ox
door oxelot Sep 23, 2014 om 21:34
Geldzaken & recht

Bank wacht met afschrijven

Sinds twee maanden zie ik dat de ING de afschrijvingen die in de verzendlijst staan een dag langer vasthoudt. Bijv. ingepland op 23 wordt een dag langer overgeschreven terwijl er geld op de rekening staat. Wat is de oorzaak hiervan?

4428 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2014 om 21:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oxelot,

Heb je dat al eens bij de ING nagevraagd?
Dat lijkt me het handigste.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2014 om 21:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk omdat het kwaliteit uitermate teleurstellende bank is. Maar inderdaad , vraag het hen.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dat nog niet meegemaakt.

Duus wat u voor vandaag ingepland had, is nog niet afgeschreven?

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2014 om 22:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Erg vreemd, wordt bij mij op de juiste datum overgeboekt en afgeschreven. Alleen als u een overschrijving doet na 23.00u zal deze de volgende dag verwerkt worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

De overschrijving is ingepland.

door 1953 - Sep 24, 2014 om 04:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Toen er nog rente werd bijgeschreven was het schering en inslag met de valutadagen.

Waarom er in deze tijd van banken onderling 1:1 situatie elektronisch betalen is, dat er geen valutadagen meer zouden moeten zijn.
ING heeft op de website aan tot hoe laat de opdracht kan worden aangeleverd en de verwerking hiervan.

pi
door pieterwolters - Sep 24, 2014 om 08:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij nog niet opgevallen. Ik plan mijn rekeningen altijd in op de laatste betaaldag, en het wordt altijd precies op tijd overgeboekt.

jeuneke
door jeuneke - Sep 24, 2014 om 11:56
65 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben geen klant van ING, maar als ik een overschrijving doe naar ING, of geld moet krijgen, is het geld standaard 2 dagen nadat ik de opdracht gegeven heb. Zouden ze gewoon het geld even achterhouden vanwege de rente?

ho
door holy53 - Sep 24, 2014 om 12:00
68 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 21:46]Waarschijnlijk omdat het kwaliteit uitermate teleurstellende bank is. Maar inderdaad , vraag het hen.

Wat is in godsnaam "kwaliteit uitermate teleurstellende".
Of bedoel je "zeer teleurstellend antwoord" van jouw?

ho
door holy53 - Sep 24, 2014 om 12:03
68 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 21:46]Waarschijnlijk omdat het kwaliteit uitermate teleurstellende bank is. Maar inderdaad , vraag het hen.

Vreemd, ik heb al mijn ingeplande betalingen nagekeken. Zijn allen op juiste datum overgeschreven.
Tenzij er een weekend bij zit. Dan schuift de boeking op naar maandag. Zaterdag en zondag zijn n.m.l. geen werkdagen.

ho
door holy53 - Sep 24, 2014 om 12:05
68 Antwoorden / 1 Vragen

Bovenstaande reactie sloeg op vraag vraagsteller. Niet op rare antwoord van diumenge

Vreemd, ik heb al mijn ingeplande betalingen nagekeken. Zijn allen op juiste datum overgeschreven.
Tenzij er een weekend bij zit. Dan schuift de boeking op naar maandag. Zaterdag en zondag zijn n.m.l. geen werkdagen.

simon55
door simon55 - Sep 24, 2014 om 12:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook ING doe iedere maand de laatste dag de overboekingen in de middag en kijk ik in de avond en dan is t overgemaakt

anduril
door anduril - Sep 24, 2014 om 12:08
167 Antwoorden / 1 Vragen

Vele kruimels maken een interessant verschil zou je denken, maar als ING een dag wacht met overboeken naar een andere bank om dat geld nog een dag langer binnen te houden en de andere banken doen dat ook, dan is er geen enkel voordeel meer voor ING. Blijft de ergernis bij de klant en dat is schadelijker dan het eventuele profijt voor de bank.

vr1944
door vr1944 - Sep 24, 2014 om 12:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Overschrijven van en naar een andere bank als de jouwe duurt wat langer. De rente is momenteel ca 1 % dat is 1,2 euro op de 1000 euro per jaar op jaarbasis .Verrekend met de ca 2% inflatie zou het vasthouden de banken allen maar geld kosten

=jeuneke schreef op woensdag 24 sep 2014, 11:56: Ik ben geen klant van ING, maar als ik een overschrijving doe naar ING, of geld moet krijgen, is het geld standaard 2 dagen nadat ik de opdracht gegeven heb. Zouden ze gewoon het geld even achterhouden vanwege de rente?

ze
door zeeuw.p - Sep 24, 2014 om 12:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik vandaag een betaalopdracht opgeef (voor 23.00 uur?) wordt er direct uitgevoerd.
Als ik inplan (voor een datum in de toekomst) dan wordt er ivm nachtverwerking een dag later verwerkt.
Vreemd dat ING dat nergens duidelijk op de website vermeld......
Heel relevant bij betaling van belasting (1 dag te laat = betaalverzuim)

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2014 om 12:24
7368 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 23:07]@gerbera

De overschrijving is ingepland. had ik echt wel gelezen, vandaar mijn toelichting bij direct gemaakte overschrijving.

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2014 om 12:29
7368 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=zeeuw.p schreef op woensdag 24 sep 2014, 12:22]Als ik vandaag een betaalopdracht opgeef (voor 23.00 uur?) wordt er direct uitgevoerd.
Als ik inplan (voor een datum in de toekomst) dan wordt er ivm nachtverwerking een dag later verwerkt.
Vreemd dat ING dat nergens duidelijk op de website vermeld......
Heel relevant bij betaling van belasting (1 dag te laat = betaalverzuim)

Bij overschrijvingen staat de mededeling "wanneer is uw overschrijving bij de ontvanger" als u daar op klikt krijgt u volledige uitleg.

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2014 om 12:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=holy53 schreef op woensdag 24 sep 2014, 12:00][quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 21:46]Waarschijnlijk omdat het kwaliteit uitermate teleurstellende bank is. Maar inderdaad , vraag het hen.

Wat is in godsnaam "kwaliteit uitermate teleurstellende".
Of bedoel je "zeer teleurstellend antwoord" van jouw?

Type fout, misschien door de autocorrectie.. Ik bedoelde dat het een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende bank is...

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zeeuw

Maar waarom op het laatste nippertje? Er kan altijd storing of een ander probleem zij.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 24, 2014 om 19:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een vraag die alleen ING kan beantwoorden.
Makkelijker kan ik het niet maken.

carryoncarry
door carryoncarry - Sep 24, 2014 om 22:11
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik had hier hetzelfde probleem! Maar alleen met grote bedragen. De reden is volgens de ING dat eerst de ingeplande afschrijving plaats vind en dan de ingeplande storting (van de spaarrekening). Beide staan op dezelfde datum.
Dus is er saldo tekort!!!!!!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 25, 2014 om 00:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u het 1 dag van te voren opgeeft komt het echt wel op de datum die u invoert goed. Nooit anders mee gemaakt, ben al van af het begin internet aan het internet bankieren. Zelf met girotel.

target
door target - Oct 1, 2014 om 16:31
297 Antwoorden / 3 Vragen

Weet je zeker dat je op de ing site ingelogd bent? Met slotje?

Kijk wel uit dat je niet op een copy site zit te "bankieren". Fishing.