ri
door riakeurentjes Feb 6, 2014 om 11:08
Geldzaken & recht

Beëindigen abonnement

Als er iemand aan de deur komt en je tekent een contract en je kunt dan binnen 7 dagen reageren als je er van af wilt .
Maar als je te laat bent, kun je dan alsnog het contract beëindigen.

791 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 11:13
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat u de vraag nog een keer stelt omdat hij de vorige keer bij de verkeerde categorie stond.

Nogmaals.
Staat er op het contract binnen 7 dagen of binnen 8 dagen? Kunt u zeggen over welk abonnement het gaat?

jantje7
door jantje7 - Feb 6, 2014 om 11:14
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt het contract altijd opzeggen. Hier zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden, bv. bij een jaarcontract zult u dit moeten afkopen, dus kunt u het net zo goed na 11 maanden opzeggen.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 11:15
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jantje7 schreef op donderdag 6 feb 2014, 11:14]U kunt het contract altijd opzeggen. Hier zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden, bv. bij een jaarcontract zult u dit moeten afkopen, dus kunt u het net zo goed na 11 maanden opzeggen.
Dat bedoelt ze natuurlijk niet.

jantje7
door jantje7 - Feb 6, 2014 om 11:18
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@ zoekster

Ik weet de bedoeling van de vraag van TS niet, heb geen glazen bol.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 11:23
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jantje7 schreef op donderdag 6 feb 2014, 11:18]@ zoekster

Ik weet de bedoeling van de vraag van TS niet, heb geen glazen bol.
Schijnbaar heb je wel een glazen bol, want je zegt dat er natuurlijk kosten aan verbonden zijn als ze wil opzeggen.

Ik kijk in de mijne en zie dat ze er zonder kosten vanaf wil.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2014 om 13:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Klik hier voor Meerdere antwoorden.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 14:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 11:13] Kunt u zeggen over welk abonnement het gaat?

Dat schreef ze al: .......Er staat binnen 7 dagen Het gaat over Scarlet ( internet,tv,en telefonie)
Hij kwam aan de deur om een abonnement af te sluiten voor Glasvezel ze gingen nog rond om te kijken of er genoeg mensen zijn die Glasvezel wilde .Ook zei hij als Glasvezel niet door zou gaan dan ging het abonnement ook niet door.Dus dan kon het wel geannuleerd worden.
Glasvezel ging 5 november wel door, is het dan niet zo dat eigenlijk dan pas die 7 dagen in moet gaan tussen 5 november en 12 november.......

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even nagekeken:

In Consuwijzer wordt gesproken over kosteloos annuleren binnen 8 kalenderdagen na ontvangst van de aanvraagbevestiging.

In de overeenkomst van Scarlet / Glashart Media wordt gesproken over kosteloos annuleren binnen 7 werkdagen.

Kortom: het abonnement (aansluiting heeft inmiddels plaatsgevonden!) kan niet meer kosteloos beëindigd worden.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 14:30
10966 Antwoorden / 34 Vragen

@carola83. Waarom zeg je dat schreef ze al? Op het moment van mijn vraag was er nog niets geschreven. Hier al helemaal niets, maar 4 minuten later op het andere topic.
zie link valerius-2

En als er op dat papier 7 dagen staat, dan is het contract nietig. Ongeacht of er op internet misschien 7 werkdagen staat. En wie zegt dat het al is aangesloten, het kan wel zijn dat ze 5 november te horen kreeg dat de aanleg van glasvezel door gaat, niet dat de boel al is aangesloten.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 14:30]@carola83. Waarom zeg je dat schreef ze al? Op het moment van mijn vraag was er nog niets geschreven. Hier al helemaal niets, maar 4 minuten later op het andere topic.
zie link valerius-2

En als er op dat papier 7 dagen staat, dan is het contract nietig. Ongeacht of er op internet misschien 7 werkdagen staat. En wie zegt dat het al is aangesloten, het kan wel zijn dat ze 5 november te horen kreeg dat de aanleg van glasvezel door gaat, niet dat de boel al is aangesloten.

Dat jouw reactie hier eerder was dan antwoord andere vraag, heb ik vanzelfsprekend niet gezien.

In de voorwaarden staat 7 werkdagen, dat schreef ik al.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 14:41
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 6 feb 2014, 14:36]

In de voorwaarden staat 7 werkdagen, dat schreef ik al.
Heb jij dat contract gezien van Ria? Het is nl uiterst merkwaardig dat men voor een colportagecontract de bedenktijd van koop op afstand hanteert.
Het gaat er nl om wat er in het papieren contract staat, niet wat op internet staat.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 14:30]En wie zegt dat het al is aangesloten, het kan wel zijn dat ze 5 november te horen kreeg dat de aanleg van glasvezel door gaat, niet dat de boel al is aangesloten.

Dat kan inderdaad ook, maar doet er verder helemaal niet toe, want ook bij colportage geldt dat annuleren binnen 7 werkdagen (of 8 kalenderdagen, whatever) na aanvraag moet gebeuren.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 14:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: dacht toch echt dat we hier zaten om vragenstellers te helpen, niet om je eigen gelijk proberen te halen. Wat mij betreft dus einde reacties.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 14:57
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik probeer niet mijn eigen gelijk te halen. Als jij gelijk hebt is het prima. Maar als dat contract niet klopt en Ria kan er kosteloos vanaf, dan ga ik haar daar zeker bij helpen.

Een colportagecontract moet helemaal aan de wettelijke eisen voldoen.

- U moet het contract meteen op papier krijgen.
- Het contract moet door u en door de colporteur zijn ondertekend.
- Het contract moet in tweevoud zijn. Eén exemplaar van het contract is voor de colporteur en het andere exemplaar krijgt u na ondertekening. Allebei de overeenkomsten moeten hetzelfde zijn.
- De bedenktijd van acht dagen moet op het contract staan.
- De naam en het adres van de colporteur of het bedrijf waarvoor hij werkt moet op het contract staan.

bron

Ik ben gewoon iemand die niet zomaar de handdoek in de ring gooit, dat is niet mijn stijl. Het heeft verder niets persoonlijks of met mijn ego te maken.

Als het contract aan alle voorwaarden voldoet, dan houdt het voor Ria simpelweg op.