as
door astrid de klein Dec 29, 2016 om 14:28
Geldzaken & recht

Automatische afschrijving niet akkoord shoppen doe je zo

Er is een bedrag automatisch afgeschreven van de beste korting, ik heb het terug laten boeken, want ik had niks besteld bij ze. Na een herrinering gereageerd dat ik kopie van factuur wilde of aankoop bewijs, geen reactie. Vandaag factuur van incassobureau, gereageerd dat ik geen reactie heb gekregen van shoppen doe je zo. Hoever kunnen ze gaan? en hebben er meer personen last van?


4682 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2016 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee, geen last van. Verder dus gewoon negeren. Zij verkopen niets. Tik maar eens in op Google.

Laat ook dat bankrekeningnummer blokkeren. 

Ze blijven u wel bestoken, maar dat stelt verder niets voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2016 om 16:34
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

NIET op reageren. Wie eist bewijst! Helaas komt het veel meer voor (volg de persberichten van de afgelopen tijd) dat er incassobureau's zijn die 'alles uit de kast halen om ook onterechte vorderingen binnen te halen.
Let wel op dat indienm het tot een werkelijke dagvaarding zou mkomen en dan van een DEURWAARDER, zorg dan dat u uw verhaal klaar heeft voor de kantonrechter of wel heel duidelijk aangeeft dat u niets besteld heeft. Zou u dan niet reageren dan wordt u bij verstek veroordeeld.
Maar de íncassobureau's laten het meestal niet verder komen dan intimidatie/dreiging. Herhaald, zolang het een incassobureau is, niets doen. Dus ook niet meer reageren!

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2016 om 22:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Hoe komen ze aan uw bankrekeningnummer?

Pe
door Peterenhennie - Jan 1, 2017 om 11:40
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb ook een mail gehad eerst 10€ meer nu een mail van een incasso buro 90,00 € wat te doen ik heb een rechtsbijstand verzekering moet ik die inschakellen 

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de eerste reactie.

Cookies
door Cookies Jan 1, 2017 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@peterhennie: Altijd handig om de gegeven antwoorden even te lezen! Die staan er niet voor niets.

an
door anita broekhuizen - Jan 10, 2017 om 19:29
1 Antwoorden / Vragen
0

Hoi,

Ja daar heb ik ook last van. ik ben al bezig vanaf 29 november. Precies hetzelfde verhaal.
Contact gezocht op 29 nov. 20 dec. 28 dec. 30 dec. 3.jan. via telefoon maar niks schriftelijk.
Ik ben zelfs zover dat ik vandaag 2 x gebeld heb van dat ik bewijs wil hebben dat het daadwerkelijk klaar is. 
Ook ik snap niet hoe ze het van je rekening hebben kunnen afschrijven. Mijn bedrag is nu verdubbeld naar € 90,-
In het laatste telefoon gesprek beloofde ze me dat er na 18.00 een mail zou komen, van bewijs van afhandeling...tot zover nog niets gehad.
Maar vandaag weer een mail van ned.incassobureau dat ik binnen 2 dagen moet betalen. Anders wordt het bedrag weer verdubbeld.
Met incassobureau ook gebeld, deze geven aan zolang hun geen schriftelijk schrijven/bewijs hebben van wie dan ook blijven ze dit sturen.
Ik lees in de reactie hieronder dat ik moet afwachten. Ga dit proberen maar ik kook van binnen.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2017 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@anita

Maar ik mag toch aannemen dat u het bedrag gestorneerd hebt? Zo nee? Per omgaande doen.  Bankrekeningnummer ook laten blokkeren.

En verder nergens meer op reageren. Niet gaan bellen, of mailen. Ook niet naar dat incassobureau.

Verder klaar daarmee. In hun sop gaar laten koken.

nirak888
door nirak888 - Feb 25, 2017 om 18:56
4 Antwoorden / 6 Vragen
0

Een paar dagen geleden is er óók bij mij een bedrag afgeschreven en ook ik heb het teruggeboekt. Constant word ik door de medewerk(st)ers telefonisch lastig gevallen en ik heb nooit enige toezegging gedaan.
Ik zit er over na te denken om aangifte bij de politie te doen en ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Ik heb hen beschuldigd van diefstal. Ik heb hen nergens toestemming voor gegeven.

ne
door neodutchio - Feb 25, 2017 om 19:08
5181 Antwoorden / 12 Vragen
0

Toch gek dat zo veel mensen er last van hebben. Niemand weet van iets, maar toch wordt er geld afgeschreven. Als er nooit contact is geweest, hoe komt dit bedrijf aan jullie bankrekeningnummers? Zijn er nu nog steeds mensen die aan jan en alleman hun rekeningnummer doorgeeft? Wordt het niet eens tijd voor een 'dikke pech wet'. Oftewel, door zelf aan dubieuze bedrijven je rekeningnummer geven is zelf zitten op de blaren. Verantwoordelijk worden voor de eigen dommigheid.

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 20:42
11553 Antwoorden / 15 Vragen

Dat betekent dus , shoppen doe je niet zo ;-))

ar
door aroest8 - May 23, 2017 om 12:03
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

vandaag gebeld dat ik 250,00 moest betalen als ik niet mee werkte.
Heb alle emails bewaard ook diegene waarop ik heb afgemeld.
Toch blijven ze volhouden dat ze zogenaamd niks hebben ontvangen.
Ik heb de telefoon opgehangen, dit is al de zoveelste keer dat die lui bellen en bedreigen.

groetend,   Bert Roest

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

atlas1302
atlas1302 - Jun 8, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Bijklussende A.O.W -er

Aow-ers die 50% krijgen van het minimum loon, zullen graag nog wat willen bijklussen, om een buffertje te willen hebben voor tegenslagen of gewoon eens op vakantie. Dat mag, en ook onbeperkt...alleen bij een max. bedrag gaat de A.O.W-er belasting betalen. Velen gaan daarom onder andere naar het buitenland, omdat er gedacht wordt..hier is het lekkerder dan daar. Maar is dat ook zo!

Wat m ... Lees meer

br
brandewijn - Jun 13, 2024 om 00:53
Computers & telefonie

Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome

als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer