ut
door utrecht21 Mar 28, 2018 om 13:55
Geldzaken & recht

Belastingbetalers

Ik ben particulier
heb gisteren mijn aangifte 2017 op papier ingevuld en op de post gedaan
ben er nu achter gekomen dagt ik de aangifte verkeerd heb ingevuld
hoe kan ik dat herstellen?
wat zijn de gevolgen
Kan ik ook alsnog aangifte doen op internet?
moet ik de belasting een briefje sturen,,,sorry fout ingevuld
alle tips welkom
help
alvast dank
mvg peet

6093 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon even per internet weer aangifte doen, dan is het in orde. Hebt u wel digid voor nodig.houd wel in de gaten welke de belastingdienst gebruikt voor het opleggen van de aanslag.

Was trouwens toch verstandiger dat digitaal te doen. Briefje is overbodig.

Th
door TheView Mar 30, 2018 om 13:03
2 Antwoorden / Vragen

Zou ik zeker nog een tijdje wachten met het digitaal invullen.

Het ingezonden papieren biljet moet eerst ingescand worden door de Belastiungdienst.
Ga je nu direct digitaal insturen, dan overschrijft de ingescande aangifte de digitale aangifte.

Ge
door Genee - Mar 28, 2018 om 15:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

wanneer het een ‘kleine’ fout in uw voordeel is gewoon zo laten, de kans dat u gecontroleerd wordt is niet zo groot.

edrick3
door edrick3 Mar 28, 2018 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Foei! ;-)

Cookies
door Cookies Mar 28, 2018 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb zo maar het vermoeden dat het in zijn nadeel is.;-))

jo
door jorisw Mar 28, 2018 om 16:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Beste belastingdienst, als jullie door foutjes in aangiftes te weinig binnenkrijgen kunnen jullie de rest bij Toonder halen....

Ge
door Genee Mar 28, 2018 om 17:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het foutje in het aangiftebiljet in je nadeel is, bijv. ongunstige verdeling met partner, corrigeert de belastingdienst dat ook niet. En de verdeling zo maken dat je partner €45 belasting moet betalen maar daarvoor geen aanslag krijgt, is legaal maar in principe benadeel je de belasting daarmee wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2018 om 15:42
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Gewoon opnieuw aangifte doen lijkt mij onverstandig aangezien er sprake is van een wijziging. Beter is dan schriftelijk de wijziging door te geven met verwijzing naar de gedane aangifte.
Mijn advies is: belastingtelefoon bellen om advies.

Bij aangifte doen via 'mijn belastingdienst' kunt u ten alle tijde wijzigen na eerste indienen.

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2018 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel ze even en vraag het.

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2018 om 16:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb een foutje gemaakt in mijn aangifte, maar ik heb hem al verstuurd - wat nu?

Dat kunt u zelf in orde maken.

Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u een fout verbeteren of gegevens aanvullen.

U wijzigt uw aangifte áltijd in Mijn Belastingdienst - ook als u aangifte hebt gedaan met de app

Want u kunt de gegevens in de app niet wijzigen.

Aanpassen gaat eenvoudig

  1. Inloggen
  2. Aanpassen
  3. Verzenden

Stel u hebt uw aangifte voor een bepaald belastingjaar ingediend en er is nog geen reactie van de Belastingdienst. Geen voorlopige aanslag, niets. In dat geval dient u gewoon een nieuwe aangifte in. Dat is bij de digitale vooraf ingevulde belastingaangifte IB het eenvoudigst, maar dit kan ook gewoon op papier. Een papieren formulier moet u apart aanvragen, voor de digitale belastingaangifte het u DigiD nodig.

Th
door TheView Mar 30, 2018 om 13:03
2 Antwoorden / Vragen

Zou ik zeker nog een tijdje wachten met het digitaal invullen.

Het ingezonden papieren biljet moet eerst ingescand worden door de Belastiungdienst.
Ga je nu direct digitaal insturen, dan overschrijft de ingescande aangifte de digitale aangifte.

Th
door TheView - Mar 30, 2018 om 13:01
2 Antwoorden / Vragen
jo
door joskaa - Mar 30, 2018 om 13:43
80 Antwoorden / 44 Vragen

Heel simpel. Log weer in bij de belastingdienst en vul de aangifte opnieuw in. Zolang je nog geen definitieve aanslag hebt ontvangen (ik bedoel daarmee dus niet de bevestiging die je direct krijgt als je de aangifte hebt verstuurd) kun je probleemloos (steeds weer) opnieuw invullen. Definitieve aanslag komt op zijn vroegst na enkele weken tot enkele maanden. Succes bij de tweede poging.

Gr
door Grunn1 Mar 30, 2018 om 19:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts heeft een papieren aangifte ingevuld en opgestuurd. Dus weer inloggen is niet van toepassing.

gerard van tol
door gerard van tol - Mar 30, 2018 om 17:50
26 Antwoorden / Vragen

Is mij ook eens overkomen. Ik heb de aangifte gewoon opnieuw ingevuld en verstuurd, was bij de belasting geen probleem. Maar pas op als je kinderen hebt die studievergoeding krijgen, ondanks dat ik deze gasten tientallen malen heb ingelicht over de fout ze de verkeerde gegeven bleven gebruiken.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 30, 2018 om 19:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Waarschuwing;

Als je op papier iets inleverde en ook nu nogmaals digitaal doet weet je niet welke ze eerste verwerken en welke ze laten vallen....
Ook krijg je dan volgende keer een digitale en geen papier meer.

Wel is online invullen mogelijk en  later als papier verwerkt is de nu ingevulde  opslaan en dan pas verzenden....
Vraag eerst de belastingtelefoon  hoe je dit oplost.

Bij digitaal doen ze de laatste dus  mag je meerdere insturen... maar op papier weet je niet welke eerder afgehandeld word.
Daarom bellen en vragen want je loopt de kans dat de digitale eerder verwerkt word en die papieren later komt...