nagekomen maar er is niets getekend en dus bewijs??? Dan geldt naar ik aanneem ook nog ook bij AH een CAO regel dat men weliswaarkosten als deze kan betalen maar u dan gehouden zult worden aan een zekere termijn om ook werkzaam te blijven en zo u voortijdig zou vertrekken er kan worden teruggevorderd. En dat moet dan ook nog schriftelijhk, apart, op paite en ondertekend zijn vastgelegd.

sira
door sira - Feb 2, 2024 om 18:45
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vind het een vreemd verhaal. Wat voor een functie had u bij de AH en wat was voor deze AH de meerwaarde dat u een rijbewijs zou hebben?

sk
door skla Feb 2, 2024 om 18:58
Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben een jonge medewerker in traject om teamleider te worden. Dit is een franchise AH. Ik heb bij mijn werkgever aangegeven dat ik graag mijn rijbewijs wilde halen, hij gaf aan "dat kan je wel via ons (het bedrijf) regelen)"

inmiddels heb ik mijn rijbewijs gehaald bij een vriend van hem en nu hij de factuur heeft ontvangen geeft hij aan alleen het btw bedrag te betalen. Ik heb alleen niks met hem ondertekend dat hij het bedrag van 2500 heeft genoemd.

ik vind het nu net zo een vreemd verhaal...

sira
door sira Feb 2, 2024 om 20:07
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Welke leeftijd heeft je werkgever (franchiser) en hoeveel ervaring heeft hij?

Ik vermoed dat hij gedacht heeft de lessen in de boekhouding te kunnen verantwoorden en dat hij dat bedrag terug zou kunnen krijgen van de belastingdienst, maar nu heeft de boekhouder of accountant hem verteld dat dat uitsluitend voor de btw geldt.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2024 om 18:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ga me bijna afvragen of u wel echt via uw werknemer de rijlessen heeft gekregen. Was het uw leidinggevende of de een of andere grappenmaker daar? En over zo'n bedrag, met nalevingen uwerzijds, beiden geen contract getekend? En eigenlijk ook geen rijbewijs nodig voor uw werk in de AH. Heel vreemd verhaal, eerlijk gezegd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 2, 2024 om 19:10
2067 Antwoorden / Vragen

Er staat vast een geadresseerde op die factuur, bent u dat of is het de Albert Heijn?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 2, 2024 om 19:25
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte SKLA,

Uw werkgever is niet uw vriend.

Ik raad u aan om in het vervolg afspraken op papier te zetten,met een handtekening van beide partijen.

Bent u al lid van een vakbond?
Zo nee,meldt u dan zo snel mogelijk aan bij 1.

ja
door jan24 Feb 5, 2024 om 11:49
109 Antwoorden / 4 Vragen

Aanmelden bij een vakbond, en dan?
Doorgaans moet je, begrijpelijk, minimaal 6 maanden lid zijn, wil je gebruik kunnen maken van de juridische afdeling.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 5, 2024 om 21:59
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jan24,

Het klopt inderdaad wat u zegt.

Sommige kleinere vakbonden gaan wat soepeler om met adviseren.

Re
door Reinier182 - Feb 2, 2024 om 20:49
162 Antwoorden / Vragen

Kan dit mij niet voorstellen dat zoiets gebeurt bij een bedrijf als Albert Heijn. Is een groot bedrijf met een juridische team in dienst en die gaan echt niet met mondelinge afspraken komen. Is een bedrijf die zichzelf altijd indekt en nooit zo zaken doet. Wie of wat voor persoon het geweest is weet ik verder niet maar iets meer informatie en duidelijkheid maakt het wat makkelijker. Mondeling is lastig te verdedigen zonder opname of getuige erbij. Andere werkgever zoeken misschien de beste oplossing?

sw
door swat1500 - Feb 2, 2024 om 23:15
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu precies uw vraag?

Mabelle
door Mabelle - Feb 3, 2024 om 00:35
427 Antwoorden / 1 Vragen

 hij gaf aan "dat kan je wel via ons (het bedrijf) regelen)"

Dat is toch echt geen toezegging om jouw rijlessen te betalen. Waarom zou een werkgever jouw rijlessen betalen als je voor het werk helemaal geen rijbewijs nodig hebt?

Ja
door JannyBoe - Feb 3, 2024 om 07:40
519 Antwoorden / Vragen

Vraag het anders eens aan uw collega @Dagkoers, die werkt ook bij Albert Heijn.... ;)

1paul
door 1paul - Feb 3, 2024 om 08:42
3155 Antwoorden / 0 Vragen

vraag me af wie je werkgever is eigenlijk, dus niet waar je werkt maar via wie!!

wat staat hierover in je arbeidscontract, wat zijn de aanvullende voorwaarden dus.

zo lang je niets tekent sta je niet erg sterk moe tik zeggen....

mo
door mof - Feb 5, 2024 om 12:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, ik heb ook zelf mijn rijbewijs moeten bekostigen. Alser een afspraak is gemaakt dan is die blijkbaar door u en uw werkgever niet op dezelfde manier begrepen. Ik ken weinig werkgevers die het rijbewijs van hun medewerkers betalen als dat 1) niet voor het werk nodig is en 2) de werknemer niet een vooraf bepaald aantal jaren blijft werken voor de werkgever.