ja
door janriet Feb 18, 2012 om 19:44
Geldzaken & recht

Bankafschrift

Hallo,

ik heb een keuken gekocht nu heb ik een brief ontvangen wanneer hij geplaats word . en ik krijg de keuze
tussen een eenmalige machtiging of internetbankieren en de bank afschrift mee geven aan de monteur.

de eenmalige machtiging valt af.
maar kunnen ze eisen dat ik een bankafschrift mee geeft.

1871 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2012 om 19:47
16840 Antwoorden / 108 Vragen

janriet, even iets duidelijker: verwachten ze het hele bedrag vooruit te betalen?

ja
door janriet - Feb 18, 2012 om 19:49
19 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo,

na het plaatsen.

stacey
door stacey - Feb 18, 2012 om 19:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het nut van meegeven aan monteur ?
Dan is het al geplaatst.......... als ze nu zeiden laten zien aan monteur dat er is betaald Voor hij aan de gang gaat kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Ik zou zeggen laat ze zelf even via internetbankieren nakijken of je wel betaald hebt voor ze de monteur aan het werk zetten.....
Zou ze vragen wat volgens hun de meerwaarde is van dat bankafschrift...........

Je kunt overigens een kopie van het bankafschrift maken, alle niet relevante info ( uitgezonderd je naam/rek,nummer en de betaling) zwart stiften en daar kopie van maken en die meegeven.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2012 om 20:02
16840 Antwoorden / 108 Vragen

nou, dan is het toch geen probleem als het na het plaatsen is? Eerst moet alles keurig werken, keuken dus tip-top; heb je geen zin om een internet bankieren kopie af te geven (wat ik me kan voorstellen) dan schrijf je een overschrijfkaart uit met het ingevulde bedrag (maak kruisjes in de overgebleven ruimte indien nodig) en geef de envelop mee. Maar nogmaals, na jou goedkeuring van het plaatsen en werken van alles.
Vind het best uitzonderlijk dat je geen aanbetaling hebt hoeven te doen.Suc6.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2012 om 20:06
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@stacey, doen wel meer bedrijven. En overschrijfkaart van bedrag invullen wat ze ook zelf op de post kunnen doen is ook niet zo ongewoon. Hoef je niets van je giro of bankafschriften zwart te maken. Zo'n bedrijf zit kennelijk niet "te springen" op centen als anderen.

stacey
door stacey - Feb 18, 2012 om 20:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 feb 2012, 20:06]@stacey, doen wel meer bedrijven. En overschrijfkaart van bedrag invullen wat ze ook zelf op de post kunnen doen is ook niet zo ongewoon. Hoef je niets van je giro of bankafschriften zwart te maken. Zo'n bedrijf zit kennelijk niet "te springen" op centen als anderen.

Een overschrijfkaart is iets heel anders, daar kunnen ze nog iets mee (als je niet rood staat ;-).........

Een bankafschrift als bewijs van betaling Na het plaatsen Meegeven daar kunnen ze niets meer mee behalve naar kijken en dan staat er wellicht geen betaling op en dan ? werk is al gedaan.........ongedaan maken kost ook geld.......Kul dus.

wi
door wieb_ - Feb 18, 2012 om 21:58
5 Antwoorden / 2 Vragen

Normaal is 30 % betalen bij opdracht, 30% bij afleveren, 30% bij montage, 10% als is gebleken dat alles volgens afspraak werkt.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2012 om 22:03
11553 Antwoorden / 51 Vragen

"ik heb een keuken gekocht nu heb ik een brief ontvangen wanneer hij geplaats word . en ik krijg de keuze tussen een eenmalige machtiging of internetbankieren en de bank afschrift mee geven aan de monteur."

Zijn er afspraken gemaakt bij de aankoop van de keuken? Zo ja welke?
Heeft u een bedrag aanbetaald? Hoeveel?
Wanneer wordt de keuken geleverd?
Wordt de keuken ook direct bij levering geplaatst?

jo
door jorisw - Feb 19, 2012 om 09:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 feb 2012, 20:06]@stacey, doen wel meer bedrijven. En overschrijfkaart van bedrag invullen wat ze ook zelf op de post kunnen doen is ook niet zo ongewoon. Hoef je niets van je giro of bankafschriften zwart te maken. Zo'n bedrijf zit kennelijk niet "te springen" op centen als anderen.

Een overschrijfkaart is niet gegarandeerd en daarnaast: wie heeft er nog overschijfkaarten?

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2012 om 10:14
16840 Antwoorden / 108 Vragen

jorisw, ik! Nog niet on line. Maar waarom niet gegarandeerd? Ja, begrijp je betoog dat sommige mensen geen geld op bank hebben, maar ik zou, net als TS, toch geen zichtbaar bankafschrift mee willen geven. Gaat hun toch niet aan hoeveel er op staat. Als TS wel internet bankiert staat het toch zo op hun rekening, hoor ik altijd? Ik had geen probleem met schilder die 7 werkdagen de flat heeft gedaan, acceptgirokaart ingevult, op post gedaan en klaar was kees. (Een witte schilder).