kroonmeester
door kroonmeester Oct 7, 2009 om 01:57
Geldzaken & recht

BankGiro Loterij

De BankGiro Loterij heeft promotionele acties is samenwerking  o.a. Shell Nederland, V&D en zo mogelijk nog andere bedrijven c.q. organisaties.

V&D geeft tijdens het 'prijzencircus' tot 11 oktober a.s. een kanskaart uit die ongewild wordt gekoppeld aan de BankGiro Loterij.

Shell Nederland heeft tot 30 september jl. tijdens de 'gratis literweken' tevens een kanskaart uitgegeven, die mede gekoppeld werd (wordt tot en met 8 oktober a.s.) aan de BanKGiro Loterij.

Bij de acties van V&D en Shell Nederland werd/wordt bij 'activatie' van de actiecode om een 'lot van de BankGiro Loterij' à € 8,00 per lot te activeren. Deze 'activatie' heb ik pertinent geweigerd, anders zou mij tot nu toe via V&D 2 loten kunnen zijn geactiviveerd geweest en via Shell Nederland 7 loten kunnen zijn geactiveerd geweest.

Het invulveld en de deelnemersreglement is overduidelijk - met aanpassingen voor V&D en Shell Nederland - door BankGiro Loterij opgesteld.

Beste Boudewijn Poelmann, voorzitter BankGiro Loterij,  - tevens voorzitter van de Nationale Postcodeloterij - het is niet toegestaan koppelverkoop doch de "uw mes op de keel gezet gevoel" is nadrukkelijk aanwezig, want 'stap 2' is toch overduidelijk 'activatie' van 1 lot à €8,00 per 'actiecode'! In mijn geval zou dat tot nu toe 9 loten à €8,00 hebben opgeleverd. Al zou dat bij V&D 2 V&D cadeaubonnen à €15,00 hebben opgeleverd. Die 2 V&D cadeaubonnen zijn een doekje voor het bloeden. Ook al is het mogelijk op elk moment op te zeggen, men zit er toch minimaal 1 maand aan de BankGiro Loterij vast.

Iedere maand mooie prijzen winnen?

De BankGiro Loterij heeft iedere maand een mooi prijzenpakket waaronder de hoofdprijs van 500.000 euro, een BMW 118i cabriolet of een van de 100.000 andere (geld)prijzen. U kunt de eerste trekking gratis meespelen door uw kennismakingslot te activeren.

Heeft u uw kennismakingslot nog niet geactiveerd?
Met vriendelijke groet,

Boudewijn Poelmann
Voorzitter BankGiro Loterij

Wie heeft zich ook geërgerd aan deze 'promotionele acties' en hoeveel BankGiro Loterij loten heeft u nu - in uw maag geplitst?

1041 2 Rapporteer

mhofman
door mhofman - Oct 21, 2009 om 18:01
530 Antwoorden / 93 Vragen

Hoi kroonmeester.Ja ik erger me ook blauw aan zulke akties.Heb 2 loten en vind dat meer dan genoeg.En om de haverklap post van deze loterij om meer loten tekopen.Wat kost dat wel niet.Besteed het aan een goed doel of maak de prijzen pot groter.Denk eraan om het optezeggen dat gaat gemakkeljik zeg je ,een aangetekende brief zeker???

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 23:32
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik heb het volgende probleem: Er word al 3 maanden lang ongevraagd geld van me rekening afgeschreven door de bankgiroloterij. Nu is het punt dat ik nergens voor aangemeld ben niet telefonisch gebeld en ook niet schriftelijk of mondelijk benaderd bent.Ik heb ze gefaxed en gebeld en ze melden dat ik niet eens geregistreerd staat bij hun op mijn adres.Ze zouden het oplossen maar ze schrijven nogsteeds geld af van mijn rekening. Begin nu wel erg geirriteerd te raken, ik heb niks tegen loterijen maar ze moeten niet zomaar geld van me rekening afhalen zonder toestemming.Heb tevens ook mijn bank gebeld en zij hebben gemeld dat ze de rekeningen van loterijen niet kunnen laten storneren. Wel zullen ze mij direct een rode kaart sturen die ik naar de loterij moet sturen. Ze melde ook dat ze al heel veel van dit soort klachten binnen hebben gekregen.De medewerker van de bank zij ook dat de loterij erg terughoudend waren met het afhandelen van klachten.Wat kan ik nog doen om dit te voorkomen /op te lossen.Groeten,E.Boin

Helaas is het bij de banken nog niet mogelijk om het bedrag te storneren binnen 30 dagen. De bank aansprakelijk stellen voor de geleden schade? De banken moeten het storneren van loterijgelden ook gaan toestaan. Onrechtmatige daad!