hh
door hhummel Oct 29, 2006 om 21:58
Geldzaken & recht

Bdr containerreiniging

Inmiddels heb ik gemerkt dat er hierover al te veel geschreven en gedaan is, maar ik heb toch nog wat vragen.


Helaas, ook wij zijn er ingetuint en zitten er nu tot februari nog aan vast.
Het bekende verhaal: ze komen vaker niet als wel en als je belt dan krijg je "tegoed", wat dat dan ook maar mag betekenen, wel moet je steeds weer opnieuw bellen, anders heb je geen "recht" volgens bdr, dus iedere keer, dag van reiniging of dag erna al bellen om je "rechten" te behouden? Chauffeur is of ziek, of auto was kapot, maakt niet uit wat je zegt, je komt niet verder, je hebt immers je tegoed.


Wat zijn nu onze rechten? Straks gaan we uiteraard abo opzeggen. Houden we die tegoeden? Hoe kunnen we ze aansprakelijk stellen, uiteraard heb je niets zwart op wit natuurlijk en wel dik betaald immers.


Wie vergoed de kosten van het steeds verplicht moeten bellen naar het bedrijf, omdat men weer heeft verzuimd?


Waarom kan dit bedrijf niet gestopt worden? Het is inmiddels toch wel duidelijk dat dit niet door de beugel kan?


En tja, ja, echt waar, ze zijn ook een aantal keren wel geweest om te reinigen.
Omdat we allebei werken en het natuurlijk nooit zo uitkomt dat we de mensen werkelijk te spreken krijgen, hebben we nooit persoonlijk navraag kunnen doen.


Er moeten toch mogelijkheden zijn?


Mvg


Annika

513 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag annika,


Wanneer dit ********bedrijf niet uitvoert wat er in de overeenkomst staat, dan hoef je niet te wachten met opzeggen. Je kunt dan de overeenkomst per direkt eenzijdig ontbinden wegens wanprestatie. Uiteraard moet je de ontbinding wél schriftelijk, aangetekend met bewijs van ontvangst, aan hen meedelen. Doe je het per gewone post dan kun je er zeker van zijn dat dit ********bedrijf jouw brief niet heeft ontvangen.


Met collegiale groet, Read.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer