mm
door mmommers Jan 18, 2005 om 20:27
Geldzaken & recht

Batterij garantie horloge

2,5 jaar geleden kocht ik bij een juwelier een horloge met levenslange batterij garantie (staat vermeld op de rekening). Ruim een jaar geleden heb ik bij die juwelier een nieuwe batterij laten plaatsen zonder probleem. Nu is de batterij weer leeg en wilde ik weer een nieuwe batterij, maar helaas. De juwelier meldde mij dat de zaak is overgenomen en dat hij (de nieuwe eigenaar) geen gratis batterijen meer verstrekt. Voor mij is het echter niet duidelijk dat dit een andere juwelier is als waar ik mijn horloge heb gekocht. Er staat nog wel steeds dezelfde naam op de gevel!


Mag die juwelier de batterij garantie die op de rekening staat zomaar weigeren te geven?


 

2561 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2005 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mmommers,


Het komt wel vaker voor dat een zaak van eigenaar wisselt terwijl de naam van de zaak (in verband met naamsbekendheid) hetzelfde blijft. De nieuwe eigenaar is niet wettelijk verplicht de garanties die de vorige eigenaar heeft afgegeven te handhaven. Wel erg klantonvriendelijk van hem. Ik zou hem dan ook duidelijk laten merken dat je nooit meer wat koopt in deze zaak en in je omgeving duidelijk wat aan anti-reclame gaat doen. Daar zal hij niet blij mee zijn, maar het is zijn eigen keuze om de garanties niet over te nemen. Wel even checken of de zaak daadwerkelijk is overgenomen door een ander. Als dat namelijk toch niet het geval mocht zijn, dan heb je natuurlijk nog steeds 'levenslange' garantie. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2005 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is dit niet afhankelijk van het merk horloge?


Ook ik heb een levenslange batterij garantie en ik begreep dat dit bij de fabrikant van het horloge vandaan kwam, Mogelijk dat je dit eens kan informeren bij een andere zaak of via internet?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer