fr
door fred_a Nov 4, 2012 om 21:20
Geldzaken & recht

Belastingteruggave en erfbelasting

Bij de aangifte erfbelasting mag/moet je ook nog te betalen en terug te krijgen inkomstenbelasting opgeven. Van nog te betalen belasting mag je zelfs een te verwachten bedrag vermelden, ook al heb je nog geen aanslag of zelfs geen aangifte gedaan. Geldt dit ook voor een belastingteruggave, of moet je dan wachten tot de aanslag binnenkomt?

1173 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2012 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe geldt dit ook voor een te verwachten belastingteruggave . Als u de aangifte doet, weet u hoeveel er nog betaald moet worden, of hoeveel er nog terug moet komen.

rb
door rb - Nov 5, 2012 om 13:57
65 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de aanslag inkomstenbelasting nog niet bekend is kan je deze schuld schatten en aangeven bij de schulden in de aangifte erfbelasting . Indien later na de aanslag erfbelasting blijkt dat de aanslag IB te laag was geschat kan Jemen bezwaar tegen de aanslag erfbelasting indienen. De aanslag wordt dan herrekend rekening houdende met de juiste aanslag IB