hh
door hhummel Oct 29, 2006 om 21:58
Geldzaken & recht

Bdr containerreiniging

Inmiddels heb ik gemerkt dat er hierover al te veel geschreven en gedaan is, maar ik heb toch nog wat vragen.

Helaas, ook wij zijn er ingetuint en zitten er nu tot februari nog aan vast.
Het bekende verhaal: ze komen vaker niet als wel en als je belt dan krijg je "tegoed", wat dat dan ook maar mag betekenen, wel moet je steeds weer opnieuw bellen, anders heb je geen "recht" volgens bdr, dus iedere keer, dag van reiniging of dag erna al bellen om je "rechten" te behouden? Chauffeur is of ziek, of auto was kapot, maakt niet uit wat je zegt, je komt niet verder, je hebt immers je tegoed.

Wat zijn nu onze rechten? Straks gaan we uiteraard abo opzeggen. Houden we die tegoeden? Hoe kunnen we ze aansprakelijk stellen, uiteraard heb je niets zwart op wit natuurlijk en wel dik betaald immers.

Wie vergoed de kosten van het steeds verplicht moeten bellen naar het bedrijf, omdat men weer heeft verzuimd?

Waarom kan dit bedrijf niet gestopt worden? Het is inmiddels toch wel duidelijk dat dit niet door de beugel kan?

En tja, ja, echt waar, ze zijn ook een aantal keren wel geweest om te reinigen.
Omdat we allebei werken en het natuurlijk nooit zo uitkomt dat we de mensen werkelijk te spreken krijgen, hebben we nooit persoonlijk navraag kunnen doen.

Er moeten toch mogelijkheden zijn?

Mvg

Annika

513 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag annika,

Wanneer dit ********bedrijf niet uitvoert wat er in de overeenkomst staat, dan hoef je niet te wachten met opzeggen. Je kunt dan de overeenkomst per direkt eenzijdig ontbinden wegens wanprestatie. Uiteraard moet je de ontbinding wél schriftelijk, aangetekend met bewijs van ontvangst, aan hen meedelen. Doe je het per gewone post dan kun je er zeker van zijn dat dit ********bedrijf jouw brief niet heeft ontvangen.

Met collegiale groet, Read.