bi
door bikerdutch Dec 1, 2016 om 18:27
Geldzaken & recht

Bemiddelingskosten door hypotheekshop

Nooit eerder heb ik voor bemiddelingskosten hoeven te betalen bij De Hypotheekshop.
Nu heb ik in augustus 2017 de Hypotheekshop bezocht inzake een renteherziening.
Er is mij bij dat  bezoek niet verteld dat de Hypotheekshop voor dit advies/ bemiddelingin kosten in rekening zou brengen.
Nu drie maanden later krijg ik plotseling van de Hypotheekshop een gepeperde rekening van € 270,-
Na telf contact met de Hypotheekshop deelde men mij mede dat de Hyoteekvestrekkers de
kosten niet meer vergoeden voor een bemiddeling aan de Hypoteekshop.
Naar mijn mening had men moeten informeren dat er thans kosten aan verboden waren voor een advies/bemiddeling.
Doordat men dit heeft nagelaten heb ik destijds geen keuze kunnen maken om van een advies of bemiddeling
bij de Hypotheesshop af te zien en/of  op een andere wijze een renteherziening aan te vragen.
Kunt u mij adviseren wat mijn mogelijkheden zijn.

1686 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2016 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men had u voordien een dienstverleningsdocument moeten laten tekenen als men kosten in rekening wilde brengen.

En waar ging die renteherziening over? Was de vaste renteperiode over? Hebt u toentertijd de hypotheek via hen geregeld, dan mogen er, mijns inziens, al helemaal geen kosten gerekend worden.

Dien een klacht in, als zij die nota niet teniet doen, dien dan een klacht in bij het Kifid, kijk op Google.

Lees hier.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/advies/verplichte-info/dvd

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2016 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat zijn de bijkomende kosten voor het tijdreizen. ;-)
Nu heb ik in augustus 2017 de Hypotheekshop bezocht

Het kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend en wij nemen de kosten voor onze rekening. Je zit dus nergens aan vast. Tijdens het gesprek horen we graag van jou wat je plannen zijn. Aan de hand van dit gesprek maken wij een inschatting van wat wij voor jou kunnen betekenen en wat hier de kosten van zijn.

Het uurtarief

Hoeveel tijd de adviseur per stap nodig heeft, is voor iedereen anders. De adviseurs van De Hypotheekshop werken daarom met een vast uurtarief van €135,- (tarief 2016). Van te voren schatten we in hoeveel tijd nodig hebben. Besluit je om met ons verder te gaan? Dan krijg je van ons eerst een uitgebreide opdrachtbevestiging en na jouw akkoord gaan wij aan de slag.

(Bron: https://www.hypotheekshop.nl/advieskosten)

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2016 om 15:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Back to the future :-)

edrick3
door edrick3 Dec 2, 2016 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

grinnik

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 2, 2016 om 12:25
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is het dan aan u zelf gelegen dat u niet op de hoogte bent dat advies heden ten dage apart wordt aangerekend. Het is niet meer zoals voorheen opogenomen in premies etc.
Over dit onderwerp heeft uitermate intensief in alle media publicatie plaatsgevonden na ook officiële meldingen in Staatscourant etc.

Helaas lijkt dat dus aan u te zijn ontgaan.

Het enige dat u wel goed  in de gaten moet houden is de vraag of de kosten van de vraag om herziening geen onderdeel zijn van de kosten die u tot op dit moment voor de hypothecaire lening betaalt want dan zou het dubbel zijn. U vindt dat in de kostenspecificatie.

ja
door janf43 - Dec 2, 2016 om 12:41
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de peper nogal meevallen. U had het kunnen weten, het heeft al tig keren in de kranten gestaan. Die kosten betaalde u vroeger ook, maar ze waren niet zichtbaar.

Bovendien kunt u de kosten ook nog eens aftrekken van de belasting.

Hy
door Hypotheekshop Centrale Organisatie - Dec 5, 2016 om 13:39
2 Antwoorden / Vragen

Beste Bikerdutch,

Ik ben van de Centrale Organisatie en kom graag in contact met u om gezamelijk tot een oplossing te komen. Hiervoor heb ik wel wat extra gegevens van u nodig. Zou u een e-mail willen sturen naar marketing@hypotheekshop.nl met uw contactgegevens, bij welke vestiging u geweest bent en met welke adviseur u gesproken heeft.

Wij horen graag van u.

Vriendelijke groet,
De Hypotheekshop Centrale Organisatie