BoneyMania
door BoneyMania Jan 12, 2018 om 06:47
Geldzaken & recht

Belatinggekkenhuis

Eind vorig jaar is door de belasting loonbeslag gelegd, maar het UVW heeft teveel afgegeven aan de belastingdienst. dus zou je denken; simpel. Nee want de belastingdienst heeft het geheel verrekend met mijn nog openstaande schuld. Ik had dus 3 weken!!! niet te eten. Mag dit wel?

4809 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 12, 2018 om 07:18
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u is overkomen vind ik verschrikkelijk, u zou alsnog een klacht kunnen indienen bij het UWV, zie link:
https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/ik-heb-een-klacht.aspx

getty
door getty Jan 12, 2018 om 09:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

UWV voert opdracht belastingdienst uit, ts moet bij de beslaglegger zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2018 om 13:20
7247 Antwoorden / 3 Vragen

UWV verwijst dan wel door naar de beslaglegger.

getty
door getty Jan 12, 2018 om 13:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar dan kan je het toch maar beter gelijk goed doen en de belastingdienst contacten...

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2018 om 13:43
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wist pas dat ik abuis was toen u mij erop attendeerde.

lottesanne
door lottesanne Jan 16, 2018 om 13:37
439 Antwoorden / 47 Vragen

Ook de Belastingdienst heeft zich te houden aan de beslagvrije voet. Alleen wanneer de beslagene niet meewerkt of geen informatie verschaft, mag de Belastingdienst de beslagvrije voet verlagen. Dat is hier ook vast gebeurd.

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2018 om 07:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Drie weken niet te eten? Hoe heeft u dat dan gedaan zonder eten?

Buitengewoon flauwe, negatieve reactie (redactie)

Cookies
door Cookies Jan 12, 2018 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@redactie: en dat vind ik nou precies van jullie reactie: flauw en NEGATIEF. Nog nooit een complimentje hier van jullie zien staan, nog nooit een bedankje. Maar als de redactie graag de vragen zelf wil gaan beantwoorden, omdat jullie het beter weten, ga vooral je gang!

tijger1
door tijger1 Jan 12, 2018 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1 en @carola.83

Plus10 van mij.

Ik dacht dat de redactie dat niet meer zou doen? Zo dwaas reageren in een topic?

wa
door walsum107 Jan 12, 2018 om 16:21
54 Antwoorden / 0 Vragen

Precies, Carola83. Ik had b.v. ook als reactie kunnen insturen, nog een flauwere. Prima manier om af te vallen. 3 weken geen eten is grotere onzin. En er bestaan regels waar de invorderende diensten zich aan moeten houden. Zodat niemand honger hoeft te lijden. Bij racisme dan wel overduidelijke schimpende meningen heeft de redactie m.i. het recht, deze te verwijderen en moet dit ook doen. Dat voegt immers niets toe en werkt nare gedachten in de hand.

aurora1
door aurora1 Jan 12, 2018 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@carola.83 en @tijger1: dank

sjjoppy
door sjjoppy Jan 13, 2018 om 09:25
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Heb via rapporteer om opheldering gevraagd want ik heb het idee dat deze opmerking niet van de redactie zelf afkomstig is omdat het logo ervan ontbreekt. (Het zit me niet lekker). Misschien komt er van die kant nog een antwoord.

tijger1
door tijger1 Jan 13, 2018 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie. Inderdaad,  het logo ontbreekt. Maar als iemand een reactie plaatst, kan hij of zij mijns inziens niet voorkomen dat de naam er bij staat.

Cookies
door Cookies Jan 13, 2018 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het logo ontbreekt omdat de redactie IN de reactie van @aurora heeft gereageerd, alsof Aurora zelf dat zinnetje heeft toegevoegd. En daar ga ik niet van uit.

tijger1
door tijger1 Jan 13, 2018 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie. Een hele tijd geleden ging de redactie ook ineens reageren in reacties van leden, met name ook in die van mij. Later erkenden zij dat dat niet de juiste manier was. Dus dit heeft echt de redactie gedaan.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 14, 2018 om 09:05
7247 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1, dank voor de toelichting, had dit nog niet eerder gezien. Was van plan de redactie morgen nogmaals te vragen hoe het zit maar weet het nu en vind deze ingevoegde reactie respectloos.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2018 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie. Plus 10.

pino123
door pino123 Jan 16, 2018 om 13:42
2770 Antwoorden / 14 Vragen

Persoonlijk vind ik het een echte reactie van de redactie, het antwoord daarentegen voegt ook zeer weinig toe aan het gehele verhaal.

lo
door lovewinnie - Jan 12, 2018 om 07:43
1213 Antwoorden / 1 Vragen

Als er loonbeslag wordt belegt heeft u eerdere berichten genegeerd of gemist. U kunt vaak prima een betalingsregeling treffen. Tenminste hier lukte dat prima . Doet u dat niet wordt er inderdaad loonbeslag gelegd. Als het goed is heeft u een brief gehad waarinstaat wat u belastbare voet is. Geld voor rekeningen te betalen ( na aftrek oa huur en zorg toeslag) en de nodige boodschappen. Voor 1 persoon zou dit uitkomen op 40/50 euro per week.
De rest waarde ingehouden.
Succes de komende tijd

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2018 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Het UWV heeft teveel afgegeven”, dat kan best, overal worden fouten gemaakt. Maar de allergrootste fout ligt bij uzelf door niet tijdig een betalingsregeling te treffen.

me
door mein33 - Jan 12, 2018 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De belastingdienst zal elke cent die er op de e.o.a. manier van een belastingplichtige met een belastingschuld binnenkomt, gelijk en zonder pardon, op het achterstallige bedrag in mindering brengen. En ja, dat mag !!

U zult dus, ook nu nog steeds, een achterstand hebben op uw verplichtingen aan de belastingdienst.
Het loonbeslag zal hierdoor ook nog niet zomaar worden opgeheven, houdt daar rekening mee.

Hoe heeft u eigenlijk die drie weken, zelfs zonder water en brood, overleefd ?  Overdrijven is ook een kunst op zich !    ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 12, 2018 om 11:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En wie had dan een openstaande schuld?
Simpel zou je zeggen.

corv
door corv - Jan 12, 2018 om 13:32
41 Antwoorden / 1 Vragen

heel vervelend maar het antwoord is: JA het mag.

getty
door getty Jan 12, 2018 om 13:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, dit mag niet maar zo.  Er zijn regels tav beslaglegging, waarvan bekend is dat de belastingdienst het niet zo nauw mee neemt.

Dus, ts, belastingdienst contacten en een formulier beslagvrije voet indienen, (te vinden op de website van de belastingdienst)

hutch
door hutch - Jan 12, 2018 om 14:45
4517 Antwoorden / 29 Vragen

De belastingdienst mag openstaande vorderingen verrekenen met dat wat uitbetaald moet worden.
Dat '3 weken!!! niet te eten' is uiteraard lichtelijk overdreven.

(O.T.: ook ik vind het een vreemde opmerking van de redactie m.b.t. de reactie van @Aurora1. Waarschijnlijk een stagiair(e)?)

sjjoppy
door sjjoppy Jan 12, 2018 om 15:15
7247 Antwoorden / 3 Vragen

De opmerking van de redactie was gericht aan @aurora, de logo’s zijn bijna gelijk .;-). Denk ook dat het een stagiaire betreft.

hutch
door hutch Jan 12, 2018 om 15:28
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dank je @Sjoppie. Is veranderd....

ro
door ron503 - Jan 12, 2018 om 14:53
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen waren er meerdere schulden die de belastingdienst in het loonbeslag heeft meegenomen en die zijn nu verrekend. Wat dat betreft bent u nu van de schulden af en kunt u weer normaal over uw uitkering beschikken.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 12, 2018 om 16:02
509 Antwoorden / Vragen

Als het om schulden gaat is de belasting het fanatiekst om te cashen. Maar je krijgt wel altijd de mogelijkheid om bezwaar te maken te de hoogte .Terug vorderen is geen optie ,als nog bezwaar maken wel.

getty
door getty Jan 12, 2018 om 16:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bezwaar waartegen? Het enige juiste wat TS kan doen, is een formulier beslagvrije voet invullen en hopen dat ze het met terugwerkende kracht corrigeren (wat ze normaal niet doen)

Bezwaar tegen de oorspronkelijke terugvordering had al veel eerder gemoeten en is nu te laat.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 12, 2018 om 17:37
509 Antwoorden / Vragen

Ik  stel hier geen vraag en wil ook geen discussie dus je kunt beter antwoord geven aan TS

getty
door getty Jan 13, 2018 om 09:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U geeft een onjuist antwoord, daar reageer ik op

Grunnen.
door Grunnen. Jan 13, 2018 om 20:28
509 Antwoorden / Vragen

Het is niet aan jou om hier te bepalen of een antwoord goed of fout  is.Het is de bedoeling dat je antwoord geeft  op de vraag van TS. Het antwoord is overigens correct ,je kan ten allen tijde bezwaar of een klacht indienen tegen een beslissing van de overheid.

getty
door getty Jan 14, 2018 om 15:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een bezwaar kan alleen tegen een officiële beschikking....

panter22
door panter22 Jan 16, 2018 om 14:50
6599 Antwoorden / Vragen

@V1126, we zijn hier om te proberen een zo goed mogelijk antwoord te geven. Als iemand er meer van afweet is het deste beter. Daar kun je wat van leren. Ik heb hier ook al een hoop geleerd van de anderen.
De hoogte van de belastingschuld staat vast, anders gaat de belastingdienst niet invorderen.
De bezwaartermijn is dan al lang verstreken.
Je kunt niet te allen tijde bezwaar maken tegen een beslissing van de overheid.
Alleen als het een besluit betreft voor een of meerdere belanghebbenden, dan kunnen diegenen bezwaar maken binnen een bepaalde termijn.
Je hebt het recht om te klagen bij de overheid als iets je niet aanstaat. Daar hoeft de overheid niets mee te doen. Dat is iets anders dan bezwaar maken.
Als de maandelijkse invordering te hoog is voor het inkomen, dan kun je proberen het maandelijkse bedrag omlaag te krijgen.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 16, 2018 om 20:18
509 Antwoorden / Vragen

@Panter22 Bedankt voor je ongevraagde bijdrage en commentaar op mijn antwoord aan TS. Zoals ik al eerder meldde is het de bedoeling om antwoord te geven op de vraag van TS en niet om forumleden de les te lezen. Als je hier zonodig de schoolmeester wil uithangen is jouw zaak ,maar ik ben niet geinteresseerd in jouw van Google of belastinddienst gekopieerde verhaal. Geef TS antwoord op de vraag zou ik zeggen.

ma
door manwijf - Jan 13, 2018 om 10:39
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eerlijk gezegd niet veel op met financiele onbenullen, die in de meeste gevallen door eigen schuld in de financiele problemen komen. Regelen om hen te helpen gaan altijd over de rug van iemand, die niet de Wehkamp leegkoopt, wel zn school heeft afgemaakt, wel werkt of rond moet komen van heel weinig.

Ze duperen daarnaast ook nog eens talloze ondernemers en/of huurbazen etc. Ze weten verder altijd heel goed waar ze zgn. recht op hebben, maar hun plichten vergeten ze voor het gemak maar even. Die hele schuldsanering kan wat mij betreft op de schop. Ga maar eens een paar dagen onder een brug liggen, dan weet je weer waar je het voor doet.

Pi
door PimJoris Jan 14, 2018 om 13:23
78 Antwoorden / Vragen

En ik heb eerlijk gezehd weinig op met respondenten die géén antwoord geven op een op zich normale vraag, maar wél zonder kennis van feiten/omstandigheden de vragensteller een etiket opplakken en wegzetten als onbenul. Over onbenullig gesproken...

ma
door manwijf Jan 14, 2018 om 14:56
574 Antwoorden / 1 Vragen

Wie de schoen past, trekke hem aan.

Pi
door PimJoris - Jan 14, 2018 om 13:28
78 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag. Ook als het UWV fout zat, zal de belastingdienst ontvangen gelden verrekenen met uw betalingsachterstand. Maar u heeft die drie weken overleefd, dus laat het achter u en steek uw energie in het aflossen van de rest van uw achterstand of het treffen van een betalingsregeling. Dat maakt op termijn het leven een stuk rustiger.

me
door mein33 - Jan 14, 2018 om 13:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Pi
DOOR PIMJORIS 14 JAN. 2018 OM 13:23
34 ANTWOORDEN / VRAGEN

En ik heb eerlijk gezehd weinig op met respondenten die géén antwoord geven op een op zich normale vraag, maar wél zonder kennis van feiten/omstandigheden de vragensteller een etiket opplakken en wegzetten als onbenul. Over onbenullig gesproken...

En ik heb 'eerlijk gezegd' problemen met respondenten die menen andere respondenten een verwijt te moeten maken, over die redpondent ook nog hun mening te ventileren en dat zonder dat zij zelf iets nuttigs toe te voegen hebben m.b.t. het topic en waar de topicstarter iets mee zou kunnen.
Een kwestie van "de pot en de e.o.a. ketel" of zo iets ?

En de hier bovenstaande reactie is netjes overgeschreven !

panter22
door panter22 - Jan 16, 2018 om 14:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt van tevoren van de belasting correspondentie gehad over het loonbeslag. Heb je daar niets mee gedaan?
Op de site van de belastingdienst wordt niet alleen het loonbeslag uitgelegd, maar ook de mogelijkheid om het loonbeslag te wijzigen. Bel met de belastingtelefoon, het nummer staat onderaan de bladzijde.
 https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/belasting_betalen_terugvragen/betalen_aan_de_belastingdienst/niet_of_te_laat_betalen/beslag_loon_uitkering/