jg
door jgvgils Oct 30, 2012 om 09:39
Geldzaken & recht

Beleggen door een firma

http://www.hmb-investments.at/about-us/about-us/
Dit bedrijf bood aan om voor mij aandelen te kopen van een bedrijf dat nog naar de beurs moet gaan. Zij zouden het alleen recht hebben tot handel vooraf. (big fish)
KLopt dit of is dit chantage?

994 8 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Oct 30, 2012 om 11:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Van chantage kan alleen sprake zijn als je onder druk gezet wordt met een (straf)maatregel, dwang dus. Dat herken ik hier niet in.

Zwemmer

pino123
door pino123 - Oct 30, 2012 om 11:39
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Lekker niet op in gaan, of gaat u uw centjes onderbengen bij een buitenlands bedrijf. Lijkt erg op een Amerikaans bedrijf, maar met een website in Oostenrijk? Lijkt dubieus.

do
door donkeykong - Oct 30, 2012 om 11:44
65 Antwoorden / 0 Vragen

Chantage komt neer op het aankondigen dat men een bepaalde handeling zal doen (of niet zal doen) als een ander een bepaalde handeling zal nalaten (of zal doen). De Nederlandse wet maakt onderscheid tussen twee vormen van chantage. De eerste is afpersing, dat is het uitoefenen van dwang, dreigen met geweld als iemand iets doet of nalaat te doen. Afpersing is een misdrijf, ook volgens de Nederlandse wet. De tweede vorm van chantage heet afdreiging. Ook afdreiging is volgens de Nederlandse wet een misdrijf.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/10/chantage/

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2012 om 11:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon u geld in deze tijd onder eigen beheer houden, zo gauw een verhaal mooi lijkt goed opgaan passen.

dearagain
door dearagain - Oct 30, 2012 om 14:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*koop gewoon een kwaliteits AEX-aandeel, dan hou je alles in eigen hand

*aanbiedingen van dergelijk soort bedrijven moet je mijden als de pest, althans als je gericht bent op behoud van je vermogen

corv
door corv - Oct 31, 2012 om 12:15
41 Antwoorden / 1 Vragen

als je doet aan "risico" investeringen dan kan het en goede optie zijn.
als je zekerheid wil dan niet mee in zee gaan.

re
door renevanderklei - May 30, 2013 om 21:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

HMB Investments lijkt een heel foute tent.

http://www.afm.nl/nl/consumenten/risico/waarschuwingen/waarschuwingenlijst-boiler-rooms.aspx

me
door mein33 - May 31, 2013 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De AFM waarschuwt voor dit (soort) bedrijf (ven). U hoeft maar even te Googlen.
Als u van uw geld af wil en het zinvol wil besteden schenk het dan aan een zgn. "goed doel".
Hoewel in die branche ook genoeg zakkenvullers rondlopen.

Niet aan beginnen is het advies.
Beter 1½ % rente bij een bank als een bankroet door dit soort firma's.