k.
door k.luiting5 Oct 24, 2013 om 13:53
Geldzaken & recht

Beroepstermijn bij CJI

Ik heb door een registercontrole op 19-06-2012 een bekeuring gekregen omdat ik niet verzekerd zou zijn.
Dit klopt niet, want mijn auto die toen net had was al verzekert op 16-06-2012.
Nu woon ik op een bungalowpark en daar wordt wel eens post uit de postbakjes gehaald, ik weet dat het ook nalatigheid van mijn kant is geweest maar kan ik hier nog iets tegendoen om het terug te krijgen?
Het bedrag was inmiddels opgelopen tot 1176,00 euro
wat ik moest betalen anders werd mijn auto in beslag genomen.

654 7 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 24, 2013 om 14:00
937 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt hier niets aan doen, het is niet mogelijk om te bewijzen dat u er echt alles aan heeft gedaan om uw post te ontvangen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2013 om 14:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee u kan dit niet afdoen met om deze rede.Toen u hem dus opgaf bij de verz. zou direct er achteraan moeten gaan waar de bevestiging en de polis blijft

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2013 om 14:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Even, vandaag nog, 'n fax sturen met 'n kopie van de ingangsdatum van je verzekering en 'n kort briefje.

k.
door k.luiting5 - Oct 24, 2013 om 17:51
6 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 24 okt 2013, 14:26]Nee u kan dit niet afdoen met om deze rede.Toen u hem dus opgaf bij de verz. zou direct er achteraan moeten gaan waar de bevestiging en de polis blijft

k.
door k.luiting5 - Oct 24, 2013 om 17:55
6 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=k.luiting5 schreef op donderdag 24 okt 2013, 13:53]Ik heb door een registercontrole op 19-06-2012 een bekeuring gekregen omdat ik niet verzekerd zou zijn.
Dit klopt niet, want mijn auto die toen net had was al verzekert op 16-06-2012.
Nu woon ik op een bungalowpark en daar wordt wel eens post uit de postbakjes gehaald, ik weet dat het ook nalatigheid van mijn kant is geweest maar kan ik hier nog iets tegendoen om het terug te krijgen?
Het bedrag was inmiddels opgelopen tot 1176,00 euro
wat ik moest betalen anders werd mijn auto in beslag genomen.
P.s. Ik heb een officieel bewijsstuk dat hij op die datum van de registercontrole wel verzekerd was.

ph
door philip36 - Oct 24, 2013 om 18:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stond de auto al eerder op uw naam dan 16-6-2012?

sw
door swat1500 - Oct 24, 2013 om 23:26
3858 Antwoorden / 0 Vragen

De boete voor onverzekerd zijn bij een register controle is 380 euro. De boete wordt middels een beschikking opgelegd. Tegen deze beschikking beroep mogelijk binnen 6 weken na dagtekening van de beschikking. Na die 6 weken heeft men nog twee weken om te betalen als men niet in beroep is gegaan.
Na deze (in totaal) 8 weken wordt de de boete verhoogd met 25%. Beroep is dan niet meer mogelijk.
De verhoogde boete moet binnen 4 weken betaald worden.
Wordt er wederom niet (tijdig) betaald dan volgt een 100% verhoging van het gehele bedrag. Beroep is niet meer mogelijk.
Wordt deze voor de tweede maal verhoogde boete niet betaald dan wordt een deurwaarder ingeschakeld. Beroep is niet meer mogelijk.
Lukt het de deurwaarder ook niet om de boete te innen dan kan het CJIB dwangmiddelen toepassen zoals het invorderen van het rijbewijs voor 30 dagen. buiten gebruik stellen van het voertuig (waarover men kan beschikken) voor de duur van 30 dagen en ten slotte gijzelen voor de duur van 7 dagen.

Gezien het te betalen bedrag en het feit dat wordt gedreigd uw auto buiten gebruik te stellen zit u in de op een na laatste fase van de inning van de boete. Dat betekent dat u niet meer in beroep kunt gaan tegen de beschikking zelfs al zou uw auto wel verzekerd zijn geweest.

Alleen als uw kunt aantonen met een specifieke verklaring van de verzekeraar, dus niet de destijds ontvangen polis of groene kaart, dat betreffend kenteken op de bewuste datum wel verzekerd was en daarnaast uitzonderlijke omstandigheden kunt aanvoeren die u verhinderden om tijdig beroep in te stellen. kunt wellicht alsnog een beroepsprocedure krijgen.

U moet echter inmiddels al zoveel aanschrijvingen hebben gekregen dat die omstandigheden zeer uitzonderlijk moeten zijn om nog beroep te kunnen instellen.

Dat post op het bungalowpark nog wel eens zoek raakt of verdwijnt is GEEN uitzonderlijke omstandigheid.