jo
door jokuip Mar 14, 2012 om 20:47
Geldzaken & recht

Automatsche incasso

Oktober 2011 kom ik er achter dat er 2 maandelijks een bedrag van mijn bankrekening van €4,50 wordt afgeschreven door een internetclub van het bedrijf Clubs Social Media. En inderdaad heb ik hier jaren geleden gebruik van gemaakt, tot ongeveer 5 jaar geleden.
Per brief heb ik Clubs Social Media in oktober 2011 hiervan in kennis gesteld en gevraagd om onmiddelijk de incasso stop te zetten.
Vanaf dat moment dacht ik dat de 2 maandelijkse incasso is stop gezet, totdat ik er deze week achter kom dat de incasso gewoon doorgaat.
Onmiddelijk heb ik Clubs Social Media een mail gestuurd, welke mij als antwoord geeft dat ze mij een brief hebben gestuurd(n.a.v. mijn brief van oktober 2011)dat de incasso na eeen half jaar(6 maanden) wordt stopgezet.
Echter,ik heb ik nooit een brief ontvangen van Clubs Social Media.
Graag advies in deze heel vervelende zaak. Alvast dank en met vriendelijke groet,
Johan.
Echter,

529 1 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 14, 2012 om 20:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je niet opzegd dan loopt het gewoon door dus.......
Ongeacht of je er nu nog wel wat mee doet of niet.

--De Overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden en wordt telkens stilzwijgend verlengd met nog eens 12 maanden. Opzegging dient schriftelijk te geschieden, minimaal 1 maand voor het einde van de lopende contractsperiode.--AV

Het betreft jaarabonnementen en die zal half 2011 weer zijn verlengd en valt dus nog niet onder wetgeving `van dam` en is dan pas vanaf half 2012 bij nieuwe verlenging pas maandelijks opzegbaar maar daar heb je dus niets aan........
Dus je zal nu op tijd opgezegd hebben voor de lopende termijn die half 2012 eindigd en de incasso dan dus stopt.