door 441964 Jan 4, 2009 om 09:01
Geldzaken & recht

Bekeuring

Ik ben vorige maand wezen vissen, normaal op zee geen visvergunning nodig, toen op de waterweg bij Rozenburg - Pondje kan zonder vergunning.

Toen kwamen er twee agenten langs, die bekeurde mij, ik had namelijk 100 mtr naar links moeten zitten dan was er niets aan de hand, nu zat ik 100mtr voorbij de groene boei. (Tevens had ik in Oktober voor de zekerheid een vergunning willen halen via de Rotterdam Pas, maar deze vergunningen zijn niet meer verkrijgbaar voor 2008).

Ok, een bekeuring van Euro 60,00, zonde geld.  Nu krijg ik gisteren een enveloppe van de politie Rotterdam, met naam van de agent met het verzoek om de eerste bon weg te gooien en de nieuwe te gebruiken, deze is nu Euro 90,00 andere code gebruikt???

Kan dit zomaar!!! Kunnen jullie mij hierin adviseren.

Alvast bedankt.

Mvg A.van den Bussche

1047 8 Rapporteer

he
door herzon - Jan 4, 2009 om 09:14
28 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar www.flitsservice.nl, daar zit veel expertice. Helpen je zo verder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2009 om 13:27
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Oh oh, dat kan niet. Ik zou dit rustig laten voorkomen en dus eerst bezwaar maken. Overigens lijkt het mij geen bekeuring waarvoor de inning via het CJIB loop maar is dit een administratieve boete, opgelegd op basis van een gemeentelijke verordening van de Gemeente Rotterdam. Daarvoor moet ook de bezwaarprocedure bekend zijn resp. aan u worden aangegeven. Normaliter is het zo dat een fout niet behoeft te leiden tot het niet moeten betalen, maar dit is toch wel erg "kras", stellen dat het fout is met een hogere "bon".

De flisservice kan hier m.i. niets mee omdat het alsdan geen "Mulder verhaal"is maar een administratieve zaak. (bestuursrecht)

he
door herzon - Jan 4, 2009 om 19:15
28 Antwoorden / 0 Vragen

Bij flitsservice zijn ze ook thuis in bestuursrecht. Kijk maar eens onder het kopje juridisch!!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 4, 2009 om 19:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Als u uw vraag stelt op het forum van infopolitie, dan wordt het door de sufferds vd politie (in hun vrije tijd) zelf beantwoord.

infopoitie

aquarius
door aquarius - Jan 4, 2009 om 20:23
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag A.v.d.B.

Tjongejonge, 100 meter te ver? Wat een dienstkloppers, die agenten. Het is mij ook overkomen dat een lagere bekeruing door een hogere werd vervangen. Een bevriend jurist adviseerde me om het hogere bedrag te betalen en schriftelijk bezwaar in te dienen. Ik kreeg het hele bedrag teruggestort. Hoop dat het u ook lukt.

Sukses.

door 441964 - Jan 4, 2009 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reakties, ik ga zeker bezwaar aantekenen op grond van een administratieve fout.

Ik weet niet of je sterk staat in deze maar gezien de reaktie's moet ik wel een punt hebben, pff en dan nog het verzoek via een blocknote blaadje, niet eens op briefpapier van de politie rotterdam om de oude bon weg te gooien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 09:41
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Een verzoek op een blocnoteblaadje, kan er dan geen sprake zijn van een grap? Misschien toch wel een idee om op een politiebureau even navraag te doen. Vraag wel naar een leidinggevende.

hutch
door hutch - Jan 5, 2009 om 19:52
4521 Antwoorden / 29 Vragen

@ Deinert,

"Als u uw vraag stelt op het forum van infopolitie, dan wordt het door de sufferds vd politie (in hun vrije tijd) zelf beantwoord

."

Het is ook nooit goed.... proberen de agenten iedereen te helpen door de vragen te beantwoorden (en nog wel in hun vrije tijd), worden ze hier weer afgekraakt.

Maar wel om de politie roepen als er is ingebroken....... o.i.d.

tja......

Gr. Hutch